Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
A jaki przydział ma ta - oczywiście pięknie zrobiona - Oi2? Bydgoszcz? Lębork? Inowrocław? Według strony Wciąż pod parą parowóz ten w 1975 r. został sprzedany do Niemiec.
Dzisiaj coś naprawdę małego. Ty2-953 w skali N.
Oprócz pełnego dla tego egzemplarza polskiego osprzętu mamy również płaskie drzwi dymnicy, polskie oświetlenie, dekoder dźwiękowy ukryty w kotle. Tender dostał dźwignie klap wodnych, poręcze, skrzynie, reflektory itd. Parowóz dostał zwykły tender na prośbę zamawiającego. Dodatkowo do modelu dodano ciężaru.
Ogólnie masa pracy i wytężania wzroku
Znów coś nietypowego.
Ty5-13 H0 w bardzo ciekawej zabudowie, bardziej charakterystycznej dla TY2. Model wykonany na podstawie Ty5 Roco. Pełny polski osprzęt, polskie świetlenie, oraz DCC to już standard.
Zainstalowane wiatrownice tak odmieniają parowóz, że przypomina on bardziej Ty4 niż Ty5. Model robi wrażenie bardzo potężnego i ciężkiego parowozu.
Sprawdzałem, nie ma szans aby coś dotknęło koła. Zresztą pierwsza i ostatnia oś wiązana jest tak skonstruowana, że nie ma możliwości przesuwu bocznego. To jest Roco a nie Trix.
Wracamy do podstaw czyli konwersji parowozów.
Tym razem odświeżona wersja Ty2-867 H0. Parowóz w wersji dźwiękowej, z polskimi światłami. Tym razem na dymnicy i dachu budki maszynisty pojawiła się matowa patyna. Model już w nowszej wersji tj. z kołami RP25.
Przepraszam, że się czepiam, ale jest tu spora nieścisłość w przedstawionym modelu. Jeżeli parowóz ma rury zasilające po stronie lewej, prowadzące do kabiny maszynisty, znaczy, że posiada układ inżektorów ssąco-tłoczących Strube plus Friedmann na parę świeżą (w kabinie od strony pomocnika). Zatem zawór inżektora Nathana, jak i sam inżektor Nathana pod kabiną ze strony prawej, jest zbędny...
Zbigniew - Koła w parowozie są takie jak je wypuszcza Roco, w tendrze przetacza je Zbyszek Molenda na życzenie jeśli chcesz jeździć po torach modelowych.
Bernard, dobrze gadasz ale w tym parowozie były jakieś dziwne akcje z pozostałościami starego sprzętu. Teraz tego nie udowodnię gdyż gdzieś mi te dane wcięło.
Janusz, masz dobre oko. Sesja parowozu jest robiona przed instalacją dekodera. Leszek coś mi się opóźnia Kocioł był wcale nie przykręcony.
Początek nowej linii konwersji w TT.
Ty2-1314 w skali TT wykonana została na podstawie BR52 Tiliga nr. kat. 02270.
Jest to wczesna wersja BR52 z gniazdem dekodera ale bez detali typu stopnie przy czołownicy itd.
Model został całkowicie rozebrany, przebudowany a następnie pomalowany od nowa.
W parowozie dodano:
- inżektor Nathana
- zawór odcinający jw
- inżektor Friedmanna/Metcalfa
- zawór kulowy jw. na wiszącym wsporniku
- zawór bezp. Ppo Coale
- zawór główny
- nowa prądnica + instalacja
- wężownica
- odolejacz
- instalacja pomostowa elektryczna
- instalacja parowa + elektryczna kotła
- cięgna sterujące
- wieszak trzeciej lampy
- uchwyty, poręczne (budka, kocioł, drzwi dymnicy)
- reflektory lustrzanki na wysokim stojaku
- stopnie manewrowe + uchwyty czołownicy
- nadstawki do montażu znaków końca pociągu/starych lamp
- pokrywa zaworu sprężarki
- pokrywa pracy smarnej Bosha
- zbiorniki powietrza
- wiatrownice blaszane półokrągłe prostokątne
- blacha poddymniczna stopniowa
W tendrze dodano
- skrzynia narzędziowa
- reflektory lustrzanki
- wlew do sodafosu/fosolu
- rura przelewowa zbiornika wodnego
- dźwignie klap wodnych
- uchwyty do otwierania klap wodnych
- płaska ściana skrzyni narzędziowej głównej
Ponad to z rzeczy których nie widać usunięto oryginalną elektronikę parowozu którą zastąpiono dedykowaną UMF.
Parowóz zyskał światła białe - manewrowe. Dodatkowo zainstalowano dekoder dźwiękowy Esu LokSound 5.
Dekoder wylądował w skrzyni węglowej tendra a głośnik w budce maszynisty na podłodze gdzie jest niewidoczny.
Jeszcze jedna ciekawostka. Pytanie się na PW czy model jest delikatny i że strach go na makietę postawić.
Nic bardziej mylnego. Już parę lat temu zrezygnowaliśmy z wykonywania konwersji tylko do patrzenia. Obecnie wszystko wykonane jest ze stali i mosiądzu. Nie ma możliwości aby coś wygiąć przypadkowo. Kleimy też już jakiś czas na kleje przemysłowe epoksydowe więc wcale nie jest tak łatwo coś urwać.
Na koniec ciekawostka dla osób które chcę zobaczyć to czego nie widać.