• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

TRAMWAJE WARSZAWSKIE

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.590 73 0
#43
W aktualnym, emeryckim podziale czynności jeden z głównych punktów otrzymał następujące brzmienie:
X). Codzienne szwendanie się w tamtą i z powrotem, tudzież w tę i nazad bez celu i ... bez sensu. ;)
I nie chcąc złamać regulaminu ... szwendam się. :)
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.590 73 0
#44
Dlatego też dla wszystkich Emerytów, zarówno aktualnych jak i ... przyszłych wymyśliłem taki mały slogan:
Z serca polecam szwendanie - łatwe, zdrowe oraz ... tanie. ;)
Szwendając się dziś spodobała mi się wiosenna linia tramwajowa:
Marymoncka-24.IV.19 r.-JS.JPG


Jeden ze słupów:

Słup-24.IV.19 r.-JS.jpg


Tabliczka znamionowa (może raczej naklejka znamionowa), na jednym z nich:

Słup-Tabliczka-24.IV.19 r.-JS.jpg
 

torowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.217 2 1
#46
Tramwaje Warszawskie - wagony gospodarcze: #2112 #2400 #2412 #9005
#9005 - uniwersalny, typ 4NA-DT, z Zakładu Energetyki Trakcyjnej i Torów T-1. Zbudowany w ZPS Stargard w 2015 roku. Wagon #9005 jest tramwajem dwukierunkowym, wyposażonym w dwie kabiny sterownicze.
#2112 - wagon techniczny - spawalniczy, typ K, z Zakładu Energetyki Trakcyjnej i Torów T-1. Wagon został zbudowany w 1940 roku (poprzedni numer #423-1).

9005_2_.jpg

2112_1_.jpg
 

oelka49-26

Aktywny użytkownik
Reakcje
86 0 0
#51
Dziś i ja ją trafiłem, ale niestety nie było dobrego miejsca na fotę. Na uwagę zasługuje fakt że nie tylko malowanie ma jakby nie było historyczne, ale też siedziska i przód wagonu.
Niehistoryczny jest klimatyzator kabiny w wagonie 1252, ale ma zniknąć gdy wagon zostanie wycofany z czynnego ruchu i będzie służył już tylko jako zabytek.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.316 504 30
#52
A co z "gablotkami" na numer i trasę nad drzwiami i małymi, dolnymi okienkami na przodzie wagonu? Czy te konkretne wagony już z Konstalu wyszły w takim stanie, czy te elementy były fabrycznie we wszystkich 105N, a były usuwane w trakcie eksploatacji?
 

MariuszU

Aktywny użytkownik
Reakcje
308 2 0
#53
A co z "gablotkami" na numer i trasę nad drzwiami i małymi, dolnymi okienkami na przodzie wagonu? Czy te konkretne wagony już z Konstalu wyszły w takim stanie, czy te elementy były fabrycznie we wszystkich 105N, a były usuwane w trakcie eksploatacji?
Warszawski wagon #1252 to nie jest Andrzeju 105N tylko 105NA. Ta wersja już z Konstalu nie miała małych okienek w kabinie.
 

oelka49-26

Aktywny użytkownik
Reakcje
86 0 0
#54
A co z "gablotkami" na numer i trasę nad drzwiami i małymi, dolnymi okienkami na przodzie wagonu? Czy te konkretne wagony już z Konstalu wyszły w takim stanie, czy te elementy były fabrycznie we wszystkich 105N, a były usuwane w trakcie eksploatacji?
Są odtworzone, ale w historycznych wagonach 105N-1000 i 1001. Skład 105Na-1252+1251 jest już drugą wersją wagonów 105Na w Warszawie. Gdy w 1988 te wagony dotarły do Warszawy to część 105N była już przebudowywana na 105Na.
 

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
5.730 37 4
#55
Koledzy!
Wprawdzie o tramwajach to ja niewiele wiem, a już o warszawskich to w ogóle. Jednak znajomy z Warszawy spacerował z żoną i wysłał mi kilka fotek. Miejsce nazywa się ponoć Cmentarzysko tramwajów i mieści się przy ul. Salomejskiej 14. Być może dla kogoś zdjęcia będą miały jakąś wartość, bądź zechce odwiedzić miejsce osobiście.
104919393_309182523422107_2060986426693855764_n.jpg
105288721_257339748885283_6328555711419529961_n.jpg
105320142_194553821876390_6765560977409168151_n.jpg
105686640_2308447716126601_2709859110926880118_n.jpg
Z pozdrowieniami.
Maciek "Magic"
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.316 504 30
#59
Wojskowy most już tutaj się jakby objawił. Jako Most Syreny mocno podobny był później?
Nie bardzo rozumiem stwierdzenia "się jakby objawił", ani pytania, ale tak, most Syreny był dużo później. Był trochę podobny, ale nie taki sam (pomijając długość). Na moście Syreny były szersze przęsła, z jezdnią o dwóch wąskich pasach każde. Dwa pasy były przeznaczone dla samochodów osobowych, ciężarówki i autobusy jechały środkiem, zajmując oba pasy. A na zdjęciu widać czynne już cztery mosty dla samochodów i przygotowywane dwa mosty dla tramwajów. A także korek przed wjazdem na mosty od strony Mokotowa w kierunku Śródmieścia. ;)
 

Podobne wątki