• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Mój ZNTK Synteza Sudecka. TKt2 PKP Dracula ....

OP
OP
DRACULA

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
3.129 277 41
No i co to się porobiło z Sudecką syntezą. Cysterny z VI epoki. A fe!
Synteza ciągle trwa głównie w epoce IV ... :podstepny:

Natomiast dawno temu ca. 2007r zacząłem budować skład podkontenerówek NS przegubowych 6-osiowych/3 wózkowych w V epoce z kontenerami.
Niedawno, 2019r. dołączył skład rudziarek 401Zb,Zl,Zp PKP/Cargo-PKP w Vb-Vc aktualnie 13sz + 5szt węglarek 401Zk na tym samym podwoziu. Wszystkie jeszcze w czerwieni tlenkowej !
I wreszcie mieszany skład : m.in. cysterny Ermewa, Ermewa/Panonia Etanol, VTG , podkontenerówki 4 i 6 osiowe DBAG i NS, węglarka SBB oraz silosy DB i SBB w epoce VI. Ten skład czeka na BR152 DB z dźw.
Rozrasta się w VI epoce segment podkontenerówek 4 i 6 osiowych z kontenerami zbiornikowymi. Kontenery zbiornikowe i silosy to jedyne dwa tematy które mnie kręcą w VI epoce. Omijam niebieskie Cargo i wagony osobowe z VI epoki.
Jak się uporam z innymi tematami to wrzucę tu poglądowe zdjęcia ciekawych rodzai i typów...
 

404W Eaos

Aktywny użytkownik
Reakcje
170 9 0
Synteza ciągle trwa głównie w epoce IV ... :podstepny:

Natomiast dawno temu ca. 2007r zacząłem budować skład podkontenerówek NS przegubowych 6-osiowych/3 wózkowych w V epoce z kontenerami.
Niedawno, 2019r. dołączył skład rudziarek 401Zb,Zl,Zp PKP/Cargo-PKP w Vb-Vc aktualnie 13sz + 5szt węglarek 401Zk na tym samym podwoziu. Wszystkie jeszcze w czerwieni tlenkowej !
I wreszcie mieszany skład : m.in. cysterny Ermewa, Ermewa/Panonia Etanol, VTG , podkontenerówki 4 i 6 osiowe DBAG i NS, węglarka SBB oraz silosy DB i SBB w epoce VI. Ten skład czeka na BR152 DB z dźw.
Rozrasta się w VI epoce segment podkontenerówek 4 i 6 osiowych z kontenerami zbiornikowymi. Kontenery zbiornikowe i silosy to jedyne dwa tematy które mnie kręcą w VI epoce. Omijam niebieskie Cargo i wagony osobowe z VI epoki.
Jak się uporam z innymi tematami to wrzucę tu poglądowe zdjęcia ciekawych rodzai i typów...
Też zachodzę w głowę czy Ciebie jakieś zielone ludziki nie porwały. Kiedyś - dwuyosiowe, drewniane; a teraz korpo-kolej z VI epoki.
A są takie ładne dwuosiowe cysterny z ESU, BRawy, Exacta i do tego francuskie OCEMy z REE i LS Models, i nowiuśkie włoskie wojenne z Hornby-Rivarossi.
 
OP
OP
DRACULA

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
3.129 277 41
Też zachodzę w głowę czy Ciebie jakieś zielone ludziki nie porwały. Kiedyś - dwuyosiowe, drewniane; a teraz korpo-kolej z VI epoki.
A są takie ładne dwuosiowe cysterny z ESU, BRawy, Exacta i do tego francuskie OCEMy z REE i LS Models, i nowiuśkie włoskie wojenne z Hornby-Rivarossi.
Franuskie OCEMy z REE i LS miałem głównie w III epoce + parę w II ( kryte,węglarki,1x platforma + winiarki ) ale ostatecznie zlikwidowałem cały skład liczący bodajże 27 wagonów ! Zostały tylko 3 winiarki. Zresztą nigdy nie zdobyłem się na jakiś francuski parowóz, miał to być niby skład wjeżdżający na obszar Niemiec Zach. Ale odpuściłem temat. :confused:

Cysterny dwuosiowe ESU,Brawa,Exact mam kilka w DB w III i IV epoce + PKP . W tym obszarze - III epoka , nic się u mnie nie zmienia od początku wieku. Tyle że środek ciężkości bardziej przesuwa się z lat 50 na 60 ...
Po prostu nie wierze już w emisje polskich konstrukcji przedwojennych i powojennych obecnych w latach 50 ... :podstepny:
 
OP
OP
DRACULA

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
3.129 277 41
Hrabio, a może by tak osobny wątek żeby Synteza była, jak dawniej, sudecka, zadymiona i mroczna !:cool: ( patrz: wizyta w Bukowinie Bobrzańskiej; sam wpis z tym oknem i zdjęcia - sie czuje ten klimat - to jest twoja bajka.
Panie Baronie ... ! prezentacja cystern WASCOSA najnowszego opracowania Roco w VI epoce, to tylko zapoznanie z podtytułem,
kolejnego etapu Ciężkiej Syntezy : 2015. Przecież wszystko tak czy owak prowadzi do
Mroków Ośmiowęzła ...
Sekwencje Czasu są zatrzymane na zdjęciach, trzeba tylko niektóre z nich po kopiować, obrobić, a to wymaga bardzo dużej ilości nocnego czasu. Materiału jest sporo, a nas nie obowiązuje xxxxxx krzywej przestrzeni,czasu ani zagięcia światła pana Ensteina,a ...
Teraz dwa słowa w kwestii Jasieni ...
Wg. opinii niemieckich psychiatrów klinicznych lat 20-30, zwłaszcza jednego badającego pod tym kątem okolice Jasieni.
Okolice te charakteryzują się wybitnymi walorami na skale europejską w leczeniu nerwowo chorych i obłąkanych...
Coś ! na tych terenach jest ... będąc tam widać
to i czuć .


Tymczasem w nieodległych tak bardzo Obrzycach w nieodległych tak bardzo czasach ...

"Eutanazję" w Obrzycach organizował i nadzorował jej wykonanie Walter Grabowski a jego prawą ręką był naczelny lekarz Szpitala dr Motz, główny wykonawca selekcji chorych do uśmiercenia i wielokrotny wykonawca śmiertelnych zastrzyków. Przy pomocy iniekcji śmiertelnej dawki mieszanki skopolaminy i morfiny pozbawiono w Obrzycach życia około 10.000 osób psychicznie chorych, ale nie tylko, w przeważającej części narodowości niemieckiej. Bezpośrednimi wykonawcami, oprócz wymienionego dr Motza byli: dr Hildegarde Vernicke, pielęgniarki i pielęgniarze: Amanda Ratajczak, Helena Wieczorek, Herman Gulke, Kurt Weideman, Walter Schmidt, Emil Schmidt, Wili Plewa oraz 21 "siostrzyczek śmierci", które wprawdzie w 1965r. przez Sąd w Monachium zostały uznane winnymi, ale zwolnione zostały z powodu przedawnienia.
Z wymienionych wyżej z nazwiska 4 osoby zostały skazane na śmierć i wyroki zostały wykonane. Pierwszy proces odbył się w Międzyrzeczu przed Radzieckim Sądem Wojskowym - skazano Amandę Ratajczak i Hermana Gulke na karę śmierci przez rozstrzelanie.

Drugi proces odbył się w Berlinie. Na karę śmierci skazane zostały dr Hildegarde Wernicke i pielęgniarka Helena Wieczorek. Wyrok wykonano w Moabicie przez ścięcie. Samobójstwo popełniły 3 osoby - w tym Walter Grabowski. Jak wspomina w swoim pamiętniku dr Rosenberg - były pacjent Szpitala, który przeżył wojnę w Obrzycach, ostatni "zastrzyk śmierci" podał starszy pielęgniarz Weideman sam sobie już po zajęciu Obrzyc przez wojska radzieckie.

Źródło : http://www.lubtur.pl/index.php?id=14&tx_lubtur_pi1[showUid]=286&cHash=1afa5efd81ee678256f4af1620324aa3

Polecam ! "Ktoś mnie obserwuje ... Parnois !"


P1500162 — kopia.JPG
 
Ostatnio edytowane:

garcia ramirez

Znany użytkownik
Reakcje
1.230 52 6
Muszę przyznać że tymi Wascosami Roco pobiło Igrę i Piko. I ta cena!!!! Sam poleciałem i kupiłem jeden zestaw, chciałem dokupić jeszcze jeden godzinę później, ale juz nie było !!!! I wogóle po Twoich postach jakoś mnie też na cysterny wzięło:
20220114_203127.jpg
20220114_203137.jpg
20220114_203140.jpg
20220114_203151.jpg
1.jpg
 

garcia ramirez

Znany użytkownik
Reakcje
1.230 52 6
Taaa, mroki ośmiowęzła też już mnie ciągną, raz w roku muszę tam pobyć, choćby dobę. W zeszłym roku jak jeszcze jeździła Konopnicka z Warszawy do Żagania byłem, a jakże, na nocnym psycho-łażeniu po tym co kiedyś było żagańską szopą. I natknąwszy się niespodziewanie na prawie w całośći ostałą obrotnicę, przysiadłem i odtwarzałem tak sobie psychowjazdy psychosuk do tej gigantycznej psychohali. Tam wszystko jest psycho. Ale to nie wszystkim jest dane "odebrać"
IMG_20200126_1834427661.jpg
 
OP
OP
DRACULA

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
3.129 277 41
Muszę przyznać że tymi Wascosami Roco pobiło Igrę i Piko. I ta cena!!!! Sam poleciałem i kupiłem jeden zestaw, chciałem dokupić jeszcze jeden godzinę później, ale juz nie było !!!! I wogóle po Twoich postach jakoś mnie też na cysterny wzięło:
Oglądałem cysterny Igry w sklepie Przystanek, są zdecydowanie lepsze w detalu od cystern Van Biervliet : Ermewa/Panonia Etanol CZ jakie prezentowałem pare postów wcześniej.
W ostatnich 2 dniach wycofałem ze składu :
- Piko 58970 F ERSA Ermewa/ChemOil
model wagonopodobny
- Trix 24217 ŹSSK GATX
wersja istniejaca na DB i D ale cysterna słowacka różni się dużą ilością detali.
Koniec z cudami wagonopodobnymi !
Aktualnie mam w VI epokowym mieszanym składzie 6 cystern, ale wszystkie w 100% realne ! :
- 2 x Van Biervliet Ermewa/Panonia Etanol CZ
- 2 x Roco WASCOSA
- 2 x Piko 54760-9 "Lustrzane" VTG


Oczywiście dźwignąłem też krakowską,prokocimską ET21-442 z dołożonym dźwiękiem...

Od 2 dni katuje się z nakładaniem dodatkowych części do samomontażu w tym tablice kierunkowe na 7 wagonach DR/Mitropa oraz 2 x BR01 DR i DB Brawy oraz zakupionej ET21-442 ... Właśnię kończę tą robotę , ponad 100 części ! :rolleyes:
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
DRACULA

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
3.129 277 41
"Kanoniczne" DRG . . .
Gm (pr II d 8) KPEV . G Hannover, Stettin DRG . G 02 DB .
Budowany przez 18 lat w latach 1892 - 1910 w liczbie
75000 !!! sztuk.
Obecny na DB do 1963r.
Masowo obecny na PKP w II , obecny w III i śladowo obecny na początku IV epoki.


We wnętrzu "wampi-repatrianka" z ZSRR w kloszowanej tiulem sukience...w stylu lat 50...
Asumpt do tajemnicy tzw. Ziem Zachodnich badanych przez wydział "A" Instytutu Rekonstrukcji Osobowości w Wilczycy Ks.

Powyżej zdjęć żeby było wesoło:D link do "Białych kwiatów" ( Белые розы ! ) którymi może ... niebawem ... powitacie na ulicach miast i miasteczek ... gości ! :D
Tak czy owak
tańcząca w środku brunetka ! porusza się w sposób hipnotyzujący !
Oglądamy ją tu z GiGi i prof.Maseczką już przy porannej :kawa: wprowadzając się na wyższe obroty znakomitym rosyjskim przebojem którego słuchając należy mocno ! podkręcić potencjometr...


IMG_6618 — kopia.JPG
IMG_6625.JPG
IMG_6629.JPG
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
DRACULA

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
3.129 277 41
@Kpt. Nemo . . .

I jedno z kluczowych miejsc Syntezy Sudeckiej ...
Powiedzmy że okolice Lipska Żarskiego okultystyczne
zero 33 po północy ... ( wrzesień 2015 )




P1500629 — kopia.JPG



Oczywiście Wszystkim Innym także dziękuję za pozytywne emotikony ...
 
Ostatnio edytowane:

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.641 14 6
Kolego Dracula, jam mam pytanie odnośnie tego wagonu G 02 ze zdjęć wstawionych przez kolegę, widać że nie posiada on zastrzałów na bocznych ścianach wagonu, czy może kolega posiada wiedzę od którego roku takie wzmocnienia zaczęto stosować na takich wagonach jakie ma np. wagon typu G 10?
 
OP
OP
DRACULA

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
3.129 277 41
(...) od którego roku takie wzmocnienia zaczęto stosować na takich wagonach jakie ma np. wagon typu G 10?
Wg. K.Koj tego typu modernizacja była wprowadzona już przed II W.Ś na DRG ...

Przejrzałem spec. dla Kolegi 2 tomy Carstens'a Guterwagen : Band 1 / 1.1 / i natrafiłem na kilka zdjęć wagonów krytych z płaskim dachem z grup Hannover/Stettin i Kassel/München/Karlsrhue z zastrzałami w powojennym oznaczeniu strefy okupacyjnej Brit-US-Zone, najwcześniejsze zdjęcie III 1952. Oraz wagon muzealny München z oznaczeniem DRG co sugerowałoby tezę K.Koj...
Ale twardych dowodów sądowych w postaci archiwalnego zdjęcia... ni ma .. :niepewny:


Podqurviony brakiem takiego w 2 tomach ! postanowiłem wnikliwie :mad: metodycznie :mad: przejrzeć wszystkie zdjecia jeszcze raz ...
I znałazlo się ! G Munchen DRG nr. 16 804 Oktober 1935 ! posiada
krótkie zastrzały diagonalne ( do połowy wysokości burt ) w narożnikach niemalże zasłonięte przez grupę żolnierzy Wehrmacht'u, ale bezdyskusyjnie częściowo je widać. Zdjęcie jest w Güterwagen Band 1.1 Gedeckte Wagen Landerbahn + DRG strona 11. Stefan Carstens-Paul Scheller.
Czyli co najmniej od jesieni 1935, ale ilość takich egzemplarzy była raczej bardzo mała ...


Natomiast długie zastrzały diagonalne (do wysokości dachu) to rzadkość i raczej tego typu modernizację robiono już po 1950 na DB - zdjęcie G02 DB nr 101 259 ( ex G Hannover/Stettin ) czerwiec 1958.
 
Ostatnio edytowane:

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.641 14 6
Dziękuję koledze za te wyjaśnienia, czyli jeżeli wagon G 02 użytkowany był w I epoce to tylko bez zastrzałów czyli wzmocnień ścian bocznych.
 

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.641 14 6
Kolego Zbyszku, właśnie o tych zastrzałach czy też wzmocnieniach jest rozmowa, Chodzi tu o wagony tego typu użytkowane w I epoce, a nie w III gdzie te wzmocnienia już były na tego typu wagonach. Chciałbym się dowiedzieć od którego konkretnie roku zaczęto te wzmocnienia stosować na tego typu wagonach, czy były te wzmocnienia dokładane do pudła wagonu np. podczas napraw okresowych czy też wychodziły z tymi wzmocnieniami tylko jako nowe z fabryki.
 

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
955 79 5
Brankardy były budowane właśnie z prusaków z budką hamulcową i co ciekawe, nie trafiłem zdjęcia bez zastrzałów-brankarda. Chociaż wampir trafił kiedyś taki wagon.
Kdth_133758.jpg
Też mi się wydaje, że była to modernizacja DRG.