• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Fotografie ST44 w wielu odsłonach

Adam Okuń

Znany użytkownik
Reakcje
1.202 1 0
Tym bardziej, że jaki jest problem to zabezpieczenie uruchomić? Żaden. ...a tak jak mówisz tam mogło to wiele zmienić.

Tak przy okazji. Czy to, że ST44 jechał po torze przeciwnym mogło wpłynąć na to, że coś się w systemie pomieszało i dlatego semafor nie podawał sygnału?
 

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
Reakcje
1.543 34 1
Tak przy okazji. Czy to, że ST44 jechał po torze przeciwnym mogło wpłynąć na to, że coś się w systemie pomieszało i dlatego semafor nie podawał sygnału?
Niestety jestem Mikolem, a więc mam tyle wiedzy, ile chcieli mi przekazać zamęczani na śmierć pytaniami kolejarze. Pierwsza rzecz, która dziwi to dlaczego przyjechał pracownik Cargo a nie PLK? Po drugie to to, że na odcinku Wołomin - Tłuszcz jeszcze w przeszłości, mimo dwukierunkowej, samoczynnej blokady, podczas jazdy po torze w kierunku przeciwnym do zasadniczego, ile razy byłem tego świadkiem, semafory sbl były wygaszone, a wyjazd z Wołomina odbywał się na sygnał zastępczy z wyświetleniem odpowiedniego wskaźnika. Prawdopodobnie zmiana kierunku ruchu wymaga wdrożenia jakiejś procedury (muszą się wypowiedzieć 2P, ToK, AH lub inny znawca tematu). W Białymstoku dopadłem nawet kiedyś maszynistę i zapytałem co on na to? A on odpowiedział, że tak bywa. To dlatego nie zgadzam się z Kolegą @MichałŁ , że sama automatyka wystarczy. Kiedy @Paweł Piotr opisywał co się działo pod Szczekocinami w obu nastawniach, jak skutecznie omijano uruchamiające się alarmy, zrozumiałem, że jedynym ratunkiem dla tych biednych ludzi w pociągach byliby dobrze poinformowani maszyniści - tyle, że nie było tej kluczowej informacji świateł Pc2.
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

MichałŁ

Aktywny użytkownik
Reakcje
138 1 0
Dobrze piszesz, Ze zabezpieczeń nigdy za wiele jeżeli nie paraliżują one pracy. Jeżeli mamy noc dziadowską pogodę stosując Pc2 wyłączamy sobie jeden reflektor mając mniej oświetlonego pola. Jadąc lokomotywą jedokabinową np.TEM2 to ta osoba która siedzi po tej lewej stronie widzi praktycznie tylko ciemność a w tej ciemności może być wszystko np. człowiek.
Dlaczego wszyscy maja ponosić konsekwencje zaniedbań, niekompetencji czy nieodpowiedzialności innych?
 

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
Reakcje
1.543 34 1
Jeżeli mamy noc dziadowską pogodę stosując Pc2 wyłączamy sobie jeden reflektor mając mniej oświetlonego pola. Jadąc lokomotywą jedokabinową np.TEM2 to ta osoba która siedzi po tej lewej stronie widzi praktycznie tylko ciemność a w tej ciemności może być wszystko np. człowiek.
Dlaczego wszyscy maja ponosić konsekwencje zaniedbań, niekompetencji czy nieodpowiedzialności innych?
Rozumiem ten argument, jest on ważki. Pójdźmy więc na kompromis, wprowadźmy przepis następujący: "Jazda po torze w kierunku przeciwnym do zasadniczego powinna się odbywać z wyślwietleniem sygnału Pc2. W warunkach obniżonej widoczności możliwa jest jazda na światłach Pc1, jednak w okolicy gdzie prowadzone są prace torowe lub sieciowe, lub gdy w skrajni widoczne są jakiekolwiek sygnały czoła pociągu lub innego pojazdu, należy obowiązkowo zmienić światła na Pc2 aż do ominięcia przeszkody". Gdybym był maszynistą albo więcej, członkiem Związku Zawodowego Maszynistów, walczyłbym o ten przepis, bo wyraźnie zmniejsza on ryzyko zderzeń czołowych oraz wypadków w miejscu prowadzenia robót.
Straszny off top. W poczuciu winy niedługo wrzucę kilka zdjęć Gagarinów.
 
P

Paweł Piotr

Gość
Nie wiem czy to ma sens. Idąc tym tokiem rozumowania mając linię jednotorową to składy jadące w jednym kierunku powinny mieć Pc1 a w przeciwnym Pc2. Gdyż z punktu działania automatyki jeżeli mamy blokadę przystowaną do prowadzenia ruchu dwukierunkowego to wygląda to tak jak byśmy mieli dwie linie jednotorowe biegnące równolegle do siebie.
Bzdura z tym szlakiem jednotorowym. W którym kierunku Pc1 a w którym Pc2? Zastanów się, co piszesz, bo to nie jest żadne "rozumowanie".
Jeżeli jest szlak dwutorowy z blokadą liniową dwukierunkową, to z punktu widzenia automatyki są to dwa tory dwukierunkowe, tylko umawiamy się (i to są już przepisy ruchu, bo według nich jest prowadzony ruch, a nie wg automatyki), że jeden z nich to kierunek właściwy (zasadniczy), a drugi to kierunek niewłaściwy (przeciwny do zasadniczego) - zgodnie z przyjętą w Polsce zasadą ruchu prawostronnego. I do tej zasady należy przykładać stosowanie wskaźnika W24, rozkazu pisemnego N oraz sygnałów Pc1 i Pc2, wraz ze wszystkimi innymi zasadami prowadzenia ruchu pociągów na szlaku.
A tak nawiasem mówiąc - jest zarządzenie, aby zgodnie z zaleceniem powypadkowym (Szczekociny) sygnał Pc2 był stosowany w czasie jazdy po torze lewym (w kierunku przeciwnym do zasadniczego) bez względu na rodzaj blokady liniowej.
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

Adam Okuń

Znany użytkownik
Reakcje
1.202 1 0
Poszukuję historii lokomotywy M62-1849. Jedyne zdjęcie jakie znalazłem przedstawia ją w zestawie innych m62 ciągnących pociąg specjalny przez Perm w Rosji. Miała ona jakiś cel pojawić się w Polsce niedawno Żaganiu?
 

Ufo

Aktywny użytkownik
KSK Wrocław
Reakcje
268 1 1
A tak nawiasem mówiąc - jest zarządzenie, aby zgodnie z zaleceniem powypadkowym (Szczekociny) sygnał Pc2 był stosowany w czasie jazdy po torze lewym (w kierunku przeciwnym do zasadniczego) bez względu na rodzaj blokady liniowej.
To jest chyba zalecenie, a nie zarządzenie. I wprowadziło to więcej komplikacji i nieporozumień, niż pomocy.
 

Meggido

Znany użytkownik
Reakcje
2.780 12 2
Nie chcę zakładać nowego wątku, więc zapytam tutaj: czy ktoś z szanownych Kolegów ma opracowane tabliczki znamionowe, które są montowane na zmodernizowanych Gagarinach typu M62M Rail Polska?
 

spptkw2

Znany użytkownik
Reakcje
48 3 0
ST44-927,172, stacja: Piekary Śląskie Szarlej, 31.03.2004r. foto:sppTKw2...
fotospp 001.JPG


ST44-172,927, stacja: Piekary Śląskie Szarlej, 31.03.2004r. foto:sppTKw2...
fotospp 002.JPG


ST44-172,927, stacja: Piekary Śląskie Szarlej, 31.03.2004r. foto:sppTKw2...

fotospp 003.JPG


ST44-163 z Karsznic na gościnnych występach w Tarnowskich Górach, 19.03.2006r. foto:sppTKw2...
fotospp 004.jpg
fotospp 005.jpg

ST44-1201,1202,547, Lokomotywownia Tarnowskie Góry, 04.04.2008r. foto:sppTKw2...
fotospp 007.jpg


ST44-1201,1202, Lokomotywownia Tarnowskie Góry, 28.04.2008r. foto:sppTKw2...
fotospp 008.jpg

ST44-1025 gościnnie, Lokomotywownia Tarnowskie Góry, 22.01.2010r. foto:sppTKw2...
fotospp 009.jpg


ST44-1109 gościnnie, Lokomotywownia Tarnowskie Góry, 29.01.2010r. foto:sppTKw2...
fotospp 010.jpg

ST44-1025 gościnnie, Lokomotywownia Tarnowskie Góry, 29.03.2010r. foto:sppTKw2...
fotospp 011.JPG


ST44-798 gościnnie, Lokomotywownia Tarnowskie Góry, 30.11.2010r. foto:sppTKw2...
fotospp 012.JPG


ST44-1012 gościnnie, Lokomotywownia Tarnowskie Góry, 10.05.2010r. foto:sppTKw2...
ST44 T.Góry 0068 (Kopiowanie).JPG
 

Podobne wątki