• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Tabor WKD

SINYOU

Aktywny użytkownik
Reakcje
44 2 1
Bardzo mi się podoba ten design, nieco razi zbyt dużo czerni na bokach czoła. Ten charakterystycznie uniesiony przód kojarzy mi się ze ślimakiem lekko, dorobić dwie pary czułek i wykapany pomrów ;)
Wygląda dużo, duzo lepiej, niż na pierwszych wizualizacjach, tam przypominał jakiegoś robala z żuwaczkami.
 
Reakcje
1.786 13 0
Dla mnie, desing przodu jest mocno przekombinowany :confused:... Brak wyczucia i gustu:ostrozny:... Obecnie jeżdżące, "nowe" jednoski WKD, są naprawdę piękne. Mają zwartą , krępą sylwetke (trochę z przodu przypominaja buldoczka:p)...Ale cóż, tak to jest, jak młodzi,"kreatywni inaczej", dorwą sie do projektowania....."That's all.."...:podstepny:
 

Meggido

Znany użytkownik
Reakcje
2.821 13 2

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
21.795 519 29
Gdyby nie Ci młodzi i kreatywni inaczej wg. Ciebie, to dalej jeździlibyśmy samochodami o linii nadwozia warszawy lub, co gorsza, syreny.
Tu drogi przyjacielu nie zgadzam się z Tobą, ponieważ:
1.Te twory miały swój charakter, w przeciwieństwie do jednakowych "dzieł designerów" które zalewają nasze ulice.
2.Dawni projektanci współpracowali z technologami, co skutkowało powstawaniem koncepcji przemyślanej wizualnie i technologicznie.
3.Młodzi kreatywni są oderwani od świata rzeczywistego, żyją tylko w wirtualnej rzeczywistości, nie mają pojęcia o technologii wykonania, ograniczeniach technologicznych o ergonomii, nie wspomnę bo to już słowo które znają nieliczni.
4.Brak im wyczucia i wyobraźni, które stały się zbędne, ponieważ powstały biblioteki gotowych komponentów, dawniej mechanik musiał wiedzie co się dzieje w mechanizmie, potrafił sobie to wyobrazić, dziś może to zrobić kompletny ignorant, wpisując założenia które czarodziejskie pudełko przetworzy mu na kilka wariantów gotowego projektu.

To co powstało to dziwoląg, można jeszcze to uratować, zmieniając przód, ideałem byłoby gdyby nawiązać do kształtu czoła w EN80, łącząc tradycję i nowoczesność.

Jeśliś takim zwolennikiem nowoczesnych wyrobów, czemu nie jeździsz Multiplą lub tym francuskim badziewiem z tylną szybą ustawioną pod ujemnym kątem.

To tak jak z kobietą, tabuny badziewnych lasek w leginsach lub masowo produkowanych strojach, nie wzbudzają żadnego pożądania, a niech no tylko na ulicy znajdzie się nawet niekoniecznie idealnej urody osobniczka płci przeciwnej, ale ubrana klasycznie, z tak zwanym smakiem, której poszczególne komponenty współgrają jak silnik Bentleya, a wszystkie męskie łby jak na spręży nie odwrócą się w jej stronę, klasyka Panie a nie nowczesność
 
Ostatnio edytowane:

Michał_P

Znany użytkownik
Reakcje
184 27 0
Jeśliś takim zwolennikiem nowoczesnych wyrobów, czemu nie jeździsz Multiplą lub tym francuskim badziewiem z tylną szybą ustawioną pod ujemnym kątem.
Akurat Multipla jest niezwykle funkcjonalnym samochodem a najbardziej z jej wyglądu śmieją się posiadacze tak wyrafinowanych pod względem wyglądu samochodów jak Octavia, Passat czy Mondeo. Renault Avantime (pewnie to auto masz na myśli) to również rodzynek w zalewie nudnych klonów.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.025 577 30
Mnie też średnio podoba się ten "design", zwłaszcza czoła, ale to oczywiście kwestia gustu. Bardziej zastanawia mnie dlaczego, podobnie jak w nowych pociągach Pesy, zdecydowano się na trochę archaiczne rozwiązanie dwóch samodzielnych zespołów z jedną kabiną na końcu, a przy tym bez przejścia między nimi? A z nowych zespołów WKD to tak naprawdę podoba mi się tylko prototyp Pesy sprzed kilkunastu lat, EN95.
 

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
21.795 519 29
Akurat Multipla jest niezwykle funkcjonalnym samochodem a najbardziej z jej wyglądu śmieją się posiadacze tak wyrafinowanych pod względem wyglądu samochodów jak Octavia, Passat czy Mondeo. Renault Avantime (pewnie to auto masz na myśli) to również rodzynek w zalewie nudnych klonów.
Zżera mnie ciekawość jakim jeździsz samochodzikiem.
 

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
21.795 519 29
A to jeżdżąc tak wyrafinowanym dizajnersko samochodem, masz prawo krytykować popularne blaszanki Skody, VW i Forda.(y)

Aby było wszystko jasne, nie oceniam ludzi po tym czym jeżdżą, sam daję od małego z buta i korzystam z usług MPK, ale takiego pitolenia nie znoszę, czemu nie kupiłeś Multipli skoro to taki funkcjonalny samochód, mądralo.
I to koniec na temat gustów, nowy pociąg dla WKD jest moim zdaniem paskudny, innym się może podobać, inni doznają na jego widok orgazmu, takie życie, urok w różnorodności.
 

Michał_P

Znany użytkownik
Reakcje
184 27 0
A to jeżdżąc tak wyrafinowanym dizajnersko samochodem, masz prawo krytykować popularne blaszanki Skody, VW i Forda.(y)
Każdy ma prawo krytykować to, co mu się nie podoba. Ogólnie kombinacja Polak+samochód daje wielkie pole do krytyki.

czemu nie kupiłeś Multipli skoro to taki funkcjonalny samochód, mądralo.
W latach kiedy była produkowana mogłem sobie kupić najwyżej rower.
 
Ostatnio edytowane:

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.565 60 3
Panowie jakby na to nie patrzeć jest przynajmniej o czym podyskutować, bo do tej pory o "borsukowatych" czołach zazwyczaj stosowanych w nowym taborze nikt specjalnie nie dyskutuje (y)
 

JacekGG

Aktywny użytkownik
Reakcje
37 0 0
Bardziej zastanawia mnie dlaczego, podobnie jak w nowych pociągach Pesy, zdecydowano się na trochę archaiczne rozwiązanie dwóch samodzielnych zespołów z jedną kabiną na końcu, a przy tym bez przejścia między nimi?
Przez myśl mi przeszło że może w planach na przyszłość jest opcja dokupienia i wstawienia członów środkowych?
 

Prezes TS

Expert
Ekspert
Reakcje
1.064 25 2
Oj, jaka zawzięta dyskusja o samochodach i gustach ich posiadaczy w wątku o WKD się była wywiązała !
Koledzy spoko, jeśli można.
O gustach, podobnie jak biustach się nie dyskutuje, tylko je konsumuje ! ;)
A tak swoją drogą, to :
- gdyby kształt tej nowej WKD-ki przypominał nieco EN95, to byłby zarzut, że nic nowego, odkrywczego,
- gdyby kształt był kanciasty, to była by zaraz mowa o "kredensie lub szafie",
- gdyby kształt był opływowy, to byłoby narzekanie na nudę i jakieś np. "komunistyczne retro a la Warszawa M ...",
- gdyby coś innego, to oczywiście zerżnięte ze wzorców obcych,
- gdyby .... itd., itp. ... (n)
Przyjmijcie sobie, że projektanci /bez względu na ich wiek, - po co ta uwaga ? /mieli zapewne postawiony postulat, aby zaprojektować coś innego, nietuzinkowego. Tak aby "w świecie" o tym się mówiło i wyróżniało tabor tej kolei.
I chyba ten cel osiągnięto, patrząc choćby na wpisy na różnych krajowych forach.
Zresztą na ich treść zapewne tak projektanci, jak i prezesi spółek w ogóle nie zwracają uwagi.
Nie przypominam sobie abym gdzieś słyszał o rozpisaniu konkursu na projekt, czy też referendum na temat opinii o wyglądzie powstałego prototypu.
Tak więc wszelkie uwagi o nim są jedynie tzw. "biciem piany" nic nie wnoszącym do wizualizacji, niestety taka jest prawda ...
No chyba, że ktoś założy komitet protestacyjny i będzie zbierał podpisy o_O !
A że kształt czoła tej nowej 39WE mocno przypomina hełmy bojowników z "Gwiezdnych wojen" ?
- toć to ten temat jest teraz mocno na topie ! :obcy: !
Zgadzam się całkowicie z uwagą

nieco razi zbyt dużo czerni na bokach czoła.
wydaje mi się, że z uwagi na bezpieczeństwo, czoło powinno być bardziej ostrzegawcze, może te boki poniżej linii okna czołowego w jakimś kontrastującym z otoczeniem kolorze ?

Bardziej zastanawia mnie dlaczego, podobnie jak w nowych pociągach Pesy, zdecydowano się na trochę archaiczne rozwiązanie dwóch samodzielnych zespołów z jedną kabiną na końcu, a przy tym bez przejścia między nimi?
Powód zapewne ten sam jak przy ,
1. więcej miejsca dla podróżnych - tego zawsze za mało w taborze WKD,
a nie da się składów wydłużyć bądź łączyć po trzy jednostki z uwagi na długość peronów,
2. kosztów produkcji - oszczędność na dwóch kabinach, które i tak tylko w wyjątkowych przypadkach byłyby używane.
3. pociąg WKD składa się z dwu EZT a nie z jednej czterowagonowej - zapewne wiesz czym się kierowano w tym wyborze ?

Andrzeju, a jak sobie wyobrażasz dodatkową kabinę i jeszcze przejście międzyjednostkowe (dodatkowo przy skrajni WKD) ?
Coś jak w taborze belgijskim lub jeszcze lepiej japońskim, ciasna kabina z boku z kiepską widocznością i drzwi po środku ?

Jeśli można, to i ja wypowiem się tu na temat tego co mi się podoba ...
- otóż stare EN80, bo lubię stare koleje :love: !
Ale tego proszę nie brać za wzór, ot takie moje upodobanie :rolleyes: ...
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.025 577 30
Andrzeju, a jak sobie wyobrażasz dodatkową kabinę i jeszcze przejście międzyjednostkowe
Wcale sobie nie wyobrażam, bo jak napisałeś, na WKD dodatkowe kabiny nie są potrzebne. Dwa zespoły zamiast jednego długiego, każdy z jedną kabiną, to OK, chodzi pewnie o zaplecze i możliwość wyłączenia połowy składu w razie awarii, zamiast unieruchomienia całego pociągu. Ale uważam, że powinno być przejście dla podróżnych między oboma "połówkowymi" zespołami, podobnie, jak jest we Flircie ED160.
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
2.001 125 22
Ja też tego nie mogę zrozumieć, jak można w dzisiejszych czasach produkować składy przez które nie można przejść od czoła do czoła. A to już kolejny pociąg dla WKD z czymś takim.
 

radek_m

Aktywny użytkownik
Reakcje
171 5 0
ponoć główną przesłanką są koszty:
- małe promienie łuków w bazie Grodzisku utrudniają konstrukcję.
- podobno cena pociągu jednoczłonowego była by znacznie wyższa zamówionych (tak ogłaszali przy zamówieniu en97).
- dużo przejazdów niestrzeżonych po trasie zwiększa ryzyko wypadku i uszkodzenia członu, tak że nie da siego naprawić. Po 2 wypadkach zamiast złomować 2 skłądy, można z ocalałych połówek zestawić 1 skład przy ograniczonych kosztach.
- 2 człony + podwyższenia po obu końcach daje nam możliwość upchnięcia 4 wózków napędowych. Może daje to lepsze właściwości trakcyjne przy mniejszej mocy silników (domysły).
 

Podobne wątki