• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Fotografie ST44 w wielu odsłonach

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.417 137 19
13 miesięcy i 5 dni wcześniej ;):

- źródło: zbiory własne autora
- autor: @Remaj12
- opis: 5 lipca 2014 roku - Kleszcele - ST44-1081 [Mazowiecko - Podlaski Zakład Spółki w Warszawie] w duecie z ST44-1108 [Mazowiecko - Podlaski Zakład Spółki w Warszawie] prowadzi pociąg towarowy nr 194470 relacji Sokółka - Siedlce, zbliżając się do skrzyżowania linii kolejowej nr 32 Czeremcha - Białystok z drogą krajową nr 66.

DSC_5226.JPG


DSC_5230.JPG


W składzie pociągu znalazły się wagony serii Eaos i Eamos. Część wagonów serii Eamos była przydzielona do stacji w Żurawicy i Medyce.

DSC_5237.JPG

DSC_5243.JPG

DSC_5254.JPG

DSC_5266.JPG
 

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.417 137 19
- źródło: zbiory własne autora
- autor: @Remaj12
- opis: 16 listopada 2013 roku - Toruń Wschodni - M62-1274 wraz z TEM2-200 i składem 34 beczek, czekają na torze 10 na wykonanie manewrów. Beczki pojadą najprawdopodobniej do Świnoujścia, dalej prowadzone elektrowozem. Pociąg pojawił się tu z racji objazdów na tzw. "JSL" (Jedynie Słuszna Linia - linia nr 27 Nasielsk - Sierpc), spowodowanych zamknięciem odcinka Płock - Kutno. Na jednym ze zdjęć w tle widać światła jadącej luzem EU07-123 E.

DSC_0450.JPG

DSC_0466.JPG

DSC_0461.JPG

DSC_0456.JPG

DSC_0445.JPG
 
Ostatnio edytowane:

Rokstedi

Znany użytkownik
PGM
Reakcje
1.866 0 0
Może czas pomyśleć o oddzielnym wątku na temat lokomotyw ST44 w północno wschodniej Polsce. Nie mało ich było. Póki co zamieszczę kilka dalszych zdjęć tutaj.
Słupy linii energetycznej chylą się w niskim ukłonie w obliczu potęgi GAGARINA!
[DOUBLEPOST=1441522979][/DOUBLEPOST]ST 44 ze składem węglarek mija czynny ówcześnie semafor wjazdowy na stację Białystok Fabryczny. Rok później odcinek Białystok Centralny /nazwa wykorzystywana do lat 70tych o czym pisał Michał w sąsiednim wątku/ – Białystok Fabryczny przekwalifikowano na bocznicę pozostawiając jednak jako czynny semafor wjazdowy na Białystok Centralny.
 

Załączniki

D

Dampflok

Gość

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
21.230 508 29
Wybaczcie jakość ale Fuji tak ma po latach.
Łódź Olechów , autor Piotrek Chorąży maj 1996 rok od lewej ST44 081,006,661
skanowanie0002.jpg

W szopie na Olechowie 04.1998 autor P.Ch.
skanowanie0003.jpg

Swego czasu na Olechowie stało wiele "Gagarinów" w różnym stadium rozkładu. ST44-081
skanowanie0004.jpg


ST44-129 a dalej... ?
skanowanie0005.jpg
 

Adam Okuń

Znany użytkownik
Reakcje
1.202 1 0
ST44-1247 należący do PKP Cargo z pełnymi węglarkami. Troszkę za wcześnie strzelony ale wrzucam z powodu historyjki z tym zdjęciem związanej. Podczas robienia zdjęcia spostrzegłem, że semafor przestał podawać sygnał. Zgłosiłem sytuację pani dróżnik. Po chwili przyjechał pan w kamizelce PKP Cargo. Miałem okazję dowiedzieć się, że do końca roku przejazd kolejowy przy którym zrobione jest zdjęcie zostanie zlikwidowany. Prędkość ma tu wzrosnąć do 160km/h... mieszkańcy chyba nie będą zadowoleni. Okazuje się więc, że planowana diorama z tym przejazdem zyska też sens historyczny...



...a i dziękuję panu z PKP za gazetki ;)
 

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
Reakcje
1.543 34 1
ST44-1247 należący do PKP Cargo z pełnymi węglarkami. Troszkę za wcześnie strzelony ale wrzucam z powodu historyjki z tym zdjęciem związanej. Podczas robienia zdjęcia spostrzegłem, że semafor przestał podawać sygnał. Zgłosiłem sytuację pani dróżnik. Po chwili przyjechał pan w kamizelce PKP Cargo. Miałem okazję dowiedzieć się, że do końca roku przejazd kolejowy przy którym zrobione jest zdjęcie zostanie zlikwidowany. Prędkość ma tu wzrosnąć do 160km/h... mieszkańcy chyba nie będą zadowoleni. Okazuje się więc, że planowana diorama z tym przejazdem zyska też sens historyczny...



...a i dziękuję panu z PKP za gazetki ;)
Żadnych wniosków z tragedii pod Szczekocinami. Na torze przeciwnym do zasadniczego na światłachPc1 bo jest to zgodne z przepisami. Tak łatwo jest zrezygnować z dodatkowego zabezpieczenia. A przecież wypadki, to splot zdarzeń, które zaistniały z powodu awarii lub zaniechania procedur bezpieczeństwa - jestem na "Nie"
 

Adam Okuń

Znany użytkownik
Reakcje
1.202 1 0
Celem wyjaśnienia bo nieprecyzyjnie napisałem. Semafor zgasł ale został od razu naprawiony. Natomiast przejazd pójdzie do likwidacji łącznie z drogami dojazdowymi.
 

MichałŁ

Aktywny użytkownik
Reakcje
138 1 0
Żadnych wniosków z tragedii pod Szczekocinami. Na torze przeciwnym do zasadniczego na światłachPc1 bo jest to zgodne z przepisami. Tak łatwo jest zrezygnować z dodatkowego zabezpieczenia. A przecież wypadki, to splot zdarzeń, które zaistniały z powodu awarii lub zaniechania procedur bezpieczeństwa - jestem na "Nie"
Nie wiem czy to ma sens. Idąc tym tokiem rozumowania mając linię jednotorową to składy jadące w jednym kierunku powinny mieć Pc1 a w przeciwnym Pc2. Gdyż z punktu działania automatyki jeżeli mamy blokadę przystowaną do prowadzenia ruchu dwukierunkowego to wygląda to tak jak byśmy mieli dwie linie jednotorowe biegnące równolegle do siebie.
 

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
Reakcje
1.543 34 1
Nie wiem czy to ma sens. Idąc tym tokiem rozumowania mając linię jednotorową to składy jadące w jednym kierunku powinny mieć Pc1 a w przeciwnym Pc2. Gdyż z punktu działania automatyki jeżeli mamy blokadę przystowaną do prowadzenia ruchu dwukierunkowego to wygląda to tak jak byśmy mieli dwie linie jednotorowe biegnące równolegle do siebie.
Ale mnie nie chodzi o automatykę, która jest elementem wpływającym na bezpieczeństwo. Mnie chodzi o to, aby wykorzystywać kilka pierścieni zabezpieczeń. Gdy na linii jednotorowej zobaczy się czy to Pc1 czy jakiekolwiek inne światła na torach, w oddali, to chyba jest to dobry moment aby wcisnąć radio-stop. Na linii dwutorowej jak pod Szczekocinami, Pc1 na horyzoncie to obraz codzienny ale kto wie jak skończyłby się ten incydent gdyby mechanik IC ujrzał Pc2. Żona mi mówi : "zachowujesz się jak klasyczny neofita - nie ma nic gorszego niż Mikol, który robi z siebie kolejarza i staje się bardziej papieski niż papież". Może tak. Ale moje doświadczenie życiowe pokazuje, że systemów (pierścieni) zabezpieczeń, jeśli nie paraliżują pracy, nigdy za mało.
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

Podobne wątki