• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Spalinowo-elektryczny hyde park (ale tylko nasze koleje i czasy współczesne)

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
6.975 121 1
kolejowyportal.pl:
Plus produkcji FPS Cegielski rozpoczyna testy w Żmigrodzie

Plus na pętli toru doświadczalnego w Żmigrodzie

[...] Producent, H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych opisuje swój pojazd „Plus” jako innowacyjny dwunapędowy zespół trakcyjny (elektryczny oraz spalinowy) przeznaczony do eksploatacji w ruchu regionalnym, na trasach o umiarkowanym natężeniu ruchu, a także o obniżonym standardzie infrastruktury, umożliwiający łączenie tras zelektryfikowanych oraz bez elektryfikacji bez konieczności zmiany pojazdu.

Pojazd zbudowano w oparciu o dwa dwuosiowe wózki zabudowane na każdy człon, a nie jak ma to miejsce w przypadku produkowanych przez inne podmioty wózki Jakobsa. [...]

received_6254004701329380.jpeg
received_1265821680676898.jpeg
received_957255472319048.jpeg
received_506824854858945.jpeg
 
Ostatnio edytowane:

Maxxc

Użytkownik
Donator forum
Reakcje
119 0 0
Dzień dobry,

O miłośnikach kolei też pamiętamy. :)
Pozdrowienia w deszczową sobotę z Ośrodka Eksploatacji Toru Doświadczalnego Instytutu Kolejnictwa.


P1050141xx.jpg P1050143xx.jpg

Z poważaniem,
Maxxc
 
Ostatnio edytowane:

Speedway

Znany użytkownik
Reakcje
9.498 18 0
2.08.2021r. Kamieniec Ząbkowicki.
Na czele składu z kruszywem, od strony Kłodzka, podjeżdża ET22-656 i zatrzymuje się w peronach stacji. Sytuacja jakich wiele.
1.JPG


Po ok. 1-2 minutach do końca składu podjechał 311D-20. W pierwszej chwili pomyślałem, że nastąpi zmiana kierunku jazdy. Jednak zaledwie kilkanaście sekund później, obydwie lokomotywy zawyły i całość ruszyła w stronę Wrocławia. Robogagar nie został spięty ze składem. Jedynie przyłożył swoje zderzaki do ostatniej węglarki, użyczając mocy swoich silników.
2.jpg


3.JPG
 

route

Aktywny użytkownik
Reakcje
419 2 1
Po ok. 1-2 minutach do końca składu podjechał 311D-20. W pierwszej chwili pomyślałem, że nastąpi zmiana kierunku jazdy. Jednak zaledwie kilkanaście sekund później, obydwie lokomotywy zawyły i całość ruszyła w stronę Wrocławia. Robogagar nie został spięty ze składem. Jedynie przyłożył swoje zderzaki do ostatniej węglarki, użyczając mocy swoich silników.
Popych na tym odcinku linii dla składów towarowych to standard.
Jest nawet filmiki jak to wygląda z lokomotywy, która popycha.
 

Speedway

Znany użytkownik
Reakcje
9.498 18 0
Popych na tym odcinku linii dla składów towarowych to standard.
Dziękuję za wyjaśnienia. W Kamieńcu bywam okazjonalnie, dlatego też tego rodzaju sytuacja była dla mnie intrygująca. Zwrot: "popych nie sprzęgnięty" wszystko wyjaśnia (fajnie też brzmi dla ucha). Załączony przez Kolegę filmik jest doskonałą ilustracją "zjawiska". Przy okazji można się dowiedzieć, że popych kończy się na następnym przystanku kolejowym, w miejscowości Starczów. Dodatkowym atutem filmiku jest jego "wartość dowodowa". Potencjalnym niedowiarkom nie trzeba będzie tłumaczyć, że np. spalinowóz ze składem na pewno nie spiął jakiś "bardzo szybki" manewrowy, którego najzwyczajniej przeoczyłem itd., itp.
 

Artur_BJ

Aktywny użytkownik
Reakcje
473 8 0
Czy mogę prosić o wyjaśnienie dla kolejowych nowicjuszy dlaczego akurat na tym odcinku potrzebny jest popych? Za bardzo pod górkę dla "byka" z załadowanymi węglarkami?
 

route

Aktywny użytkownik
Reakcje
419 2 1
Czy mogę prosić o wyjaśnienie dla kolejowych nowicjuszy dlaczego akurat na tym odcinku potrzebny jest popych? Za bardzo pod górkę dla "byka" z załadowanymi węglarkami?
Dokładnie tak jak piszesz.
Zobacz sobie profil linii 276 Wrocław Główny - Międzylesie.
Widać na nim wzniesienie między Kamieńcem Ząbkowickim km. 71,880 a Starczowem 66,800.
Profil pochodzi ze strony atlaskolejowy.net.
 

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
6.975 121 1
Informacje z Internetu - kolejowyportal.pl

Czeskie Vectrony poprowadzą pociągi PKP Intercity
[...]
We wtorek, 30 maja 2023 r., odbyło się kolejne ze spotkań przedstawicieli spółek kolejowych České dráhy i PKP Intercity poświęcone działaniom jakie strony podejmą we współpracy w zakresie taboru i jego wyposażenia oraz planowanych nowych połączeń.
Przejazd testowy lokomotywy Vectron (seria 193, typ X4Ea), prowadzącej 26 maja parę pociągu Silesia (rel. Ostrawa–Warszawa–Ostrawa), wypadł pomyślnie. Równocześnie w tym samym dniu szkolenie z prowadzenia tego pojazdu przeszli maszyniści. Zgodnie z porozumieniem zawartym z czeskim przewoźnikiem PKP Intercity otrzyma do dyspozycji 4 takie lokomotywy – poinformowało PKP Intercity.
Od 11 czerwca 2023 r. Vectron regularnie poprowadzi parę pociągów Batory rel. Terespol–Bohumin–Terespol, a od 3 września 2023 r. także składy Polonia rel. Warszawa–Wiedeń–Warszawa.
W rozkładzie jazdy na sezon 2023/24 PKP Intercity planuje wykorzystanie pozyskanych z CD lokomotyw X4Ea/Vectron również na innych połączeniach międzynarodowych.


cd_193-682_pan.jpg

Fot: Piotr Antos
 

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
6.975 121 1
Informacje z Internetu - rynek-kolejowy.pl

Do Polski jadą lokomotywy wielosystemowe. To zakup SKPL
Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", prywatny przewoźnik SKPL sprowadza do Polski kolejne bardzo ciekawe lokomotywy - wyprodukowane dla Kolei Austriackich elektrowozy wielosystemowe serii 1822. To kolejne niesztampowe działanie bardzo aktywnego w tym roku operatora.
Lokomotywy serii 1822 były krótką, liczącą ledwie pięć egzemplarzy serią dwusystemowych lokomotyw wyprodukowanych przez firmę Simmering-Graz-Pauker dla Kolei Austriackich (ÖBB – Österreichische Bundesbahnen). Posiadają system zasilania 3 kV prądu stałego (obecny w Polsce) i 15 kV prądu przemiennego. Celem była obsługa ruchu towarowego między Austrią a Włochami przez przełęcz Brenner.
Elektrowozy mają moc 4400 kW, prędkość maksymalną 120 km/h i silniki asynchroniczne. Co ciekawe, w 2005 roku dwie lokomotywy tej serii zostały zakupione przez Przedsiębiorstwo Transportu Kolejowego i Gospodarki Kamieniem w Rybniku. Następnie trafiła do PCC i DB Schenker. Obie lokomotywy, dość młode jak na polskie warunki bo wybudowano w latach 90-tych zezłomowano w 2014 roku.
Według informacji "RK", pozostałe trzy sztuki nabył właśnie SKPL, który zamierza je dostosować do polskich wymagań; co więcej, lokomotywy są już w drodze do polskiego przewoźnika.
[...]


20230702115538spkllokomotywy.jpg_732-490.jpg

Fot. Grzegorz Stanioch
 
Reakcje
41 0 0
Dziwne malowanie. One w Austrii po wycofaniu z OeBB u jakiegoś prywaciarza jeździły czy stały sobie?
Mam nadzieję że nie skończą jak te z Rybnika - pod palnikiem - bo ponoć awaryjne to ustrojstwo było...
Pozdraw
Storch
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.316 504 30
Te dwie niebieskie miały być używane przez jakiegoś przewoźnika ze Słowenii, ta pomarańczowa u prywatnego przewoźnika z Austrii. Ani jedno, ani drugie nie doszło do skutku. I mała poprawka informacji z "Rynku kolejowego": maksymalna prędkość to 140 km/h, nie 120.
 

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
6.975 121 1
Ciekawostki z Facebooka - Rail Impressions & Photos/Luděk Štěpánek

Lokomotywa 189-842 (D-DISPO 91 80 6189 842-8, ES64F4-842 s/n 21618 z 2010 r., która została wynajęta PKP Cargo S.A. jako EU45-842 od 9 stycznia 2012 r. do marca 2016 r., a następnie sprzedana AKIEM SAS, (189 842, 91 80 6189 842-8 D-AKIEM) na czele pociągu Ex 101919 "CLASSIC COURIER" (München Hbf.-Wrocław Główny) zatrzymała się na stacji Ústí nad Orlicí we wschodnich Czechach.
13.07.2012 r.
Foto. Marek Štěpánek


380823397_2478071875707863_377045416845486565_n.jpg
 

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
6.975 121 1
Informacyjnie - nowa lokomotywa na pociągach z/do Berlina. Nowa stara, znowu Vectron 193 629 Bacon Rail. Fotka (nienajlepsza :) ) mojego kolegi.
Tu trochę lepsza fotografia z Facebooka Fotografia okiem Pitagorasa

[12.11.2023] X4E-639
Dziś na torach w Poznaniu bardzo nowocześnie i kolorowo.
Kolejowa ciekawostka na międzynarodowym połączeniu Berlin Hbf. - Gdynia Gł. Jest nią najnowszy Vectron X4E-639 należący do poolu taborowego Beacon Rail.
Zdjęcia wykonano na dworcu Poznań Główny podczas kilkuminutowego postoju na stacji.
PKP Intercity wynajęła lokomotywę do obsługi pociągów transgranicznych i dziś miała miejsce inauguracyjna jazda tego Vectrona w naszym kraju. Jest to kolejny pool taborowy, który wypożycza swoje lokomotywy do obsługi pociągów międzynarodowych. Pierwotnie była to firma ELL [European Locomotive Leasing], która wypożyczyła pojazdy 193 220 oraz 193 221. Na długi okres przewoźnik związał się także z MRCE [Mitsui Rail Capital Europe], skąd wynajęte były między innymi pojazdy X4E-622, X4E-625, X4E-626 i w pojedynczych kursach kilka innych. Obecnie MRCE zostało kupione przez Beacon Rail i widoczny na fotografii pojazd to jeden z najnowszych Vectronów, wyprodukowany 16.09.2023r. w konfiguracji A10 [D / A / NL / SK / RO / PL / CZ / H].


400121806_838999481561195_7693571748460084655_n.jpg
 

Podobne wątki