• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Tor INBK7

daromaro

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
2.229 145 86
#45
Z punktu widzenia 'stolarza' - moduły. Warto przyjrzec sie temu malemu oznaczeniu 'D2', ktore oznacza klasa trwałosci spoiny. Przy klejeniu skrzynek warto chyba korzystac co najmniej z D3 ;)
[DOUBLEPOST=1418068694][/DOUBLEPOST]Soudal 67A - Po wsychnieciu spoina przezroczysta. Mozna tez uzywac do 'szutrowania'
 
OP
OP
hugwa

hugwa

Moderator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
388 26 4
#49
Kombinujesz żeby nie pić kleju?
Ja ostatnio psikałem wodą ze spirytusem a potem do niej dodałem klej i parę kropel płynu i tym zakraplałem tłuczeń. Tym razem też tak zrobię.
 

daromaro

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
2.229 145 86
#51
To moze wart
...W mniejszych walka o higroskopijność przeciw napięciu jest trudniejsza.
A jak nie wyjdzie to przynajmniej można sie napić.
Moze warto sprobowac z tym D3 - sa to wlasnie kleje tzw wodoodporne - wiec z zalozenia nie powinny wchlaniac wody :) Klej D4 (jeszcze wyzsza klasa wodoodpornosci) to niestety poliuretany (pianki) a wiec raczej sie nie sprawdzi w szutrowaniu.
 

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
1.008 82 5
#52
W skali H0 spsikałem szuter wodą, odczekałem z pół godziny aż był mokry i się ułożył, gdzie trzeba było dosypałem i zapuszczałem rozrzedzonym wikolem pędzlem 0 ze sklepu budowlanego specjalnie przyciętym, by wystawały ze trzy włoski. Po tych włoskach klej ładnie się zasysał w tłuczeń. W skali N bym zrobił podobnie, ale najpierw bym musiał sobie zaaplikować 100 gram alkohololu z tego receptu.
 
OP
OP
hugwa

hugwa

Moderator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
388 26 4
#53
No i to by chyba było na tyle....
Tłuczeń zalepiony, tor lekko przypudrowany. Ostateczna kosmetyka raczej na wykończonym module, ale to już nie moja brocha.
Jak trafi się jakiś ładny dzień to spróbuję zrobić zdjęcia na parapecie.
Na razie jedno z telefonu.

2014-12-17 14.35.04 s.jpg
 
OP
OP
hugwa

hugwa

Moderator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
388 26 4
#55
W rzeczywistości na podwójnym podkładzie jest podwójna podkładka żebrowa (chyba Pz) i łubki. Ale w N przy tej szynie nic nie może wystawać ponad podkład, bo tabor z kołami NEM będzie radośnie podskakiwał. Niby można coś kombinować od zewnątrz szyny, ale wtedy jeszcze bardziej by się rzucało w oczy że wewnątrz nic nie ma. Myślałem np. o tym żeby końcówki podkładów zrobić odlewane a tylko środek z laminatu, ale nie chciałem robić zbyt wielu eksperymentów na raz, zwłaszcza że musiałem te szyny rozcinać.
 

Adam Okuń

Znany użytkownik
Reakcje
1.407 3 0
#56
O tym nie pomyślałem. ...aż sobie sprawdzę jak to w h0 wygląda chociaż skoro Ostbahn produkuje trawione łubki to chyba w h0 problemów taka konstrukcja nie generuje. Z resztą na dioramie by mi to i tak nie przeszkadzało.
 
OP
OP
hugwa

hugwa

Moderator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
388 26 4
#57
Łubki nie przeszkadzają, bo są na szyjce szyny. Tutaj musiałbym chyba z papieru je robić, żeby zwarcia nie było.
wiygN nie marudzi, ja też jakoś sobie z tym poradzę.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.122 583 30
#58
Jeżeli przerwa w szynie nie jest konieczna, to można niczego nie robić i udawać, że to tor bezstykowy, po wymianie szyn na ciągłe, a parki drewnianych podkładów to pozostałość po torze klasycznym. A robota kolegi Huberta super!
 

Podobne wątki