• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Sygnalizacja.

brian-82

Moderator Grupy KSK Wrocław
Donator forum
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
236 2 0
#66
Czy można się spytać autora tegoż układu torowego co jest gdzie? Tzn. gdzie się kończy stacja, a gdzie jest szlak itp.? Same perony niewiele mi mówią. Rozjazdy są na tyle równomiernie rozrzucone po makiecie, że wyobraźnia mi nawala. Jak to będzie znane to i semafory się "same" rozmieszczą.
 

Railways

Znany użytkownik
Reakcje
1.020 16 0
#68
ja mialem podobny problem z sygnalizacja, wiec wziolem aparat i zaczolem jezdzic po zadupiach zeby podgladnac co gdzie jest i jakos to wykorzystac pozniej na mojej makiecie. wyglada to mniej wiecej obecnie tak: firma Ratio semafor skala OO. bylem tez u kilku kolejarzy, pokazalem moj projekt makiety i moje problemy z sygnalizacja- bardzo byli pomocni. Pozdrawiam
 

Załączniki

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
371 5 1
#69
Tylko dlaczego są trzy semafory dla dwóch torów? Trochę znam sygnalizację kolei brytyjskich i taki most sygnałowy powinien stać nad trzema torami :?
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
371 5 1
#72
Dwa zewnętrzne semafory są "dwukierunkowe" ramię wyższe sygnalizuje jazdę po torze głównym, a małe po torze "w kieruku zbocznym", dodatkowo umieszczenie małego ramienia po prawej lub lewej stronie ramienia wysokiego informuje, że jazda w kierunku zbocznym jest w prawo lub w lewo. Środkowe ramię daje jazdę tylko w jednym kierunku. Sygnalizacja brytyjska jest sygnalizacją kierunku jazdy, a nie tak jak u nas predkości.
 

BORUCH

Aktywny użytkownik
Reakcje
191 0 0
#74
Tomek K napisał(a):
Dwa zewnętrzne semafory są "dwukierunkowe" ramię wyższe sygnalizuje jazdę po torze głównym, a małe po torze "w kieruku zbocznym", dodatkowo umieszczenie małego ramienia po prawej lub lewej stronie ramienia wysokiego informuje, że jazda w kierunku zbocznym jest w prawo lub w lewo. Środkowe ramię daje jazdę tylko w jednym kierunku. Sygnalizacja brytyjska jest sygnalizacją kierunku jazdy, a nie tak jak u nas predkości.
Czyli, że za bramą są dwa rozjazdy. Z lewego toru w lewo, a z prawego toru w prawo? Środkowy ma możliwość tylko jazdy na wprost?
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
371 5 1
#75
Może są tylko dwa, a może być więcej. To zależy od układu torowego. Natomiast semafory sygnalizuja tylko takie jazdy jak napisałem wcześniej. Inaczej, z pod skrajnych są tylko po dwa przebiegi, a z pod środkowego tylko jeden. Zakładając, że tory są dwukierunkowe to na jedne tory są jazdy z pod widocznych semaforów, ale w przeciwną stronę mogą być jazdy z innych torów a co za tym idzie rozjazdów może być więcej.
 

Railways

Znany użytkownik
Reakcje
1.020 16 0
#77
Tomek K niestety sie myli a wrecz nie jest w stanie znac wszystkich oznaczen w UK zapomnial o jednym ale nie w tym rzecz, bylo moim bledem oprzec sie na jego wnioskach, model ratio w mojej makiecie jest dobrze postawiony, kolego dales mi do myslenia i to wykorzystalem dla mnie w sposob korzystny
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.673 520 30
#80
Railways napisał(a):
Tomek K niestety sie myli a wrecz nie jest w stanie znac wszystkich oznaczen w UK zapomnial o jednym
Każdy może się pomylić, ale skoro stawia się taki zarzut, to wypadałoby napisać, na czym ta pomyłka polega. A ocenianie, czy ktoś jest czy "nie jest w stanie znać wszystkich oznaczeń w UK" wydjae mi się trochę nie na miejscu. Przy takiej ocenie to dopiero można się pomylić!
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Planuję 3
Planuję 17
Planuję 7

Podobne wątki