• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Tiry na Tory - rozpoczynamy

MAnTonI

Aktywny użytkownik
Reakcje
182 1 0
#1
Dzień dobry Wszystkim

Pod tym sznurkiem jest nowa akcja http://www.tirynatory.pl/
Należy tylko poklikać i oddać swój głos na poprawę naszego transportu, kolej ma pracę - drogi służą nam dłużej (te wybudowane i te planowane pomimo kiepskiego tempa ich budowania).

Pozdrawiam MAnTonI (Mateusz)
 

Załączniki

WM-MODEL

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
1.744 15 0
#2
A może tę "akcję" rozszerzyć o autobusy? No bo jeżeli brać pod uwagę "wyilczenia" z tej stronki, zresztą kosmiczne jakieś :LOL: jeżeli 40-tonowy TIR niszczy drogę jak 160 tys. aut osobowych, to taki np. miejski autobus, gdzieś ważący w granicach 10-20 ton też dość poważnie zniszczy drogę...
Albo jeżeli ok. 400 ofiar śmiertelnych powodują wypadki z TIRami, a gdzieś 10x więcej osób ginie w wypadkach z "udziałem" aut osobowych, to może aby zmniejszyć ilość ofiar zaproponować inną akcję: OSOBOWENATORY!

:LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
3.170 66 5
#3
"to może aby zmniejszyć ilość ofiar zaproponować inną akcję: OSOBOWENATORY! "

I tak drzewiej bywało, za czasów autokuszetek...A te w Niemczech jeżdżą rejsowo i regularnie i jakimś cudem im się to opłaca (nawet gdzieś tu na forum była o tym dyskusja). Korzystałem swego czasu z tego kombitransportu jeżdżąc nad morze i żal ściskał serducho, jak widziałem terminale zdemolowane, porośnięte trawą i ogolone z torów... :(

To jest dobry patent - może PeKaPe powinno przemyśleć jeszcze raz tę kwestię.
 

rocketman

Aktywny użytkownik
Reakcje
0 0 0
#4
Z samą teorią że kolej jest bardziej odporna do transportu ciężkich ładunków oczywiscie się zgadzam. Co do samej akcji to tragedia!

Widze to logo. Ktoś zadał sobie dużo trudu żeby narysować szczegółowo kontur TIRa ale postawił go na deskorolce ciągniętej przez parowóz. Czy w Polsce kolej składa się z parowozów a wagony to proste deskorolki? Jeśli tak ma wyglądać promocja kolei to ja się nie podpiszę!

Na stronie akcji brak jakichkolwiek wyliczeń poza tym że jeden TIR oddziałowuje na drogę jak 160 000 osobówek. Potrzebny byłby specjalny program, ileś wagonów, lokomotyw, utrzymywania ramp do obsługi, wydania miliardów na modernizację torów. Widać osoby nie mają zielonego pojęcia o działaniu kolei w Polsce ani przemyślanego pomysłu.

A teraz tak myślę że gdyby pieniądze przeznaczone na budowę autostrad skierować na ten program to zostaniemy bez dróg i autostrad dla Kowalskiego jakże upragnionych. Im więcej będzie dróg tym mniejsze natężenie ciężarówek a wszysy na tym zyskają.

Korzystniej chyba byłoby rozwijać transport kombinowany kontenerowy! Nie trzeba wówczas zatrudniać tylu kierowców i ciężarówek oraz ich transportować pociągami. Trzeba wtedy jednak rozbudowywać terminale w suwnice i wózki załadunkowe.

Kris: Przy dzisiejszym tepmpie pociągów osobowych i ich opóźnieniach żadna rewelacja jechać koleją. A pomyśl że tiry jeździłyby pociągami towarowymi które jadą jeszcze wolniej. Jaki przedsiębiorca by na to poszedł? Nawet listów i paczek pocztowych nie wozi się już pociągami, mimo iz był to szybki stosunkowo transport! Jedynym dobrym motywatorem do przerzucenia transportu na pociągi mógłby być kryzys paliwowy!
 
A

Adam-H0

Gość
#5
rocketman - oczekujesz na ten potok ekskluzywnych mysli odpowiedz ??
8)
Jak kolej jest dobrze zorganizowana - to tez funkcjonuje :D
najlepszym przykladem jest jeden z moich klientow - wyeliminowal juz wiele firm transportowych ze sprzetem samochodowym - i jest w toku rozwoju i staje sie coraz wiekszym potentatem na szynach - w Polsce jeszcze nie - ale naprzyklad w Czechach.

:D
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
3.170 66 5
#6
Rock: Pisałem, nie biorąc pod uwagę obecnego stanu - to takie "głośne marzenia"...
Z tymi kontenerami to rzeczywiście dobry pomysł.

Ale...dobrymi chęciami (i pomysłami) piekło jest wybrukowane...
Możemy się tu pluć i głowić, wymyślać itp a i tak będzie, jak będzie. Jałowa dyskusja. Od samego gadania, nikt nic jeszcze nie osiągnął.

Panowie: wsiadamy na deskorolki w skali H0 i robimy dalej swoje :)
 

bysiu

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#9
tak się składa, że pracuję w firmie transportowej (zatrudniamy około 400 kierowców), jeździmy głównie po europie. wierzcie mi ... rynek pracy kierowców nie ma na co narzekać... podczas największego kryzysu, jedyna rzecz do której byli zmuszeni przez rynek, to do "zgłaszania oszczędności" ... na polski: przestali kraść paliwo. na 6 do 9 miesięcy. Teraz wróciło wszystko do "normy". Faktycznie tylko tych tirówek szkoda ;)
 

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
4.959 33 1
#12
bysiu napisał(a):
przestali kraść paliwo. na 6 do 9 miesięcy.

To uczciwie zapłaćcie kierowcom to Wam paliwa nie będą sprzedawać :p
"rynek pracy kierowców nie ma na co narzekać."
Tak może kolego powiedzieć tylko ktoś kto nigdy nie prowadził ciężarówki a tak zapytam kim kolega jest w tej Firmie?-dyspozytorem,właścicielem.?
 

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
4.959 33 1
#13
"Tiry na tory" to puste hasło-kto to wymyślił :?: Panowie u nas w naszym kochanym kraju jest brak zaplecza aby to wdrożyć.
Choćby pozamykana większość lini kolejowych. A może trzeba rozliczać budujących drogi za ciężkie pieniądze w ciągle przeciągających się terminach :?:
Jest jedna zasada dobrze zbudowanej drogi żadna 40-tonowa ciężarówka nie zarwie :!: :!:
A uzasadnianie,że ciężarówki są głównym powodem wypadków na drogach mnie rozwala :!: Jeżdżę ciężarówką od 1985 roku (25 lat) bez wypadku i wiele się naoglądałem Proszę mi wierzyć większą "bombą zegarową" na drodze są chłopaczki w beemkach z anteną na dachu i przyciemnianymi szybami i panowie akwizytorzy w służbowych osobówkach którym zawsze spieszno :!:

AHA JESZCZE JEDNO "TIR" TO NAZWA ORGANIZACJI -NA JĘZYK POLSKI-"PRZEWÓZ MIĘDZYNARODOWYMI DROGAMI" TO BYŁO W DAWNYCH CZASACH JESZCZE PRZED
UNITED EUROPE :D
 

bysiu

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#14
ZBIN1964 napisał(a):
bysiu napisał(a):
przestali kraść paliwo. na 6 do 9 miesięcy.

To uczciwie zapłaćcie kierowcom to Wam paliwa nie będą sprzedawać :p
"rynek pracy kierowców nie ma na co narzekać."
Tak może kolego powiedzieć tylko ktoś kto nigdy nie prowadził ciężarówki a tak zapytam kim kolega jest w tej Firmie?-dyspozytorem,właścicielem.?
informatykiem. kierowca który miesięcznie robi 8000km (Są tacy co wykrecą i 10k (km), ale to żadkość i często już poza granicami prawa) przy trybie pracy 3 tygodnie w trasie, tydzień w domu, ma 2x wyższe ode mnie zarobki... wychodzi na to, że powinienem zacząć wynosić sprzęt komputerowy :p
 

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
4.959 33 1
#15
Nie kolego zrób uprawnienia i wsiądź za kółko zobaczysz jaki to miód I nie mów ,że ktoś kradnie paliwo jak go na tym nie przyłapałeś.
Kryzysem zasłaniali się wszyscy bosowie a jak chłopacy zaczęli kłaść im kluczyki od wozów na biurka to się im jakość dziwnie zaczęło robić w kolanach :D
O wzroście kosztów w firmie jakoś nikt nie mówi to trzeba zawyżyć normę a chłopaki zamiast jeździć po autostradach 80km/h zeszli do 60-70 km/h żeby się w normie zmieścić.

A wiesz ile trzeba się na szarpać,żeby wykręcić 8tys km? Na zachodzie jeszcze ale tu w kraju?
Ja miesięcznie robię 6,5-8 tys km,ale mój dzień pracy zaczyna się od 7 rano i rzadko kiedy kończy o 22.
 

rocketman

Aktywny użytkownik
Reakcje
0 0 0
#16
bysiu napisał(a):
informatykiem. kierowca który miesięcznie robi 8000km ... ma 2x wyższe ode mnie zarobki... wychodzi na to, że powinienem zacząć wynosić sprzęt komputerowy :p
I ja się temu wcale nie dziwię! Co więcej bardzo dobrze że zarabia więcej! Prowadzenie ciężarówki to dużo większa odpowiedzialność (za towar i samochód a nawet życie) i stres niż kiwanie palcem po laptopie co możesz sobie w domowym fotelu robić. Do tego delegacje i wyjazdy. Wiecznie kierowcy w domu nie ma! Tak powinno być że firmę transportową napędzają kierowcy a nie informatycy. Żal że studia kończyłeś?
 

ministerek

Aktywny użytkownik
Reakcje
276 10 2
#17
rocketman pieprzysz głupoty, największy cep może mieć prawo jazdy, może nie każdy na autobus czy ciężarówkę, ale pamiętaj, że to zawód prosty, który może wykonywać każdy. A że ci brak wykształcenia, to nie zazdrość go innym, bo to mi trąci socjalizmem, gdzie prosty robol kopiący doły zarabiał więcej od inżyniera.
Nie po to się kształciłem, żeby cały dzień za kółkiem siedzieć.
 

rocketman

Aktywny użytkownik
Reakcje
0 0 0
#18
ministerek napisał(a):
rocketman pieprzysz głupoty, największy cep może mieć prawo jazdy, może nie każdy na autobus czy ciężarówkę, ale pamiętaj, że to zawód prosty, który może wykonywać każdy. ...
Teraz to obraziłeś setki kierowców nazywając ich cepami! Chyba nie każdy może mieć prawo jazdy bo niektórzy zdają na kat. B kilkanascie razy.

Gratuluje podejścia klocom zza biurka którzy dalej nie widzą niż swoje ręce. Kierowca zawodowy to ciężki zawód zdrowia bo i cięzkie koło trzeba zmienić, wzrokiem bo dalton nie dostanie uprawnień, wiedzy też wymaga technicznej gdy trzeba coś naprawić, techniki jazdy, testy psychiczne itp. Godziwa płaca się należy i nie powinna to być najniższa krajowa wg mnie. Popatrz jak skończyli słabo opłacani i nie szkoleni piloci Tupolewa w trudnych warunkach: stres, naginanie przepisów i przekonanie że może się uda! Chyba jednak nie każdy może prowadzić maszyny!
 

ministerek

Aktywny użytkownik
Reakcje
276 10 2
#19
zamieściłeś cytat, przeczytaj go jeszcze raz, nie wydaje mi się abym napisał, że każdy cep prowadzi autobus czy ciężarówkę.
... i nie wylewaj swej frustracji z niedokształcenia tu na forum.
Widzisz po to chodzi się do szkół, żeby mieć lekką pracę (w twoim mniemaniu) i dużo zarabiać.
 

Załączniki

rocketman

Aktywny użytkownik
Reakcje
0 0 0
#20
ministerek napisał(a):
zamieściłeś cytat, przeczytaj go jeszcze raz, nie wydaje mi się abym napisał, że każdy cep prowadzi autobus czy ciężarówkę.
... i nie wylewaj swej frustracji z niedokształcenia tu na forum.
Widzisz po to chodzi się do szkół, żeby mieć lekką pracę (w twoim mniemaniu) i dużo zarabiać.

Napisałeś że każdy cep może mieć prawo jazdy. Otóż nie każdy może i nie każdy kto ma jest cepem.

Za cięzką pracę górnika czy kierowcy należy się tym bardziej godziwa płaca!

A uwagi o niedokształceniu sobie dla własnej rodzinki zachowaj!
 

Załączniki

Podobne wątki