• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Tramwaje na Górnym Śląsku

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.563 13 6
#21
Ja nie mam zdjęć, ale pamiętam jak były testowane tramwaje, wydaje mi się, że 15N na trasie Będzin - Sosnowiec. Ponieważ w Dąbrowie Górniczej w latach 68-70, trochę strzelam, nie było pętli to tramwaje te zawracały po przyjeżdzie z Sosnowca na takim trójkącie przy ulicy Małachowskiego,przy szpitalu trasą jaką jechał nr 22, 25 w stronę Czeladzi i Grodżca,nie pamiętam nazwy tej ulicy, póżniej wycofywał się do góry ul. Małachowskiego aby powrócić na kierunek do Sosnowca. Tramwajem 105 N jeżdziłem do pracy z przystanku na ulicy Małachowskiego przy Browarze do samego końca trasy w Milowicach przy kopalni Milowice. Wtedy zajezdnia tramwajowa jeszcze znajdowała się przy torach kolejowych na ul. Kołątaja, przy dawnym więzieniu. W latach 1968-70 jeżdziłem do szkoły w Sosnowcu, pamiętam 3 rodzaje tramwajów, ale najlepiej wspominam jazdę tzw. Anglikami, był to wagon motorowy 4-osiowy+ 2 doczepy.
 
OP
OP
Gethvar

Gethvar

Znany użytkownik
Reakcje
229 4 0
#26
A tak przy okazji Gliwic, coś w zeszłym roku mówili że mają tramwaje przywracać i ciągnąć aż do Pyskowic, ciekawi mnie czy to prawda jest...
 

Czapajew

Znany użytkownik
Reakcje
693 1 0
#30
Konstal N #1100. Wagon ten obsługiwał wtedy linię 0 od Katowickiego Placu Wolności do Rynku. Z przystanku początkowego było widać końcowy :D ( 02.03.2014r)

02.03.2014.jpg
 

ziellin

Aktywny użytkownik
Reakcje
45 1 0
#31
Linia 38 w Bytomiu obsługiwana jednym z dwóch wagonów N - nr 954 (rocznik 1949) lub 1118 (rocznik 1951).
Długość linii wynosi 1350 metrów, czas przejazdu ok. 6 minut , ilość przystanków 5.
Polecam przejażdżkę!
DSC05222.JPG
 
Ostatnio edytowane:

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
37 0 0
#33
Pamiętam jak tymi Bahnkami jeździłem jako dziecko, obowiązkowo na pomoście, w kier. pętli przy Wrocławskiej i dalej na Pl. Sikorskiego. Nie pamiętam jaka to była wtedy linia... chyba 41. Niech mnie poprawią koledzy z Bytomia.
 

ziellin

Aktywny użytkownik
Reakcje
45 1 0
#34
Pamiętam jak tymi Bahnkami jeździłem jako dziecko, obowiązkowo na pomoście, w kier. pętli przy Wrocławskiej i dalej na Pl. Sikorskiego. Nie pamiętam jaka to była wtedy linia... chyba 41. Niech mnie poprawią koledzy z Bytomia.
Zależy w jakich latach jeździłeś.
Może chodzić o linie 31, 32 lub 33, które do początku lat 80-tych łączyły Wieszową,Stolarzowice i Rokitnicę z Bytomiem. Najdłużej na trasie z pętli przy Wrocławskiej w kierunku Pl. Sikorskiego N-ki obsługiwały linię 31.
Linia 41 pojawiła się później i połączyła Szkołę Górniczą( pętla przy Wrocławskiej z Katowicami).
 

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
37 0 0
#35
Zależy w jakich latach jeździłeś.
Może chodzić o linie 31, 32 lub 33, które do początku lat 80-tych łączyły Wieszową,Stolarzowice i Rokitnicę z Bytomiem. Najdłużej na trasie z pętli przy Wrocławskiej w kierunku Pl. Sikorskiego N-ki obsługiwały linię 31.
Linia 41 pojawiła się później i połączyła Szkołę Górniczą( pętla przy Wrocławskiej z Katowicami).
Dzięki! To w takim razie musiała być linia 31. Pamiętam, że w l. 80. XX w. 105N 19-ki jeździły na Stroszek (także dziś), a wtedy N-ki kursowały tylko między Pl. Sikorskiego a pętlą przy Wrocławskiej. Jeździły, jak pamiętam, jeszcze na pocz. l. 90. XX w.
 

holosal

Aktywny użytkownik
Reakcje
95 0 0
#36
Wszystkie bytomskie linie na zachód od Karbia (do Rokitnicy, Stolarzowic, Wieszowej) zostały zawieszone w 1983r., zaś sama pętla przy ul.Wrocławskiej powstała dopiero w 1989/90r. Zatem musiałeś wówczas jeździć linią 31, która obsługiwana była solowymi "enkami" na skróconej relacji do ślepo zakończonej końcówki przy ul.Łużyckiej. Kursowała z pl.Sikorskiego wahadłowo (tak jak linia 38), dlatego do czasu otwarcia pętli mogły na niej jeździć wyłącznie dwukierunkowe wozy N.
 

Załączniki

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
37 0 0
#37
Wszystkie bytomskie linie na zachód od Karbia (do Rokitnicy, Stolarzowic, Wieszowej) zostały zawieszone w 1983r., zaś sama pętla przy ul.Wrocławskiej powstała dopiero w 1989/90r. Zatem musiałeś wówczas jeździć linią 31, która obsługiwana była solowymi "enkami" na skróconej relacji do ślepo zakończonej końcówki przy ul.Łużyckiej. Kursowała z pl.Sikorskiego wahadłowo (tak jak linia 38), dlatego do czasu otwarcia pętli mogły na niej jeździć wyłącznie dwukierunkowe wozy N.
Dzięki za piękną fotkę N-ki, jaką pamiętam sprzed lat. Dokładnie było, jak piszesz: tramwaj miał na tablicach Pl. Sikorskiego - Łużycka, linia oczywiście 31. Przystanek końcowy był u zbiegu Wrocławskiej i Łużyckiej. Teraz jeżdżą już nowe tramwaje Pesy na tej linii aż do pętli na wysokości tego, co zostało z KWK Bobrek-Centrum. Czy dobrze kojarzę, że w tamtej okolicy filę ma dziś Politechnika Śląska?
 

ziellin

Aktywny użytkownik
Reakcje
45 1 0
#38
Wszystkie bytomskie linie na zachód od Karbia (do Rokitnicy, Stolarzowic, Wieszowej) zostały zawieszone w 1983r., zaś sama pętla przy ul.Wrocławskiej powstała dopiero w 1989/90r. Zatem musiałeś wówczas jeździć linią 31, która obsługiwana była solowymi "enkami" na skróconej relacji do ślepo zakończonej końcówki przy ul.Łużyckiej. Kursowała z pl.Sikorskiego wahadłowo (tak jak linia 38), dlatego do czasu otwarcia pętli mogły na niej jeździć wyłącznie dwukierunkowe wozy N.
Super fotka przystanku,który dzisiaj określany jest jako Bytom,ul. Wallisa. Do czasu otwarcia pętli był to przedostatni przystanek na tej trasie przed końcowym Bytom, ul.Łużycka.
W tle Park Miejski(wtedy Park im.Świerczewskiego) i nieistniejący już kiosk Ruchu, obok którego stał szalet miejski i latem - kobieta sprzedająca prażony słonecznik.
Teraz jeżdżą już nowe tramwaje Pesy na tej linii aż do pętli na wysokości tego, co zostało z KWK Bobrek-Centrum. Czy dobrze kojarzę, że w tamtej okolicy filę ma dziś Politechnika Śląska?
Tak, naprzeciw pętli po drugiej stronie ulicy mieści się filia Politechniki Śląskiej, a linie tramwajowe, którymi można tam dojechać to 6 z Katowic i 39 ze Stroszka.
 

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
37 0 0
#39
Super fotka przystanku,który dzisiaj określany jest jako Bytom,ul. Wallisa. Do czasu otwarcia pętli był to przedostatni przystanek na tej trasie przed końcowym Bytom, ul.Łużycka.
W tle Park Miejski(wtedy Park im.Świerczewskiego) i nieistniejący już kiosk Ruchu, obok którego stał szalet miejski i latem - kobieta sprzedająca prażony słonecznik.
Jeden przystanek wcześniej było kąpielisko miejskie (u zbiegu Wrocławskiej i Didura). Czasem pojawiał się tam sprzedawca waty cukrowej. Oj, piękne były czasy. I N-ki w lecie z otwartymi na przestrzał drzwiami z młodzieżą na pomostach i stopniach o ile motorniczy nie gonił.

Tak, naprzeciw pętli po drugiej stronie ulicy mieści się filia Politechniki Śląskiej, a linie tramwajowe, którymi można tam dojechać to 6 z Katowic i 39 ze Stroszka.
Dzięki!
[DOUBLEPOST=1450712085,1450711668][/DOUBLEPOST]Nie pamiętam, czy już wstawiałem te zdjęcie. N-ka pnie się w górę Piekarskiej 31 marca 2015 r. Padał wtedy deszcz ze śniegiem.

Linia 38, Bytom
 

Podobne wątki