• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Fotografie ST44 w wielu odsłonach

kilanziom

Znany użytkownik
Reakcje
926 9 0
Poniżej spotkany dziś w stolicy kolega Słowak-Z-Pochodzenia w trakcie manewrów z wagonami rodziny 411V na remontowanej grupie towarowej stacji Warszawa-Gdańska,

DSC07016.jpg DSC07017.jpg
M62-1242 / Warszawa Gdańska / 13.12.2015

Nawet jak na 'gagarina' maszyna ta ma nieprzeciętnie barwną historię. Otóż M62-1242 (Ługańsk 1242 / 1971 r.) wszedł do 'gry' jako T679.1368 kolei ČSD z pierwszym przydziałem do lokomotywowni Margecany, będącej oddziałem lokomotywowni Spišská Nová Ves. Z ługańskiej fabryki na miejsce dotarł w dn. 9.09.1971 roku a planową służbę rozpoczął 6 dni później po wykonaniu tzw.'TBZ' (próba bezpieczeństwa i sprawności eksploatacyjnej). Co ciekawe maszyna ta utrzymała swój przydział przez kolejne przeszło 20 lat i po rozłamie Czechosłowacji nadal pracowała po szyldem jednostki Margecany. W międzyczasie (ściślej od 1.01.1988 r.) zmieniła zgodnie z nowymi przepisami oznaczenie na 781.368-6. Po 1993 roku maszyna kilkukrotnie zmieniała przydział trafiając m.in. do lokomotywowni Spišská Nová Ves, Haniska pri Košiciach, Humenné i ostatecznie Vrútky. W tej ostatniej lokalizacji od około 2005 roku (lokomotywownia od 2001 roku była formalnie zlikwidowana) maszynę jedynie przechowywano zimą z zamiarem włączenia jej do parku historycznych maszyn ŽSR (w owym czasie rolę taką pełniły już lokomotywy #168 i #312). Kiepska sytuacja finansowa i znaczne nakłady potrzebne na utrzymanie czynnego 'siergieja' przyczyniły się jednak do decyzji o sprzedaży 781.368-6, która trafiła na naprawę do zakładów ZOS Zvolen, a następnie sprzedana została polskiemu przewoźnikowi prywatnemu STK. Na przełomie 2007 i 2008 roku przeszła 'polonizacę' w zakładach PESA Bydgoszcz, a następnie pracowała pod szyldem STK. W 2012 roku skierowana została na naprawę główną i modernizację do zakładów PESA, w wyniku czego straciła swój pierwotny charakter (m.in. wymieniono szerokie prostokątne czechosłowackie tarcze, usunięto małe reflektory ponad zgarniaczem, zabudowano 'wiadra', usunięto listwy ozdobne pod oknami czołowymi, wymieniono silnik spalinowy). W kolejnych miesiącach maszyna znalazła się na ilostanie firmy PHU Lokomotiv, która podnajmowała ją firmie STK (pojawiła się m.in. w ramach parady parowozów w Wolsztynie w 2013 roku). Od września 2013 roku maszyna przeszła pod flagę firmy PRK Kraków (Grupa ZUE S.A.), gdzie pozostaje do chwili obecnej. Spotkać ją można głównie przy pociągach roboczych i remontowych.

Taki oto los niedoszłego eksponatu muzealnego...
 

Ufo

Aktywny użytkownik
KSK Wrocław
Reakcje
268 1 1
Poniżej spotkany dziś w stolicy kolega Słowak-Z-Pochodzenia w trakcie manewrów z wagonami rodziny 411V na remontowanej grupie towarowej stacji Warszawa-Gdańska,

Zobacz załącznik 347306 Zobacz załącznik 347307
M62-1242 / Warszawa Gdańska / 13.12.2015

Nawet jak na 'gagarina' maszyna ta ma nieprzeciętnie barwną historię. Otóż M62-1242 (Ługańsk 1242 / 1971 r.) wszedł do 'gry' jako T679.1368 kolei ČSD z pierwszym przydziałem do lokomotywowni Margecany, będącej oddziałem lokomotywowni Spišská Nová Ves. Z ługańskiej fabryki na miejsce dotarł w dn. 9.09.1971 roku a planową służbę rozpoczął 6 dni później po wykonaniu tzw.'TBZ' (próba bezpieczeństwa i sprawności eksploatacyjnej). Co ciekawe maszyna ta utrzymała swój przydział przez kolejne przeszło 20 lat i po rozłamie Czechosłowacji nadal pracowała po szyldem jednostki Margecany. W międzyczasie (ściślej od 1.01.1988 r.) zmieniła zgodnie z nowymi przepisami oznaczenie na 781.368-6. Po 1993 roku maszyna kilkukrotnie zmieniała przydział trafiając m.in. do lokomotywowni Spišská Nová Ves, Haniska pri Košiciach, Humenné i ostatecznie Vrútky. W tej ostatniej lokalizacji od około 2005 roku (lokomotywownia od 2001 roku była formalnie zlikwidowana) maszynę jedynie przechowywano zimą z zamiarem włączenia jej do parku historycznych maszyn ŽSR (w owym czasie rolę taką pełniły już lokomotywy #168 i #312). Kiepska sytuacja finansowa i znaczne nakłady potrzebne na utrzymanie czynnego 'siergieja' przyczyniły się jednak do decyzji o sprzedaży 781.368-6, która trafiła na naprawę do zakładów ZOS Zvolen, a następnie sprzedana została polskiemu przewoźnikowi prywatnemu STK. Na przełomie 2007 i 2008 roku przeszła 'polonizacę' w zakładach PESA Bydgoszcz, a następnie pracowała pod szyldem STK. W 2012 roku skierowana została na naprawę główną i modernizację do zakładów PESA, w wyniku czego straciła swój pierwotny charakter (m.in. wymieniono szerokie prostokątne czechosłowackie tarcze, usunięto małe reflektory ponad zgarniaczem, zabudowano 'wiadra', usunięto listwy ozdobne pod oknami czołowymi, wymieniono silnik spalinowy). W kolejnych miesiącach maszyna znalazła się na ilostanie firmy PHU Lokomotiv, która podnajmowała ją firmie STK (pojawiła się m.in. w ramach parady parowozów w Wolsztynie w 2013 roku). Od września 2013 roku maszyna przeszła pod flagę firmy PRK Kraków (Grupa ZUE S.A.), gdzie pozostaje do chwili obecnej. Spotkać ją można głównie przy pociągach roboczych i remontowych.

Taki oto los niedoszłego eksponatu muzealnego...
Chyba cały czas była własnością Lokomotivu, nie STK.
 

wespe

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
Poniżej spotkany dziś w stolicy kolega Słowak-Z-Pochodzenia w trakcie manewrów z wagonami rodziny 411V na remontowanej grupie towarowej stacji Warszawa-Gdańska,
....W kolejnych miesiącach maszyna znalazła się na ilostanie firmy PHU Lokomotiv, która podnajmowała ją firmie STK (pojawiła się m.in. w ramach parady parowozów w Wolsztynie w 2013 roku). Od września 2013 roku maszyna przeszła pod flagę firmy PRK Kraków (Grupa ZUE S.A.), gdzie pozostaje do chwili obecnej. Spotkać ją można głównie przy pociągach roboczych i remontowych.

Taki oto los niedoszłego eksponatu muzealnego...
czytaj dalej...UFo
 

Ufo

Aktywny użytkownik
KSK Wrocław
Reakcje
268 1 1
Czytałem, czytam i dalej nie wiem o co ci chodzi. Wg autora tekstu 1242 był zakupiony przez STK ze Słowacji, później trafił do Lokomotivu, który podnajmował ją do STK. A ja twierdze, że o ile mnie pamięć nie myli, od początku ten gagarin był własnością Lokomotivu.
 

kilanziom

Znany użytkownik
Reakcje
926 9 0
To ja może wyjaśnię. Opis z poprzedniego wpisu przygotowałem na gorąco i dokonałem pewnego skrótu myślowego we wspomnianym szczególe. Ustalając ze słowackimi kolegami do kogo trafił 781.368-6 po naprawie w ZOS Zvolen (wiosną 2007 roku), zapisaliśmy jego operatora (STK), choć faktycznie był on własnością firmy PHU Lokomotiv, która jedynie podnajęła go do STK. Sytuacja ta zasadniczo nie ulegała zmianie aż do września 2013 roku, kiedy maszyna zmieniła właściciela i obecnie pozostaje własnością ZUE S.A.

Nie jest to jednak szczególnie istotna kwestia w kontekście długości życia (i ciekawych losów) omawianej lokomotywy, gdyż (moim przynajmniej zdaniem) najciekawszym faktem jest iż był to niedoszły eksponat muzealny, któremu ostatecznie wyrwano serce, poprawiono budę i po modernizacji mając już mało wspólnego z historycznym oryginałem śmiga dalej w najlepsze.
 

Adam Okuń

Znany użytkownik
Reakcje
1.202 1 0
ST44-1250 na tle producenta chmur :) 2015-12-28


Jeszcze jedno ujęcie. Zauważyłem, że patynowanie Gagarinów na rdzawy kolor to błąd. Tam grama rdzy nie ma ani pyłu z klocków hamulcowych :)

 
A

AJ

Gość
Jak dla mnie trafiłeś :ROFL:
Tak na poważnie - Nakło n.Notecią

chłodnia jako wagon ochronny?
Tylko marna pozostałość chłodni - wagon 211K.
[DOUBLEPOST=1451589408][/DOUBLEPOST]Jacek mnie ubiegł z częścią odpowiedzi (y).

Ciekawi mnie jasny pas na ścianie czołowej, nie domalowali pomiędzy nowo wstawionymi słupkami?;)
Raczej czystsza powierzchnia pod specyficzną osłoną otworu wentylacyjnego w tym wagonie.
 

Podobne wątki