Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Kolejna konwersja, tym razem EP08-012, uzbrojona na maksa w listwy, reflektory, trąbki, oznaczenia, nastawniki, nakładki pantografów, oznaczenie itd. Malowana na nowo, patyna.
EP08-012, full opcja, nowe reflektory, nowe płytki oświetlenia, punkty świetlne na światłowodach, toczone mosiężne trąbki, reling ochronny na dachu, nowe odbieraki prądu na pantografie tzw ślizgacze, wszystkie 4 podesty dachowe, listwy ozdobne na pudle, malowane kabiny, nastawniki Haslera, firanki w kabinie, patyna, lakierowanie itd.
Ten pałąk miał chronić drugi pantograf przez zniszczeniem w razie zerwania się sieci trakcyjnej. Drut miał się plątać na tym pałąku. To rozwiązanie zastosowano na dwóch 08 ....na 005 i 012.
Faktycznie, pałąk zdecydowanie za wysoki. Ciekawe, dlaczego w oryginale pantograf się podnosi, a w modelu pałąk musi być dużo wyżej? Ale tak w ogółem to chyba jakiś jednostkowy, współczesny wynalazek. Ciekawe, czy w czasach, na jakie stylizowany jest model, też taki pałąk już był i dlaczego jest tylko na jednym końcu lokomotywy?
Faktycznie, pałąk zdecydowanie za wysoki. Ciekawe, dlaczego w oryginale pantograf się podnosi, a w modelu pałąk musi być dużo wyżej? Ale tak w ogółem to chyba jakiś jednostkowy, współczesny wynalazek. Ciekawe, czy w czasach, na jakie stylizowany jest model, też taki pałąk już był i dlaczego jest tylko na jednym końcu lokomotywy?
Jak chciałem zrobić tak jak w loku z pochylonym pałąkiem to pantograf się nie rozkładał, więc pałąk jest delikatnie wyższy, na fotce tego nie widać ale jest pochylony. Trzeba czasami iść na kompromis, albo wymienić pantografy z podstawą na jakieś inne.
To jasne, że kompromis jest często konieczny. Zastanawiałem się tylko, na czym polega problem, podejrzewam, że w modelu pantograf jest zamontowany wyżej (na wyższej podstawie), niż w oryginale. Normalnie to specjalnie nie razi, ale przy tym pałąku robi się problem.
Pozostaje tylko pytanie, kiedy to na oryginale zamontowano, bo podejrzewam, że na początku lat 1990. jeszcze nie (model ma chyba datę rewizji 1991?).
To jasne, że kompromis jest często konieczny. Zastanawiałem się tylko, na czym polega problem, podejrzewam, że w modelu pantograf jest zamontowany wyżej (na wyższej podstawie), niż w oryginale. Normalnie to specjalnie nie razi, ale przy tym pałąku robi się problem.