Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Niestety, potwierdzam. Ceny energii elektrycznej dla przemysłu od listopada 2017 do dziś (październik 2018) wzrosły o 70%, lada chwila odczują to również odbiorcy indywidualni, choć z pewnością mniej dotkliwie.
10 listopada 2018 roku w Północnym Zakładzie Spółki PKP CARGO, Sekcja Utrzymania i Napraw w Bydgoszczy, przy ul. Inwalidów 1 odbyła się prezentacja trzech lokomotyw w historycznym malowaniu. Były to ET22-939 w barwach z lat 1999-2005, ST44-360 w fabrycznym malowaniu (zielonym), z oryginalną listwą aluminiową i oryginalnym oznaczeniem oraz SM42-742, której przywrócono malowanie z przełomu lat 90 ub. wieku i 2000.
ST44-360 w fabrycznym malowaniu, z oryginalną listwą aluminiową i oryginalnym oznaczeniem podczas prezentacji na terenie lokomotywowni Bydgoszcz Wschód
10 listopada 2018
-ktoś z nas czegoś tu nie rozumie lub nie wie , a więc raz jeszcze pytam czy ta listwa ozdobna jest wykonana z metalu , który się zwie aluminium , czy po prostu ta listwa jest wykonana z blachy stalowej pokrytej chromem?
Nie uwzględnili niestety przy odtwarzaniu malowania ezt, że w oryginalnej wersji z 1936 r. pudła klasy 3 (czyli w praktyce oba skrajne człony) były w pasie okiennym i nad oknami malowane nie na kolor kremowy ale jasnoszary :-(
Klasa 2 mieściła się w części (ok. 2/3 długości) członu środkowego i była faktycznie kremowa (ew. żółto-kremowa).
-ktoś z nas czegoś tu nie rozumie lub nie wie , a więc raz jeszcze pytam czy ta listwa ozdobna jest wykonana z metalu , który się zwie aluminium , czy po prostu ta listwa jest wykonana z blachy stalowej pokrytej chromem?
Na mój stan wiedzy, ozdobne listwy podokienne w gagarinach były wykonane z blachy stalowej i zewnętrznie chromowane/ niklowane. Po pewnym okresie ekspoloatacji były zdejmowane, ponieważ rdzewiały.
Na mój stan wiedzy, ozdobne listwy podokienne w gagarinach były wykonane z blachy stalowej i zewnętrznie chromowane/ niklowane. Po pewnym okresie ekspoloatacji były zdejmowane, ponieważ rdzewiały.
Geneza pozbawiania gagarinów ozdobnej listwy jest podobnież inna - bardziej "życiowa", ale nie mogę wziąć jej za pewnik - gdzieś to po prostu usłyszałem. Podobnież podczas czyszczenia szyb czołowych z zewnątrz komuś zaklinowały się palce za listwą. Przy próbie oswobodzenia doszło do jakichś poważnych obrażeń dłoni i po tym zdarzeniu na lokomotywach kierowanych do napraw były sukcesywnie demontowane listwy i zastępowane poręczą pod oknami.
Geneza pozbawiania gagarinów ozdobnej listwy jest podobnież inna - bardziej "życiowa", ale nie mogę wziąć jej za pewnik - gdzieś to po prostu usłyszałem. Podobnież podczas czyszczenia szyb czołowych z zewnątrz komuś zaklinowały się palce za listwą. Przy próbie oswobodzenia doszło do jakichś poważnych obrażeń dłoni i po tym zdarzeniu na lokomotywach kierowanych do napraw były sukcesywnie demontowane listwy i zastępowane poręczą pod oknami.