• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

TRAMWAJE WARSZAWSKIE

MAnTonI

Aktywny użytkownik
Reakcje
182 1 0
#83
Kolejne Hultaje z Korei Płd. (tramwaje Hyundai 140N) w drodze do Warszawy, zdjęcia ze Zgorzelca od kolegi, który jest w tym konwoju z nimi. Tramwaje dotarły do Europy z Korei Płd. morzem, wyładowano je w Bremerhaven i wiezione są do Warszawy, dziś w nocy pewnie dotrą. Stwierdził, że chyba to opakowanie im nie służy, farba na pudle jest zmatowiona od folii. I czuć, niestety zapach plastiku, który spod tej folii aż dusi. Kolega zawodowo trudni się wożeniem tramwajów i nie zrobiły na nim takiego wrażenia jak oczekiwał.
252019396_289742342999134_7675666593994357757_n.jpg 252937674_384395643431716_8715948491274336019_n.jpg 251790411_611569586709423_6412455481385137401_n.jpg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.314 504 30
#87
Może być, trasy i numery linii tak się pozmieniały, że przestaję się w tym orientować. Wprawdzie akurat 17-ka (prawie) "od zawsze" jeździła ul. Chałubińskiego, to jednak jej cała trasa jest dziś mocno zmieniona w stosunku do dawnych czasów. A jak zobaczyłem tramwaj jadący Al. Niepodległości od Mokotowa, który następnie skręcił w lewo w Nowowiejską (w kierunku pl. Narutowicza), to się nieco zdziwiłem. Ale w ciągu ostatnich 20 lat stosunkowo mało jeździłem tramwajami i wielu zmian tras nie jestem świadomy. Generalnie w komunikacji miejskiej w Warszawie nie szanuje się historii w tym sensie, że trasy są zmieniane w miarę potrzeb i rozwoju sieci bez zwracania uwagi na związanie numeru linii w świadomości mieszkańców z konkretną trasą czy choćby z rejonem miasta. Na przykład likwiduje się jakąś linię (abstrahując od celowości bądź niecelowości takiej likwidacji), po czym ten sam numer linii pojawia się w zupełnie innej części miasta. Dotyczy to oczywiście nie tylko tramwajów, ale i autobusów.
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.748 78 12
#88
Może być, trasy i numery linii tak się pozmieniały, że przestaję się w tym orientować. Wprawdzie akurat 17-ka (prawie) "od zawsze" jeździła ul. Chałubińskiego, to jednak jej cała trasa jest dziś mocno zmieniona w stosunku do dawnych czasów. A jak zobaczyłem tramwaj jadący Al. Niepodległości od Mokotowa, który następnie skręcił w lewo w Nowowiejską (w kierunku pl. Narutowicza), to się nieco zdziwiłem. Ale w ciągu ostatnich 20 lat stosunkowo mało jeździłem tramwajami i wielu zmian tras nie jestem świadomy. Generalnie w komunikacji miejskiej w Warszawie nie szanuje się historii w tym sensie, że trasy są zmieniane w miarę potrzeb i rozwoju sieci bez zwracania uwagi na związanie numeru linii w świadomości mieszkańców z konkretną trasą czy choćby z rejonem miasta. Na przykład likwiduje się jakąś linię (abstrahując od celowości bądź niecelowości takiej likwidacji), po czym ten sam numer linii pojawia się w zupełnie innej części miasta. Dotyczy to oczywiście nie tylko tramwajów, ale i autobusów.
Zwyczajnie, zwolnił się numer, to wykorzystano go i tyle...Pozdrawiam,...
 

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
5.777 141 0
#92
Może było, może nie.

Przeglądając swoje "dziecięce" kwadraty znalazłem takie zdjęcie:
opis:
(rok) 1995 , Pętla tramwajowa Koło. W kadrze załapały się dość wyjątkowe wagony - 105NT nr 2007+2006 i 106Na nr 2009+2008 (jedyne egzemplarze tych typów). Były to jedne z pierwszych tramwajów tyrystorowych w Warszawie, wcześniej dostarczono jedynie 5 szt. 106N (numery 2001-2005). Kadr z filmu "Nic śmiesznego".
Untitled 3.jpg

https://fotopolska.eu/284376,obiekt.html?map_z=17&f=2097897-foto
 

SP45-166

Aktywny użytkownik
Reakcje
942 41 3
#96
Kolejne padliny do ruchu. Niestety wagony są wadliwe, jazda nimi nieprzyjemna, nerwowa. Bardzo łatwo wpadają w poślizgi na rozruchu i hamowaniu. Do tego same sobie uruchamiają hamulce magnetyczne tzw. szynowe. Dzwonek słabo słyszalny, wydłużona procedura otwierania i zamykania drzwi. Ma oczywiście parę zalet (skrętne wózki skrajne, duża przestronna kabina, dobre oświetlenie czołowe), ale jeździ się tym fatalnie.
 

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
5.777 141 0
#97
Dla mnie ich podstawowa wada to taka, że jak stoję w "swoim stałym miejscu" na przystanku Młociny to drzwi otwierają się 3 metry obok mnie i trzeba się dopychać i walczyć o miejsce siedzące :D
W innych typach mam, tak wymierzone, że drzwi otwierają się naprzeciwko mnie :D
Żarcik taki :D

A poza tym one jakoś dziwnie śmierdzą takim dziwnym rodzajem plastiku pomieszanym ze smrodem palonej elektryki. No może po tych kilku miesiącach już wywietrzało, ale "niesmak pozostał".

Wizualnie nie są brzydkie, ale jako pasażer, nie podobają mi się.
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.748 78 12
#98
...dwie pierwsze fotki to jak mokry sen modelarza kolekcjonera...tyle modeli w kartoniku:ROFL::ROFL::ROFL:
A poważniej..., jakoś nie miałem jakoś "farta" tym jechać, jedynie mijałem na ulicy...
W odbiorze brzydkie nie jest, trochę cichsze...
Co do ...
Kolejne padliny do ruchu. Niestety wagony są wadliwe, jazda nimi nieprzyjemna, nerwowa. Bardzo łatwo wpadają w poślizgi na rozruchu i hamowaniu. Do tego same sobie uruchamiają hamulce magnetyczne tzw. szynowe. Dzwonek słabo słyszalny, wydłużona procedura otwierania i zamykania drzwi. Ma oczywiście parę zalet (skrętne wózki skrajne, duża przestronna kabina, dobre oświetlenie czołowe), ale jeździ się tym fatalnie.
Rozruch / hamowanie - pytanie czy motorniczy dawał tak po zadajniku, czy może algorytm sterujący falownikiem, czy dwa w jednym oraz czy to problem zaobserwowany w całej serii...
Co do szynowego, to może to być ta sama kwestia co w 105kach, tzn czuwak, a dokładniej jego chwilowe puszczenie...( jak coś, gdybam...).
Dzwonek..., pewnie "spełnia normy, więc spadać":ROFL::ROFL::ROFL: ( skąd ja to znam:podstepny:)..., a drzwi to znów algorytm do poprawki...

Pozdr,...
 

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
5.777 141 0
#99
Lipiec 2007, rzut oka i obiektywu na Zakład Energetyki Trakcyjnej i Torów (nie wiem, czy 16 lat temu tak się nazywał)

Jak dla mnie "Zajezdnia na Obozowej", teraz adres ma Al.Prymasa Tysiaclecia.
IMG_3018.JPG

IMG_3022.JPG
 

Podobne wątki