• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Spalinowo-elektryczny hyde park (ale tylko nasze koleje i bez czasów współczesnych)

OP
OP
Szwed1978

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.661 60 3
I bez szczególnej pomocy PKP ekonomicznie LKR skazany był na porażkę, choć uczciwe trzeba przyznać, że brak koncesji na przewozy towarowe czynił ten projekt wybitnie mało rentownym, a zakup paliwożernych Lytongów było przysłowiowym gwoździem do trumny...
Były ekonomiczne czy nie w 19 min. filmu mówią że były 9-10 razy tańsze w eksploatacji niż polskie składy.
 

luc1979

Znany użytkownik
Reakcje
280 0 0
Były ekonomiczne czy nie w 19 min. filmu mówią że były 9-10 razy tańsze w eksploatacji niż polskie składy.
Od gagara ciągnącego jednego ryflaka to wszystko jest bardziej ekonomiczne. Na liniach które obsługiwała LKR panowała niska frekwencja - przy kilkunastu pasażerach ciężko o rentowność przejazdu w tak kosztownym w utrzymaniu składzie. LKR była spółką komercyjną, a nie PKP, gdzie w latach 90 rachunek ekonomiczny się prawie nie liczył, a starty na przewozach pasażerskich nadrabiali przewozami cargo.
 
OP
OP
Szwed1978

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.661 60 3
Od gagara ciągnącego jednego ryflaka to wszystko jest bardziej ekonomiczne. Na liniach które obsługiwała LKR panowała niska frekwencja - przy kilkunastu pasażerach ciężko o rentowność przejazdu w tak kosztownym w utrzymaniu składzie. LKR była spółką komercyjną, a nie PKP, gdzie w latach 90 rachunek ekonomiczny się prawie nie liczył, a starty na przewozach pasażerskich nadrabiali przewozami cargo.
No faktycznie puste wagony zysku nie przyniosą no ale te puste wagony to robota PKP jak ustawiała LKR-owi rozkład jazdy
 
Reakcje
1.788 13 0

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
1.020 82 5
Odnośnie LKR, to chyba nie jest to tajemnicą? i Pan Robert Kroma mógłby zdradzić, czy będzie coś o tych zespołach motorowych w 3 części książki o wagonach motorowych?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.889 624 30
Zastanawiałem się, czy rok 1993 to już czasy współczesne, czy jeszcze nie, bo tytuł tego wątku wyraźnie wskazuje na to, że fotki tu pokazywane nie powinny pochodzić z czasów współczesnych. Ale skoro rok 2006 przechodzi, to może i śnieżne popołudnie 21 listopada 1993 w Jaworzynie Śląskiej może być?

img198 (Jaw 21 XI 93) .jpg
img200 (Jaw 21 XI 93).jpg
img206 (Jaw 21 XI 93).jpg
img207 (Jaw 21 XI 93).jpg
 

MD Lu

Aktywny użytkownik
Reakcje
3 0 0
Na tym zdjęciu pociąg wyjechał właśnie z Nowego Łupkowa i jedzie w stronę Osławicy a następnie Komańczy. Po lewej stronie droga z Komańczy do Cisnej.

A ode mnie taki sympatyczny towosik z SU45-157, relacji Lublin- Parczew, sfocony przeze mnie bodajże w kwietniu '96 w Ciecierzynie, gdy z Lublina do Parczewa i Łukowa jeździły jeszcze normalne pociągi, a wszystkie stacje były na czynnych kształtach. Kiedyś nawet napisałem artykuł w "Sygnałach" (jeszcze tych gazetowych) o tym pociągu. Tęskniłem jednak już wtedy za latami osiemdziesiątymi, gdy jeździło się do Łukowa bipą z parowozem albo gagarinem. Albo na wczasy, na Mazury włóczęgą północy z SP45 i 16 pudłami. Lublin Północny na kształtach. Ech... To se ne wrati... W planach elektryfikacja tej klimatycznej kiedyś linii. Cóż- pozostaną chociaż wspomnienia.

towos1.jpg
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki