• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Mój ZNTK Tabor polski, amerykański, budowy i przebudowy

OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.534 112 11
#21
TKt48 zaczyna nabierac ksztaltu. Do struktury uzywam polistyrenu oraz czesci lutowanych z miedzi i z mosiadzu. 20140202_155356.jpg 20140202_165652.jpg 20140203_202527.jpg 20140203_202540.jpg [DOUBLEPOST=1391998152,1391997507][/DOUBLEPOST]C.d. TKt48, do skrzyni wegla dochodzi kabina, jest troche z tym zabawy poniewaz tekatka ma dosc ciekawa kabine od strony kotla. 20140208_092933.jpg 20140208_092945.jpg
20140208_093001.jpg
20140208_093010.jpg 20140208_093039.jpg
 

SD

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
1.525 2 0
#22
Z czego wziąłeś te koła? Będziesz coś robił z przeciwwagami, żeby zróżnicować te na osi napędnej od pozostałych?
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.534 112 11
#23
Kola byly luzem, jakis gosc mial rozne czesci w pudelkach i zaczalem wybierac. Docelowo kola beda na wymiane jesli znajde lepsze, znajdywalem bardziej filigranowe ale te mialy 12 czy 13 szprych. Przeciwwagi oczywiscie planuje poprawic chociaz w zestawie napednym, tylko jeszcze sie za to nie zabralem. Bardzo trudno tu znalesc europejski gracik z dobrymi kolami, amerykanskie parowozy maja przewaznie mniejsza ilosc szprych w porownaniu do europejskich kol o tej samej wielkosci.
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.534 112 11
#24
Praca nad tekatka znowu idzie do przodu. Wczoraj zaczalem dodawac detale do blokow cylindrow, tylko jak zrobic imitacje srub pokryw... 20140226_181856.jpg 20140226_181914.jpg 20140226_181926.jpg
20140226_181939.jpg
 

SD

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
1.525 2 0
#25
tylko jak zrobic imitacje srub pokryw...
Jak Ci bardzo zależy na dokładnym odwzorowaniu rzeczywistości w tej skali, bierzesz polistyrenowy pręcik o przekroju sześciokątnym, kroisz na plasterki, przyklejasz. Potem bierzesz polistyrenowy pręcik o odpowiednio mniejszym przekroju okrągłym, kroisz na plasterki, przyklejasz każdy okrągły plasterek na sześciokątny plasterek i masz imitację wystających śrub z nakrętkami. Takie pręciki da się kupić. To oczywiście metoda dla ortodoksów. Ale w tej skali można nakleić w odpowiednich odstępach na pokrywie cylindrów tylko plasterki okrągłego pręcika polistyrenowego (średnica około 0,5 - 0,6) i po pomalowaniu efekt potrafi być wystarczająco dobry.
Jeszcze metoda (prawie) bezkosztowa: zamiast pręcika polistyrenowego, sciagasz izolację z cienkiego przewodu, kroisz na plasterki, przyklejasz. Na każdym plasterku dajesz mikrokropelkę gęstszego kleju epoksydowego. Jak wyschnie i pomalujesz, wygląda również git. Powodzenia!
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.534 112 11
#26
Jak Ci bardzo zależy na dokładnym odwzorowaniu rzeczywistości w tej skali, bierzesz polistyrenowy pręcik o przekroju sześciokątnym, kroisz na plasterki, przyklejasz. Potem bierzesz polistyrenowy pręcik o odpowiednio mniejszym przekroju okrągłym, kroisz na plasterki, przyklejasz każdy okrągły plasterek na sześciokątny plasterek i masz imitację wystających śrub z nakrętkami. Takie pręciki da się kupić. To oczywiście metoda dla ortodoksów. Ale w tej skali można nakleić w odpowiednich odstępach na pokrywie cylindrów tylko plasterki okrągłego pręcika polistyrenowego (średnica około 0,5 - 0,6) i po pomalowaniu efekt potrafi być wystarczająco dobry.
Jeszcze metoda (prawie) bezkosztowa: zamiast pręcika polistyrenowego, sciagasz izolację z cienkiego przewodu I kroisz na plasterki, przyklejasz. Na każdym plasterku dajesz mikrokropelkę gęstszego kleju epoksydowego. Jak wyschnie i pomalujesz, wygląda również git. Powodzenia!
Dzieki, takie cos wyprubowalem na pokrywach dachu elektrowozu, moja stara metoda to wiercenie malutkim wiertelkiem i wklejanie w dziurki precika mosierznego, po czym obcinanie go tak zeby wystawal tylko kawalek-dosc solidna i trwala metoda. Sek w tym ze naliczylem 22 sruby na pokrywie cylindrow w realu, sprubuje wyciac pierscien w papier i cyrklem wypchac, po tem nakleic CA.
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.534 112 11
#28
Ciag dalszy tekatki, zaczynaja powstawac skrzynie na wode. Nowe bardziej filigranowe kola zamowione, trzeba tez troszeczke przerobic imitacje pokryw cylindrow poniewaz przednie kola toczne ocieraly by o te detale. 20140316_185841.jpg 20140316_185855.jpg
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.534 112 11
#31
Dzisiaj po przerwie w modelowaniu;) nareszcie udalo sie zrobic polwozek do Kriegsloka liliputa. Parowoz przeszedl operacje skracania przedniej czesci ramy, w lilipucie rama z czolownica wystaje ponad 2mm za daleko do przodu liczac od blokow cylindrow. Chcialem tez wyprobowac kola toczne RP25, czy w ogole jest mozliwe uzycie takowych bez wykolejania sie parowozu. Polwozek zlutowalem z miedzi i mosiadzu, co od razu dodaje potrzebnej wagi. Najpierw kola nie chcialy sie toczyc, po walkach jest ok, po tem byly problemy z obracaniem sie polwozka, ale sie udalo. Parowoz bez problemowo radzi sobie nawet ze skomplikowanym ukladem rozjazdow i skrzyzowan. Bede jeszcze musial zaslonic te okropne dziury pomiedzy rama (blotnikami) i kolami tocznymi. 20140713_152905.jpg 20140713_152839.jpg
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.534 112 11
#32
Troche postepu przy wygladzie kriegsloka, imitacja ramy pod "blotnikami". Porownanie do BR42 liliputa nie przerobionego. 20140720_131720.jpg 20140720_131207.jpg 20140720_130931.jpg [DOUBLEPOST=1405888722,1405888171][/DOUBLEPOST]Porownanie:) 20140720_124315.jpg 20140720_124331.jpg
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.534 112 11
#33
Dzisiaj troche na luzie po pracy, za tem kontynuacja nad "zwezakiem". Jeszcze duzo szlifowania przede mna, oraz wstawianie okien. Wstepna przymiarka do podwozia. 20140912_213805.jpg 20140912_213906.jpg 20140912_214725.jpg
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.534 112 11
#38
Odgrzewam stary temat jako że w garażu zima i trzeba było czymś się zająć na wieczory. Na szybko zrobiłem sobie mały warsztacik w pokoju zaraz koło grzejnika:
20220214_190553.jpg

Wiem, tytuł nie ten ale moje zainteresowania taborem dotyczą także kontynentu Amerykańskiego. Za tem wygrzebałem z kartonu taki stary model parowozu Y6b produkcji Rivarossi, i po poskładaniu do kupy (był w częściach) postanowiłem zamontować nowy silnik. Parowóz nie jeżdżący kupiłem za małą kasę lata temu. Oryginalny silnik wywaliłem z budki i wstawiłem inny w tendrze, który napędzał parowóz poprzez wałek kardana. Operacja nie była udana i parowóz poszedł do pudełka. Dzisiaj znalazłem wszystkie części i od razu nie używany 5-cio biegunowy silnik jako kandydat na nową operacje.
20220214_190401.jpg
20220214_190354.jpg

Brudzenie nie moje, taki kupiłem i jak widać brakuje trochę detali.
20220214_190416.jpg
20220214_191616.jpg
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.534 112 11
#39
Po rozkręceniu modelu na części trzeba było niektóre detale pouzupełniać, jak i wlutować okablowanie do pobierania prądu;
20220216_190015.jpg
20220216_190029.jpg

Musiałem też posklejać "łapacz krów" jako że ten był połamany.
20220216_190040.jpg

Po nasmarowaniu i naolejeniu przedni przegób został wkręcony z powrotem na miejsce. Po tem trzeba było się zająć drugim kompletem. Drugi komplet napędowy nie posiadał wałka kardana i musiałem dorobić z kawałka rurki mosiężnej.
20220216_193033.jpg

Następnie musiałem się zająć dolną przekładnią w ramie, jako że wszystko było luźne i ślimak latał w środku. Obecnie jest za ciasno i będę jeszcze musiał obszlifować tulejki.
20220216_195235.jpg
20220216_195227.jpg
20220216_193039.jpg

Oba wózki toczne dostały nowe koła z bardziej prototypowymi obrzeżami;
20220216_195252.jpg

Tyle na dzisiaj, trzeba iść spać.
 
OP
OP
teigrekty2

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.534 112 11
#40
Kontynuacja prac na Y6b. Pracowałem nad tendrem aby można było wsadzić silnik wraz z kołami zamachowymi. Było trochę rzeźbienia w tendrze, najpierw myślałem że weidzie tylko jedno koło zamachowe:
20220220_113651.jpg
20220220_113645.jpg
20220220_113638.jpg

Postanowiłem wyciąć imitacje węgla, oraz usunąć jedną stalową płytkę na dnie podwozia. Oba koła zamachowe weszły po zabiegu.
Po tem musiałem zabrać się za sprzęg tendra do parowozu, jako że tu nie było nic. Postanowiłem od razu pozbyć się wystającej imitacji płyty ruchomej podłogi z tyłu kabiny, przeszkadzała w sprzęgnięciu tendra w odpowiedniej odległości. Bardzo nie lubie kiedy tender jest daleko od parowozu i nawet kosztem detali z tyłu kabiny lub tendra wolę mieć prototypowe bliskie sprzęgnięcie.
20220220_113651.jpg
20220220_113645.jpg
20220220_113638.jpg
20220220_165106.jpg
20220220_114053.jpg
20220220_114004.jpg
20220220_113717.jpg
20220220_113712.jpg

Cały czas bawiłem się tez z okablowaniem, a na koniec zająłem się połamaną imitacją przedniego sprzęgu. Tu postanowiłem też trochę porzeźbic abym mógł wstawić działający sprzęg Kadee.
20220220_190022.jpg
20220220_190036.jpg
20220220_190047.jpg

Parowóz jest także już na chodzie, potrebny jest jeszcze sprzęg Kadee w tendrze. Znalazłem także dekoder DCC, za tem może pobawie się trochę elektroniką. Dekoder chyba się zmieści zaraz nad silnikiem pod nową imitacją węgla
20220220_190133.jpg
20220220_190218.jpg

Tyle na dzisiaj:
20220220_190244.jpg
 

Załączniki

Podobne wątki