• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Stare warszawskie bocznice kolejowe

maniek2820

Znany użytkownik
Reakcje
12 1 0
Ostatnio edytowane:

maniek2820

Znany użytkownik
Reakcje
12 1 0
Ciekawa mapa Warszawy umożliwiająca porównanie dzisiejszych czasów z dawnymi poprzez możliwość nałożenia map na siebie .Oznaczenia i metryczki zabytków oraz domów.Chciałbym zwrócić uwagę na opcje zdjęcia gdzie możemy zaznaczyc opcję 1976-77.Są to zdjęcia lotnicze na których można zobaczyć Warszawski węzeł z tamtych lat .Ruch na stacjach i bocznicach.Widać spory że stacja Warszawa Praga na obszarze Toruńska-Żerań była w budowie,białe plamy to tereny wojskowe

http://mapa.um.warszawa.pl/mapaApp1/mapa?service=mapa_historyczna
 

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
37 0 0
Ciekawa mapa Warszawy umożliwiająca porównanie dzisiejszych czasów z dawnymi poprzez możliwość nałożenia map na siebie .Oznaczenia i metryczki zabytków oraz domów.Chciałbym zwrócić uwagę na opcje zdjęcia gdzie możemy zaznaczyc opcję 1976-77.Są to zdjęcia lotnicze na których można zobaczyć Warszawski węzeł z tamtych lat .Ruch na stacjach i bocznicach.Widać spory że stacja Warszawa Praga na obszarze Toruńska-Żerań była w budowie,białe plamy to tereny wojskowe

http://mapa.um.warszawa.pl/mapaApp1/mapa?service=mapa_historyczna
O, wyśmienicie, że pojawiają się kolejne lata: teraz 1976-77 r. Fajnie widać bocznice przemysłowe na Służewcu.
 

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
5.734 141 0
Patrz kurczę, kolega biurko obok zaglądał dzisiaj na mapę i nie powiedział, ze doszły daty z lat 70tych.

Ino, cholera, Lasek na K i Bemowo ole to wtedy biała plama była, "wojsko".
Jelonki w budowie...
echhh
 
Ostatnio edytowane:

maniek2820

Znany użytkownik
Reakcje
12 1 0
Patrz kurczę, kolega biurko obok zaglądał dzisiaj na mapę i nie powiedział, ze doszły daty z lat 70tych.

Ino, cholera, Lasek na K i Bemowo ole to wtedy biała plama była, "wojsko".
Jelonki w budowie...
echhh
Bo wstawili ocenzurowane zdjęcia ....mam nadzieje że się poprawią na osłode masz lotnisko Bemowo koniec lat 60 .Sory za rozdzielczość
 

Załączniki

Oktawian

Znany użytkownik
Reakcje
13 0 0
Pozostałości po bocznicy kolejowej nieopodal pętli tramwajowej 'Służewiec'. Warszawa ul. Suwak 19.10.2010. Ktoś z forumowiczów podpowie dokąd ten tor szedł? z góry dziękuję :)
100B1231.JPG

100B1220.JPG
100B1224.JPG
 

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
37 0 0
Pozostałości po bocznicy kolejowej nieopodal pętli tramwajowej 'Służewiec'. Warszawa ul. Suwak 19.10.2010. Ktoś z forumowiczów podpowie dokąd ten tor szedł? z góry dziękuję :)
Zobacz załącznik 355627
Zobacz załącznik 355628 Zobacz załącznik 355630
To bocznica do d. magazynów przy ul. Postępu (chyba SPHW, ale mogę się mylić). W tej okolicy było sporo bocznic, a dziś jest tzw. korporacyjny Mordor. Zerknij tu:

http://forum.modelarstwo.info/threads/kolej-w-warszawie-i-okolicach.12902/page-61#post-360803

A potem na mapę historyczną UM Warszawy ustawiając lata na 1990-94:

http://mapa.um.warszawa.pl/mapaApp1/mapa?service=mapa_historyczna
 

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
37 0 0
Tor przecinający ul. Suwak to była bocznica do Mostostalu.
Tylko który tor? Były dwa: jeden bliżej Marynarskiej (śladu po nim dziś nie ma) i bliżej Konstruktorskiej (szyny pozostały tylko w asfalcie). Rozumiem, że Mostostal miał tę pierwszą, a ta druga - do kogo należała?
 
Ostatnio edytowane:

JacekGG

Aktywny użytkownik
Reakcje
37 0 0
Mag. to jeszcze dzisiaj istniejący budynek magazynowy - piętrowy. Spoż - to dawne Społem Mazowszanka. Wytwórnia wód i napoi, czerpiącej wodę z pokładów głębinowych wody rezerwowych dla Warszawy, studnie były nawet poza terenem Społem Mazowszanka. Obecnie jest tam biurowiec mn. jednej z sieci komórkowych.
Pomiędzy Spółdzielnią a bocznicą był płot z betonowych płyt i tory prowadziły dalej. Dalej były magazyny przynajmniej w końcówce lat 90 tych. Wcześniej to był Służewiec przemysłowy. Teraz jest biurowy.
 

Adam66

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
6.417 110 1
Ponieważ przymierzam się do dioramy Lotniska Mokotowskiego, nabyłem mapę Warszawy z 39go roku i zacząłem gromadzić sobie z wolna materiał zdjęciowy. Poza hangarami i dworcem istotnym elementem, który chciałbym odwzoraować jest bocznica. Poniżej zamieszczam fotki, które udało mi się namierzyć w sieci. Będę wdzięczny za każdą kolejną fotkę.
mokotów5.jpg
mokotów4.jpg
mokotów3.jpg
mokotów2.jpg
mokotów1.jpg
 

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
37 0 0
Ponieważ przymierzam się do dioramy Lotniska Mokotowskiego, nabyłem mapę Warszawy z 39go roku i zacząłem gromadzić sobie z wolna materiał zdjęciowy. Poza hangarami i dworcem istotnym elementem, który chciałbym odwzoraować jest bocznica. Poniżej zamieszczam fotki, które udało mi się namierzyć w sieci. Będę wdzięczny za każdą kolejną fotkę.
Zobacz załącznik 368520 Zobacz załącznik 368519 Zobacz załącznik 368518 Zobacz załącznik 368517 Zobacz załącznik 368516
Może to się przyda: http://mapa.um.warszawa.pl/mapaApp1/mapa?service=mapa_historyczna
Ustaw w prawym górnym rogu na "zdjęcia" - fotomapę z 1935 r. Wszystko będziesz mieć jak na dłoni. Tory wtedy fragmentami jeszcze istniały.
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.590 73 0
1935 rok - tory jeszcze istniały i to nie tylko fragmentami. Laweta z trumną Marszałka J.Piłsudskiego została umieszczona na platformie kolejowej, która była podstawiona właśnie na Pole Mokotowskie.
 

maniek2820

Znany użytkownik
Reakcje
12 1 0
Rampy i bocznice zakładów Stomil Piastów .Sam Stomil istnieje do dziś i choć ze 20 lat nie korzysta z usług kolei to produkuje elementy gumowe dla .........PKP CARGO .Na tym terenie jest kilka firm z branży technicznej .Jedna nawet w swoim czasie produkowała elementy gumowo metalowe dla kolejnictwa USA ,ORAZ elementy dla jakiejs firmy kooperującej z wytwórniami lokomotyw
 

Załączniki

Podobne wątki