• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Fotografie ST44 w wielu odsłonach

Meggido

Znany użytkownik
Reakcje
2.780 12 2
W wagonach pasażerskich są bufory do łagodzenia szarpnięć związanych z luzami występującymi na autoszczepie.
Ale tylko na nich. Na wagonach towarowych się ich nie stosuje. Nawet czołownica jest skonstruowana tylko pod centralny sprzęg samoczynny.
To po "rosyjsku", polski język nie zna takiego słowa. A nie można tak po polsku "na sprzęgu samoczynnym"? Brzmi dużo ładniej.
 

MichałŁ

Aktywny użytkownik
Reakcje
138 1 0
Język może nie zna ale ludzie tak. Mało kto mówi sprzęg samoczynny. Określenie autoszczepa występuje bliżej granicy zaś na Śląsku rozpowszechniło się słowo automat.

W wagonach towarowych nie tylko czołownica ale i cała ostoja jest konstruowana pod sprzęg samoczynny. Wtedy cały "kręgosłup" wagonu stanowi centralny zamknięty profil z poprzecznicami pod ślizgi wózków i ewentualne elementy pudła.
 

MichałŁ

Aktywny użytkownik
Reakcje
138 1 0
Ty masz na myśli dostosowanie ostoi do montażu sprzęgu samoczynnego na wagonie normalnotorowym. Zaś mi chodzi o to że szerokotorowe wagony towarowe nie są przystosowane do montażu zderzaków bo konstrukcja ich ostoi nie przewiduje w ogóle przenoszenia sił od zderzaków.
Dla porównania ostoja z wagonu normalnotorowego
http://www.eaos.pl/files/2013/02/rama-v1.4.jpg
i z wagonu szerokotorowego
http://www.studfiles.ru/html/2706/429/html_uC47Xc0G0Z.GQ9M/htmlconvd-n2SrTw_html_m303a1863.png
 

Meggido

Znany użytkownik
Reakcje
2.780 12 2
@MichałŁ, próbujesz coś powiedzieć, ale chyba sam nie wiesz co. Napisałeś:
W wagonach towarowych nie tylko czołownica ale i cała ostoja jest konstruowana pod sprzęg samoczynny. Wtedy cały "kręgosłup" wagonu stanowi centralny zamknięty profil z poprzecznicami pod ślizgi wózków i ewentualne elementy pudła.
Ja zauważyłem tylko, że wszystkie współczesne wagony są przystosowane do przenoszenia sił pociągowych i zderznych poprzez centralny sprzęg samoczynny. Zatem czy czołownica będzie przystosowana do montażu zderzaków czy nie, nie ma to znaczenia. Czemu ma służyć porównanie, które przytoczyłeś powyżej, nie mam pojęcia. Różnica w budowie wagonów, jak to określiłeś, szerokotorowych i normalnotorowych jest widoczna gołym okiem i oczywista nawet dla laika.
 

Hydrus

Aktywny użytkownik
Reakcje
147 0 0
Gagarin na stacji Lubań Śląski przygotowuje się wieczorem do odstawienia 30 próżnych węglarek do kopalni bazaltu w Zarębie, 26.07.2016.
IMG_0677.JPG
 

kilanziom

Znany użytkownik
Reakcje
926 9 0
Kilka spotkań z rodziną M62 w poprzednich paru tygodniach,

DSC00788.jpg
ST44-1108 / Babice / 2.07.2016 r.

DSC01213.jpg
M62-1686 (ex. 781.465-0 ČD) / Maksymilianowo / 22.07.2016

DSC01187.jpg
M62-2087 / Bydgoszcz-Główna / 22.07.2016

DSC01188.jpg
ST44-2003 / Bydgoszcz-Główna / 22.07.2016
 

Meggido

Znany użytkownik
Reakcje
2.780 12 2
Jak najbardziej wlasciwy na torze 1435mm. Po przetransportowaniu go do lokomotywowni LHS zostana wymienione wozki, sprzegi i zostana zdemontowane zderzaki.
 

Podobne wątki