Sprawdzone

Husarz i 6 wagonów podjeżdża,
Husarz i 7 wagonów to już lipa

Oficjalnie mogę powiedzieć że Kronos miał rację
Wagony z oświetleniem będą miały dodatkowy opór toczenia spowodowany przez blaszki odbierające prąd z kół oraz większą masę o dodatkową elektronikę montowaną w wagonie.
Pewnie, że miał rację, nikt nie chce Ci tu przecież nic złego doradzać, dodatkowo pamiętaj, że na łuku występują dodatkowe siły oporowe i lokomotywie długi skład jeszcze ciężej jest wyciągnąć.
Na prostej jest jej ciut łatwiej.
Na stacji głównej zrobiłbym jakąś lokomotywownię z bocznicą towarową (załadunek i rozładunek czegoś, np. kruszywa, czy drewna)
Na tej drugiej części wstawiłbym mały przystanek, żeby osobówka miała gdzie pojechać i jakąś bocznicę zakładową, żeby towarowe miały gdzie pojechać i rozładować towar z tej bocznicy ze stacji głównej (czyli kamieniołom, czy tartak).
Jak chcesz parkować składy, to tak jak już wyżej wspominano można schować to gdzieś na poziomie -1.
Są filmy, zdjęcia pooglądaj, zainspiruj się. Nie żeby 1:1 przenosić plany, ale właśnie wyciągnąć z nich jakieś rozwiązania.
Ta baza, którą teraz masz nie jest zła, sam podobną sobie rozrysowuję z założeniami, o których wyżej napisałem.