• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Tabor WKD

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.969 122 22
#21
No właśnie, nawet nieczynnego. Na WKD jest jakaś izba pamięci, nikt z miejscowych miłośników*, czy też z Wawy nie może chociaż spróbować nagłośnić tematu?
*-przecież to nie muszą być nawet miłosnicy kolei, a tzw. warsawianiści?
Jaja sobie robisz? Na przestrzeni lat istnienia PKP już nie takie cudeńka poszły na żyletki. Długo by wymieniać, a nie raz to były naprawdę wartościowe pojazdy. Myślisz że ktoś z decydentów widzi cokolwiek wartościowego w takim czymś jak EN94, by to zostawiać? Kto za to później by płacił? Sorry, nie ten kraj, nie ta kultura. Tu jest polska, zapomniałeś gdzie żyjesz?


Na forach (tym też) i nie tylko forach, ludzie walczą o każdy ostatni parowóz. Myślisz że na górze to wiele kogoś obchodzi?


Od 50 lat (!) po naszych torach jeżdżą zespoły serii EN57. Są bądź były wszędzie. Kto ich nie zna? Wątpię czy jak wreszcie naprawdę zaczną ostatnie z niezmodernizowanych wycofywać, to czy chociaż jeden zespół zostawią do celów muzealnych. Takiego grata...? Po co, prawda?


Nie licząc kilku parowozów (bo parowozy bronią się tym co w sobie mają) i kilku niewielkich lokomotyw spalinowych w większości zresztą należących do jakiś stowarzyszeń, poza paroma wyjątkami, czy w tym kraju są czynne zachowane pojazdy trakcyjne? Chyba znamy odpowiedź.


Co ciekawe, komunikacja miejska jakoś do tego tematu podchodzi inaczej i po torach miejskich jeżdżą czynne i nieraz pieczołowicie odrestaurowane tramwaje mające i 100 lat. Każde większe miasto ma większą ilość zabytkowych wagonów.
 
OP
OP
M

maniek2820

Znany użytkownik
Reakcje
12 1 0
#24
tak w przypadku 001 już dawno powinno tak być tymczasem jakieś 5-6 lat temu pomykał po Mazowszu .sam widziałem a znAJOMY MASZYNISTA MÓWIŁ że to delegacja ....
a przydałby się skład EN57 Z BREZENTOWYMI PRZEJŚCIAMI I SCAJOWYM SIEDZENIEM
 
Reakcje
0 0 0
#31
A tak swoją drogą - pamięta ktoś czołowe zderzenie dwóch EN94 na jednotorowym szlaku do Grodziska w połowie lat 70.? Szukałem na ten temat czegoś w necie, ale na nic nie natrafiłem...
Prawdę mówiąc, to jakoś nigdy nie lubiłem EN94 (pamiętam, jak fatalnie pokonywały odcinek uliczny na Szczęśliwickiej, w ogóle nie były do tego dostosowane), a te nowe wynalazki to w ogóle tragedia... Za to klasyki EN80 po prostu uwielbiałem:)





 

Irokez46

Znany użytkownik
Reakcje
12.323 49 0
#32
Stare malowanie z dwóch pierwszych zdjęć jakoś bardziej do mnie przemawiało.Może to tylko fakt że takimi jeździłem a już w tym nowszym malowaniu nie miałem okazji.
 
OP
OP
M

maniek2820

Znany użytkownik
Reakcje
12 1 0
#33
s_szkola.jpg

były jeszcze drzwi harmonijki ..
a na Szczęśliwickiej EN94 jeździły krótko zaraz potem torowisko zostało zbliżone do normalnej koleji
tymczasem zamieszczam fotografię z czasów gdy WKD jeździła Szczęśliwicką ,a zamiast jezdni obecnej Bitwy Warszawskiej -dawna WERY KOSTRZEWY przed szkołą kolejową były działki
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.687 560 30
#34
Fajna fotka, można prosić o większą?

Drzwi harmonijkowe były w EN94 jeszcze całkiem niedawno (co dla kogo niedawno, mam na myśli 10-15 lat temu).
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.687 560 30
#37
Jeżeli skany, jakie posiada kolega maniek są takie małe, to faktycznie nic nie poradzimy. Może da się uzyskać lepsze skany? Chyba, że są to zdjęcia ściągnięte z jakiejś innej strony i kolega nie ma dostępu do źródeł....
 
Reakcje
0 0 0
#40
Zobacz załącznik 96861
a na Szczęśliwickiej EN94 jeździły krótko zaraz potem torowisko zostało zbliżone do normalnej koleji
No nie tak krótko. Moim zdaniem wagony EN80 wycofano ostatecznie gdzieś tak koło 1971/1972 roku, a torowisko ze Szczęśliwickiej przeniesiono dopiero w 1975 albo 76 roku.


tymczasem zamieszczam fotografię z czasów gdy WKD jeździła Szczęśliwicką ,a zamiast jezdni obecnej Bitwy Warszawskiej -dawna WERY KOSTRZEWY przed szkołą kolejową były działki
Spróbowałem trochę ją powiększyć i poprawić kontrast, niewiele to daje, ale zawsze nieco więcej widać:)

Swoj drogą, to musi być fota z wczesnych lat 60. albo nawet końca 50., bo Wery Kostrzewy nie jest przebita w kierunku północnym. Z przystankiem przy Technikum Kolejowym (nazywał się chyba Warszawa Szczęśliwicka) kojarzy mi się taki obrazek - czekam z matką na pociąg do Warszawy, tymczasem od strony Warszawy nadjeżdża inny skład - i otwieram gębę ze zdziwienia:) Moim zdaniem było to coś na bazie tramwaju T3. Chyba były takie testy na WKD. Może ktos wie o tym coś więcej, bo zbyt wiele konkretnego nie mogę się doszukać. Oczywiście wtedy nie wiedziałem, że to T3, ale z tego co zapamiętałem to pasowały by mi mniej więcej dwa T3 "heck am heck", a bliżej - coś takiego, jak pod tym linkiem.
http://www.strassenbahnen-online.de/tatra/k5ar
To są pociągi dla Kairu. I zdaje się, że właśnie coś w tym rodzaju miało być kupione dla WKD. Chyba wtedy jechały sprzęgnięte dwie takie jednostki przegubowe.
 

Podobne wątki