jezeli ma sie przestawic to musi byc podany sygnal elektryczny na sprzeglo tarczy, i wtedy ruch pedni przestawiajacy semafor przestawia rowniez tarcze
Tak, co już wyjaśnił kolega
@Tomek K.
Drugie pytanie: wez to na logike - przelot przez stacje niewezlowa zawsze masz na wprost, wiec tarcza dwustawna wystarczy. Na wezle wez np Nowy Swietow - tu akurat tarcza wymieniona na swietlna i pewnie podaje sygnaly jak nalezy, ale nawet jezeli to by byla tarcza ksztaltowa, to wez pod uwage ze maszynista wie dokad jedzie [rozklad] i ma znajomsc szlaku, wiec jezeli by za czasow ksztaltowek jechal przelotem na Głuchołazy to wie ze wyjazd ma na 40km/h.
Po pierwsze, drugie pytanie kolegi
@Kamilb dotyczy To odnoszącego się doi semafora wjazdowego, a nie To przelotowej, stojącej tuż przy semaforze wjazdowym. Po drugie, znajomość szlaku i rozkładu jazdy przez maszynistę nie ma tu nic do rzeczy. Wskazania sygnalizatorów muszą być czytelne i zrozumiałe bez żadnej znajomości warunków miejscowych. Tak że argument "na logikę" (
), iż maszynista wie, że wyjazd ma na 40 km/h jest absolutnie nietrafiony.
na jakiej podstawie przed semaforem 2 ramiennym o ramionach niesprzężonych można ustawić TO dwustawną?
Nie jestem w stanie tego teraz sprawdzić, ale są dwie możliwości: albo (1) przy sygnale Sr 3 na semaforze wjazdowym odnosząca się do niego dwustawna To wskazuje sygnał Od 1, albo (2) prędkość szlakowa jest na tyle mała, że maszynista jest w stanie wyhamować do 40 km/h gdy zobaczy, że semafor ma uniesione dwa ramiona (Sr 3). Wydaje mi się, że ta druga możliwość jest dopuszczona na liniach z mniejszą prędkością szlakową. Czy kolega Kamil jest pewien, że tak jest w Szlachcie?
Np w Szlachcie tarcza ostrzegawcza semafora wjazdowego jest dwustawna, a semafor może pokazac Sr2 lub Sr3. W tym drugim przypadku tarcza ostrzegawcza informuje, że semafor wskazuje drogę wolną z maksymalną prędkością i o tą rozbieżność się rozchodzi.
Jeżeli tak, to zachodziłby przypadek (2) z podanych przeze mnie.
Jeśli drogowskazowy S1/2 jest podany na dwa ramiona, to oznacza że albo jest jazda na wprost i wyjazdowy D1 nie jest podany albo jest jazda na tory boczne, wtedy ToD nie jest podana.
W obu podanych przez kolegę
@Arekmiz sytuacjach ToD nie może wskazywać sygnału Od 2. Natomiast w Ostródzie podanie sygnału Sr 2 na semaforze S przy jeździe
na wprost i sygnale "stój" na semaforze wyjazdowym D jest sytuacją wyjątkową i wynika z tego, że między semaforem S i semaforem D
nie jest zachowana droga hamowania, co wynika z obecności widocznego na semaforze S wskaźnika W 20.