• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

SU46

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.746 41 4
Super fotka. To liniowa służba czy wizyta z okazji wystawy taboru lub naprawy?
Pudło, niestety, taka akurat kombinacja podczas jazdy próbnej po naprawie głównej w HCP. Jazda była do Leszna i z powrotem. Do Leszna luzem, a w drodze powrotnej było 2250 brutto na haku, ale towarowy, niestety.
[DOUBLEPOST=1507922147][/DOUBLEPOST]No to jeszcze jedno z tradycyjnego miejsca, gdzie robiono fotki w HCP.
SP47 001 c.jpg
 

KoVaL

Znany użytkownik
Reakcje
2.867 57 5
Robert ,niedawno przeglądałem archiwalne ŚK i natrafiłem na to lub podobne zdjęcie ''że po naprawie "itd ...przecież to było jakby wczoraj ,a ona już kilka lat stoi w Kościerzynie -zimna. Czas zwariował....
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.746 41 4
Robert ,niedawno przeglądałem archiwalne ŚK i natrafiłem na to lub podobne zdjęcie ''że po naprawie "itd ...przecież to było jakby wczoraj ,a ona już kilka lat stoi w Kościerzynie -zimna. Czas zwariował....
Być może, bo HCP a raczej FPS do pierwszych swoich folderów brał moje zdjęcia. Ale nie gwarantuję co było ŚK. Te wykonałem w czasie jazdy próbnej tej lokomotywy do Leszna. Stąd frajda, że udało mi się jechać tą maszyną chociaż raz. Wtedy pracowałem, jakieś nie cały chyba rok w HCP I była ona na NG. Ale niestety było to chyba kosztem SP47 002 z której podebrano albo silnik albo wał korbowy (001 miał go ukręconego) , bo 002 w remoncie w HCP była około 1987 lub 88 roku.
[DOUBLEPOST=1507922757][/DOUBLEPOST]Niestety wymalowano jej dziób na żółto i nie dało się tego zmienić, choć trochę dążyłem aby go nie było. Było to uzgodnione z PKP i musiała dostać takie malowanie.
[DOUBLEPOST=1507923152,1507922615][/DOUBLEPOST]No to jeszcze z Puszczykówka.
Z prawej pracownicy W3 HCP.
SP47 001 d.jpg
 
Reakcje
3.666 30 0
Kompilacja 4 fotografii, zamieszczona w celu podania informacji o oczekujących na naprawę, trzech zielonych lokomotywach serii SU46 odstawionych na terenie stacji Olsztyn Gł. Stoją od lewej: 022 (schowana za budynkiem, z bohomazem wykonanym sprayem na pudle), 030 (po środku, na niektórych dostępnych w internecie zdjęciach, opisujących całą "olsztyńską trójkę", mylnie podawany jest jej nr jako 031) i 009. Zdjęcia są słabej jakości, robione były w dniu 12 sierpnia 2018, prosto pod słońce, niemal po "partyzancku", z terenu olsztyńskiego zakładu PKP Cargo, Sekcji Naprawy Wagonów. Olsztyńskie, zielone SU46 stoją w tym miejscu od co najmniej połowy 2016 r. (niemal dwa lata nikt ich nie ruszał). Oczywiście ze służby zostały wycofane jeszcze wcześniej, przy czym 022 dołączyła do nich jako ostatnia (latem 2015 widziałem ją jeszcze w ruchu). Lokomotywy były kilkukrotnie przestawiane, aż w końcu od ok. 2 lat znalazły "stałe miejsce postoju" przy budynkach PKP Cargo. Czy doczekają się napraw, trudno wyrokować, ale ich stan zapewne pogarsza się z każdym miesiącem. Całą trójkę obserwowałem już jesienią 2016, latem 2017 i ponownie w sierpniu tego roku. Stoją tak jak stały, widać jednak, że 022 dopadli "artyści" z farbą w sprayu. Od co najmniej 1,5 roku dołączyła do nich także, oczekująca naprawy głównej, SM48-021. Odnoszę smutne wrażenie, że wbrew informacją jakoby seria była przeznaczona do zachowana, widoczne na zdjęciach lokomotywy już nie powrócą do służby. A może ktoś ma jakieś nowe informacje, dotyczące losu olsztyńskich, zielonych SU46, z zainteresowaniem zapoznam się z nimi.

Odstawione olsztyńskie SU46 o nr 022, 030 i 009. 12.08.2018.jpg
 

matej

Moderator Grupy TMM
Zespół forum
FREMO Polska
T M M
Reakcje
155 5 0
Odnośnie przyszłości SU46 z kilku źródeł słyszałem, że PKP Cargo nie zamierza eksploatować tej serii dłużej niż do utraty świadectw sprawności technicznej poszczególnych maszyn, czyli po wyjeżdżeniu kilometrów lub okresu 8 lat od ostatniej naprawy rewizyjnej lub 32 lat od głównej. Jakieś pojedyncze głosy się pojawiają, że jednak w końcu jakieś lokomotywy pójdą na naprawy. Nie mniej obecnie w ruchu są tylko 4 maszyny: 004, 023, 029 i 035. Na wschodzie 017 ma uszkodząną prądnicę główną, w Węglincu 031 i 047 zaliczyły awarie silników spalinowych. Problemem jest pozyskanie części zamiennych, szczególnie do silnika spalinowego, a awaria układu korbowo-tłokowego praktycznie dyskwalifikuje już silnik do naprawy. Ostatnio taką awarię zaliczyła właśnie 047, ale ponoć będą ją odratowywać częściami z 054, która ma być ściągnięta z Poznania do Węglińca.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje w Polsce 5
Koleje w Polsce 1
Koleje w Polsce 1
Koleje w Polsce 2
Koleje w Polsce 6

Podobne wątki