• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta modułowa wg norm Stacja Włoszakowice

garou

Znany użytkownik
Reakcje
5.209 450 99
@bstok70 - to kadr z filmu: 3:00 minuta.
W minucie 0:26 widać nietypowe ustawienie semafora wyjazdowego dla skrajnego toru, od strony lasku. Być może przez zbyt małą odległość pomiędzy torami nie pozwalającą na zachowanie wystarczającej skrajni, bądź optyczne oddzielenie semaforów (by maszynista się nie pomylił). Tu nie wiem co było powodem na 100%...
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.706 563 30
W minucie 0:26 widać nietypowe ustawienie semafora wyjazdowego dla skrajnego toru, od strony lasku. Być może przez zbyt małą odległość pomiędzy torami nie pozwalającą na zachowanie wystarczającej skrajni, bądź optyczne oddzielenie semaforów (by maszynista się nie pomylił).
W pierwszej chwili też pomyślałem o braku skrajni, ale jak się obejrzy cały film, to wydaje się, że szerokość międzytorza nie zmienia się, a na drugim końcu semafor się między torami zmieścił. Więc może faktycznie chodzi o widzialność semafora...
 

t_domagalski

Znany użytkownik
Reakcje
1.678 19 9
Ten semafor stoi w miejscu, w którym tory zwężają się już przed rozjazdem (lewy skrajny tor idzie już łukiem). Biorąc po uwagę poszerzenie skrajni taboru na łuku, mogło tam nie być już wystarczająco dużo miejsca na semafor stojący pomiędzy torami. Musiałby on wtedy stać trochę dalej od rozjazdu, co skróciłoby długość użyteczną toru, do którego odnosi się ten semafor.
Tory stacyjne są proste, widoczność jest doskonała. Prędzej tam, gdzie teraz stoi, semafor ten będzie zasłaniany przez rozrastającą się zieleń. Dlatego sądzę więc, że w doborze jego lokalizacji chodziło przede wszystkim o zapewnienie maksymalnej długości użytecznej toru.
Na drugiej głowicy jest nieco inna sytuacja, bo wszystkie semafory stoją dalej od ukresów z powodu obecności przejazdu kolejowego.
 

marcin sds

Aktywny użytkownik
Reakcje
68 2 0
Aby to miało sens powinien być tam wskaźnik W15 oznaczający, że semafor, sygnalizator powtarzający lub tarcza ostrzegawcza, które nie są umieszczone w miejscu, w którym powinny się znajdować, pomimo to odnoszą się do toru, przy którym stoi wskaźnik. W takim wydaniu semafor odnosi się do toru... którego nie ma...
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.706 563 30
Na drugiej głowicy jest nieco inna sytuacja, bo wszystkie semafory stoją dalej od ukresów z powodu obecności przejazdu kolejowego.
Nie tak dużo dalej, też jest to już początek łuku. Ale najwyraźniej tam jeszcze semafor się zmieścił. Tam, gdzie semafor jest po lewej stronie, wydaje się, że jest podobnie, ale jednak semafor jest na zewnątrz. Dalej nie mam pewności, jaka jest tego przyczyna, kwestia skrajni ze względu na poszerzenie skrajni na łuku jakoś mnie nie przekonuje.
Aby to miało sens powinien być tam wskaźnik W15
I na filmie widać, że realu W 15 tam jest.

PS Rzeczywiście, bardzo zabawne są moje wpisy, Kolego @robertmuszka...
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Scenika

Scenika

Znany użytkownik
Zespół forum
FREMO Polska
LGMK
Reakcje
1.024 8 0
Witajcie, coś tam robię - wykończyłem przejazd kolejowy, WCE1 oraz lampy na części stacji;
IMG_9607.JPG
IMG_9609.jpg
IMG_9659.jpg


Rozpoczynam także prace nad budynkami, wyżej wspomniany WCE1, a także dworcowa toaleta i magazyn:
IMG_9513.jpg
IMG_9518.jpg
 

Podobne wątki