• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Tabor WKD

OP
OP
M

maniek2820

Znany użytkownik
Reakcje
12 1 0
#41
P1090193.JPG
P1090194.JPG
P1090195.JPG
P1090198.JPG
P1090199.JPG
P1090201.JPG
P1090202.JPG
P1090203.JPG
P1090204.JPG
P1090192.JPG

Ciekawe wspomnienia....mi wujek opowiadał o tragicznym wypadku jednego z uczniów wskakującego do kolejki....
Dziś zmotywowany naszą dyskusją udałem się naa spacer,w tym w miejsca widoczne na historycznych zdjęciach....Chciałbym zwrócić uwagę Koleżanek i Kolegów na wyłaniające się szyny z jezdni oraz pęknięcia dokłAdnie w miejscu gdzie stoi na tym archiwalnym zdjęciu wagonik....
jakieś 10-12 lat temu szyny i bruk były widoczne na pow .kilku metrów .Dziś po latach od momentu położenia nawierzchni duch Ekd/Wkd daje znać o sobie.
PS. NA pierwszym i ostatnim zdjęciu widoczny budynek internatu ZSZ DG PKP ,OBecnie budynek Dyrekcji PKP.Cóż kiedyś mieszkali i uczyli się przyszli kolejarze a dziś byĆ może pracują kolejarze.
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.969 122 22
#42
Ze względu na to samo napięcie zasilania, były na sieci WKD próby taboru tramwajowego, ale były to popularne wagony typu 105Na (albo jeszcze 105N). Próby zakończone niepowodzeniem, gdyż wagony te nie są przystosowane do pokonywania dużych odległości między przystankami, gdyż konstrukcja napędu nie pozwala na długotrwały rozruch.
Nigdzie nie spotkałem się zaś z informacją, jakoby testowano tam też inny tabor.
Warto też zwrócić uwagę, iż pierwszy prototypowy zespół serii EN94 miał odmienny wygląd od następnych seryjnych. Przypominał bardziej właśnie tramwaj.
 
Reakcje
0 0 0
#43
Nigdzie nie spotkałem się zaś z informacją, jakoby testowano tam też inny tabor.
Warto też zwrócić uwagę, iż pierwszy prototypowy zespół serii EN94 miał odmienny wygląd od następnych seryjnych. Przypominał bardziej właśnie tramwaj.
No nie, EN94 to nie był na pewno. Pamiętam ten prototyp. Prędzej mi się coś przyśniło:) Ale zdaje mi się, że to spotkanie przy Technikum Kolejowym było jakoś zaanonsowane przez prasę, tzn. że gdzieś coś potem w "Życiu Warszawy" albo w "Ekspresiaku" się doczytałem, ze jakieś czeskie wagony były na testach. A może pokazywali w "DTV"? Nie potrafię sobie dokładnie przypomnieć, to musiało być w drugiej połowie lat 60. No i gdzies coś czytałem, ze dla WKD miały być kupione pociagi Tatry podobne do tych z Kairu. Zebym to pamiętał, gdzie...
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.969 122 22
#44
...to byłaby to fajna ciekawostka.
Liczę więc że dojdziesz kiedyś do tego co to było i się z nami tym podzielisz, albo ktoś inny może coś o tym napisze.
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.591 74 0
#46
Prędzej mi się coś przyśniło
Raczej nie :)

Tak jak napisałem, w którymś wpisie w innym wątku - "Zamiast główkować zajrzyjmy do książek" i zajrzałem do "Elektryczne Koleje Dojazdowe - Zarys historii i działalności linii Warszawa-Grodzisk".
"Rozważano miedzy innymi możliwość zastosowania tramwajów typu 13N, których prototypy produkcji czeskiej były użytkowane w Warszawie od roku 1956. Została również przeprowadzona próbna jazda na szlaku EKD/WKD. Jeden wagon został na skrzyżowaniu ulicy Grójeckiej i Niemcewicza przestawiony na tory EKD/WKD. Przeprowadzona próba zakończyła się niepowodzeniem, wagon uległ wykolejeniu....."

Niestety daty tego wydarzenia nie podano :(
 
OP
OP
M

maniek2820

Znany użytkownik
Reakcje
12 1 0
#53
P1090823.JPG

Zobacz załącznik 122246
Witam wrzucam reprodukcje fotki którą wykonałem wiele lat temu .Przedstawia ona wiadukt kolejki WKD nad linią Radomską .Widoczny jest fragment kładki dla pieszych .Oba te obiekty zostały zlikwidowane w trakcie modernizacjii lini WWA Zachodnia -WWA OKĘCIE .żałuję że przeoczyłem czas rozbiórki ,może ktoś z kolegów ma fotki z okresu świetności lub nieco lepszego stanu budowli?
 
OP
OP
M

maniek2820

Znany użytkownik
Reakcje
12 1 0
#54
Ostatnio w prezencie otrzymałem album o mojej dzielnicy .Tam jest kilka Ciekawych fotek przedstawiających wagony En80 NA MIEJSKIM odcinku..... na fotkach z lat 50, 60 .Fotki współczesne zamieszczałem powyżej.[DOUBLEPOST=1369082302,1369081597][/DOUBLEPOST]fot1 okolice Nowogrodzkiej
2.DWORZEC OCHOTA ,NOWOGRODZKA?
3.POCZĄTEK SZCZĘŚLIWICKIEJ
4.SZCZĘŚLIWICKA róg Rokosowskiej
5.cdn.
6.Szczęśliwicka róg Dobosza -Widoczne ówczesne śitowia i budynek internatu Szkoły kolejowej obecnie Centrala PKP -S
P1090832(1).JPG
P1090824.JPG
P1090825.JPG
P1090827.JPG
P1090828.JPG
P1090830.JPG
P1090831.JPG
ZCZĘŚLIWICKA 62
 

leb

Użytkownik
Reakcje
1 0 0
#56
Fotografia Nr 2 przedstawia dworzec autobusowy EKD wybudowany w Al. Jerozolimskich, na wprost wylotu ul. Pankiewicza. Pragnąc ułatwić mieszkańcom okolic podwarszawaskich dojazd do Warszawy, Dyrekcja EKD wystąpiła we wrześniu 1945 roku do Ministerstwa Komunikacji z inicjatywą uruchomienia pomocniczej komunikacji autobusowej. Uzyskano koncesję na prowadzenie ruchu autobusowego w trójkącie Warszawa - Mszczonów - Żyrardów - Sochaczew - Błonie - Warszawa, którego oś stanowiła Linia EKD i co ułatwiało pasażerom z dalszych okolic dojazd do LiniiEKD.

Regularny ruch autobusów został ropoczęty dnia 30 marca 1946 r.

Eksploatowano następujące linie:

Warszawa - Pruszków - MIlanówek - Grodzisk Maz.,

Warszawa - Włochy,

Warszawa - Pruszków,

Warszawa - Błonie - Sochaczew - Guzów,

Warszawa - Nadarzyn - Mszczonów - Żyrardów - Guzów - Żyrardów - Grodzisk,

Pruszków EKD Pruszków - Żbików.

Warszawa - Leszno,

Warszawa - Izabelin.

Warszawa - Młociny - Kazuń,

oraz przedłużono linię Warszawa - Sochaczew do Grójca Nowego Miasta nad Pilicą.

W roku 1948 w związku z upaństwowieniem Linii EKD, został również przejęty Wydział autobusowy i z dniem 1 kwietnia 1948 r. włączono go do Państwowej komunikacji Somochodowej.
 

WITKOIM

Znany użytkownik
Reakcje
27 0 0
#59
O cholera, do drugiego roku życia czy do trzeciego roku dokładnie nie pamiętam mieszkałem na Szczęśliwickiej 54 (czyli lata 1974-1977).... dziś muszę chyba odszukać fotki moje z tamtego okresu czy się zachowały
a w tych dwóch 10-piętrowych punktowcach mieszkał mój brat cioteczny adres Al. Jerozolimskie 157 i 159

zdjęcia rewelacja !!!!!!!!!!
 
OP
OP
M

maniek2820

Znany użytkownik
Reakcje
12 1 0
#60
O cholera, do drugiego roku życia czy do trzeciego roku dokładnie nie pamiętam mieszkałem na Szczęśliwickiej 54 (czyli lata 1974-1977).... dziś muszę chyba odszukać fotki moje z tamtego okresu czy się zachowały
a w tych dwóch 10-piętrowych punktowcach mieszkał mój brat cioteczny adres Al. Jerozolimskie 157 i 159

zdjęcia rewelacja !!!!!!!!!!
to witam sąsiada,oprócz makiety w składnicy łączy Nas i ulica.;) .....nr 54 to tam chyba przy liceum .Kolejówka ma 56
 

Podobne wątki