• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta domowa Strychowo :)

OP
OP
Marcin Pakuła
Reakcje
26 2 0
...czyli wychodzi na to, że najlepiej zostawić to tak? Tylko to taka nuda :)
Oczywiście w tej wersji można na podjazdach te 4 metry uzyskać.
Tylko nie mam gdzie parkować pociągów :(
 

Załączniki

KronosVV

Aktywny użytkownik
Reakcje
142 7 0
...czyli wychodzi na to, że najlepiej zostawić to tak? Tylko to taka nuda :)
Oczywiście w tej wersji można na podjazdach te 4 metry uzyskać.
Tylko nie mam gdzie parkować pociągów :(
Z tego co widziałem na wcześniejszym filmiku (#165) zamierzasz podnieść poziom 0 ok 25cm powyżej poziomu podłogi. Możesz zrobić parkowanie poniżej poziomu 0 w tej przestrzeni. Jest setki filmików i zdjęć pokazujących podobne rozwiązania w Internecie.
 
OP
OP
Marcin Pakuła
Reakcje
26 2 0
Sprawdzone :) Husarz i 6 wagonów podjeżdża,
Husarz i 7 wagonów to już lipa :D
Oficjalnie mogę powiedzieć że Kronos miał rację :)

Zdjęcie WhatsApp 2025-07-20 o 13.36.42_8fdbc757.jpg


A z takiej bazy jak poniżej co można by stworzyć by ją uzupełnić o jakaś lokomotywownie, bocznice, czy też zmienić układ stacji?
@Kris i @KronosVV Wy macie dobre pomysły :)

x2.jpg
 
Ostatnio edytowane:

KronosVV

Aktywny użytkownik
Reakcje
142 7 0
Jakimi wagonami podjeżdżałeś?
Wagony z oświetleniem będą miały dodatkowy opór toczenia spowodowany przez blaszki odbierające prąd z kół oraz większą masę o dodatkową elektronikę montowaną w wagonie.
 

melonowy

Znany użytkownik
Reakcje
2.152 44 1
Sprawdzone :) Husarz i 6 wagonów podjeżdża,
Husarz i 7 wagonów to już lipa :D
Oficjalnie mogę powiedzieć że Kronos miał rację :)
Wagony z oświetleniem będą miały dodatkowy opór toczenia spowodowany przez blaszki odbierające prąd z kół oraz większą masę o dodatkową elektronikę montowaną w wagonie.
Pewnie, że miał rację, nikt nie chce Ci tu przecież nic złego doradzać, dodatkowo pamiętaj, że na łuku występują dodatkowe siły oporowe i lokomotywie długi skład jeszcze ciężej jest wyciągnąć.
Na prostej jest jej ciut łatwiej.
Na stacji głównej zrobiłbym jakąś lokomotywownię z bocznicą towarową (załadunek i rozładunek czegoś, np. kruszywa, czy drewna)
Na tej drugiej części wstawiłbym mały przystanek, żeby osobówka miała gdzie pojechać i jakąś bocznicę zakładową, żeby towarowe miały gdzie pojechać i rozładować towar z tej bocznicy ze stacji głównej (czyli kamieniołom, czy tartak).
Jak chcesz parkować składy, to tak jak już wyżej wspominano można schować to gdzieś na poziomie -1.
Są filmy, zdjęcia pooglądaj, zainspiruj się. Nie żeby 1:1 przenosić plany, ale właśnie wyciągnąć z nich jakieś rozwiązania.
Ta baza, którą teraz masz nie jest zła, sam podobną sobie rozrysowuję z założeniami, o których wyżej napisałem.
 
OP
OP
Marcin Pakuła
Reakcje
26 2 0
Ok uwzględniłem wszystkie Wasze rady, czyli:

- mniej torów
- rampa
- bocznica gdzie można z rampy pojechać i zaparkować
- lokomotywownia
- podjazdy minimum 4 metry torów (na schemacie może być stromo, bo już nie chciało mi się każdej części klikać i zmieniać wysokość
- przystanek osobowy

Nie uwzględniłem wykolejnic, o których pisaliście.

I teraz jak to wygląda?
 

Załączniki

  • 679,6 KB Wyświetleń: 18
  • 837,6 KB Wyświetleń: 18
  • 877,4 KB Wyświetleń: 17
  • 977,9 KB Wyświetleń: 21
  • 368,4 KB Wyświetleń: 21

melonowy

Znany użytkownik
Reakcje
2.152 44 1
Z tego co wrzuciłeś pozwoliłem sobie zaproponować "moją wizję";)
U góry w programie trzeba trochę tory wyrównać, bo nie chciałem już całej lokomotywowni na nowo rysować.
Korzyść, to bardziej po kolejowemu teraz jest.

6 (1)a.jpg
 
Ostatnio edytowane:

melonowy

Znany użytkownik
Reakcje
2.152 44 1
Przystanku osobowego nie zlikwidowałem.
Przerobiłem tylko zmieniając tam jeden tor na bocznicę, czy tor odstawczy.
Przystanek jest w obu kierunkach na obu torach głównych. Peronów i budynku, budki nie rysowałem.
Co do lokomotywowni, to z głównych torów się do niej raczej nie zjeżdża.
Dodatkowo wydłuża się załadunkowy tor bocznicowy.
Narysuj żeby prosto tory leżały.;)
Jesteś otwarty i chłonny, więc kombinuj...:)
 
OP
OP
Marcin Pakuła
Reakcje
26 2 0
Przystanku osobowego nie zlikwidowałem.
A ja przystanek z taką bocznicą zrobiłem, by można było odstawić jeden skład, choć wiem, że w większości to do szlaku przystawiony jest peron i to jest przystanek.
A rejon lokomotywowni wyszedłby tak jak poniżej, zlikwidowałem też rozjazdy DKW, bo są problematyczne.
Jak teraz?
 

Załączniki

melonowy

Znany użytkownik
Reakcje
2.152 44 1
A dlaczego uparcie ciągniesz tą bocznicę zakładową od stacji głównej?
Właśnie o to chodzi, żeby dojazd do zakładu był od przystanku, innego miejsca.
Będziesz woził towar ze stacji, na bocznicę przy przystanku (z miasta na wieś:)).
Jak chcesz, to zostaw tak ten dodatkowy tor na dole, ale dojazd do zakładu zrób z przystanku, tak jak było na moim.
Nie wiem, gdzie planujesz rozładunek, ale jeśli przy silosach, to ten oblot na bocznicy koliduje z silosami.
Coś trzeba z tym zrobić.
No i pomyśl o dojazdach drogowych do wszystkiego.