• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolekcja Spacerowicz - Mój tabor, PKP, Epoka V/VI

OP
OP
Spacerowicz

Spacerowicz

Znany użytkownik
Reakcje
3.160 98 2
*E186-250-7 (baza: ACME, wykonanie: DarekW), malowanie ORLEN KolTrans. Model powstał w roku 2016. Z jednej strony zdemontowano gniazdo sprzęgu, w kabinach dorobione zostały osłonki przeciwsłoneczne oraz podłokietniki w fotelach. Ponadto dodatkowo podmalowano detale na podwoziu. Model uzbrojony w dekoder jazdy i oświetlenia. Traxx na żywo w mojej ocenie prezentuje się bardzo efektownie i cieszy oko. Czysta i staranna robota plus jakość w wykonaniu ACME.
A.20211108_174840_Easy-Resize.com.jpg
B.20211108_174856_Easy-Resize.com.jpg
D.06.jpg
C.20211108_174952_Easy-Resize.com.jpg


Oraz oryginał, który złapałem w sierpniu 2015, stacja: Olsztyn/Gutkowo.
Orlen_Gut_VIII.15 036_Easy-Resize.com.jpg
Orlen_Gut_VIII.15 060_Easy-Resize.com.jpg
 
OP
OP
Spacerowicz

Spacerowicz

Znany użytkownik
Reakcje
3.160 98 2
*SM30-197 (wykonanie: Modrzew), malowanie Cargo, H0, model statyczny bez napędu. Co tu dużo pisać... klasa.
Oryginał na lokalnych manewrach przez lata cieszył moje oczy na olsztyńskim dworcu. Stąd taki, a nie inny numer odwzorowany na modelu. Niestety kaczka najlepsze lata ma już za sobą i aktualnie oczekuje na pocięcie- w wakacje została zakupiona od Cargo przez złomiarzy z Olmetu.
A.20211114_110854_Easy-Resize.com.jpg
C.20211114_110619_Easy-Resize.com.jpg

B.20211114_110750_Easy-Resize.com.jpg


Oraz oryginał stacjonujący w Olsztynie.
Zdjęcie nr 1 (grudzień 2014), zdjęcie nr 2 (lipiec 2016), zdjęcie nr 3 (sierpień 2021):
Uniszewo_VII.16 012_Easy-Resize.com.jpg

Swieta_XII.14 093_Easy-Resize.com.jpg

115IMG_9904_Easy-Resize.com.jpg
 
OP
OP
Spacerowicz

Spacerowicz

Znany użytkownik
Reakcje
3.160 98 2
*BR232-04 Captrain (ESU 31164), H0. Model wykonany przez producenta w full opcji- posiada m.in. generator dymu, efekt iskrzenia przy hamowaniu. W mojej ocenie: "kolejkowy mercedes na wypasie".
Opis techniczny wg. ESU:
- Metalowa obudowa, podwozie i skrzynie biegów,
- Otwarte kratki wentylatorów roboczych w obszarze dachu,
- Wielokolorowa kabina kierowcy z kierowcą,
- Wieloczęściowe ramy wózków z oddzielnie zastosowanymi sprężynami,
- Oddzielnie nakładane chwytaki i stopnie manewrowe, metalowe lusterka zewnętrzne (wersja DR),
- Sprzęgła z kinematykami w wale NEM,
- Pięciobiegunowy silnik ESU z dwoma kołami zamachowymi,
- Napęd przez wał Cardana/przekładnię ślimakową na cztery osie, cztery opony trakcyjne,
- Dekoder LokSound V4.0 M4 dla trybu DCC, Motorola®, M4 i Selectrix,
- Automatyczna rejestracja do stacji dowodzenia obsługujących funkcjonalność RailComPlus® lub mfx®,
- Kondensator magazynujący PowerPack zapewniający nieprzerwane zasilanie,
- Dwa wysokiej jakości głośniki z dużymi kapsułami dźwiękowymi dla najlepszego możliwego dźwięku,
- Generator dymu zależny od obciążenia, zsynchronizowany z LokSound,
- Zdigitalizowane oryginalne sekwencje dźwiękowe lokomotywy z silnikiem 16-cylindrowym, typ 5 D 49,
- Czujnik zakrętu, który piszczy koła podczas powolnego pokonywania zakrętów,
- Oświetlenie kierunkowe, reflektory można wyłączyć, gdy pociąg jest podczepiony do lokomotywy, funkcja świateł drogowych reflektora górnego, oddzielnie włączane oświetlenie kabiny i podświetlana konsola maszynisty,
- Oddzielnie włączane oświetlenie wnętrza komory silnika,
- Iskry hamulcowe podczas ostrego hamowania.

B.20211123_143912_Easy-Resize.com.jpg

A.20211123_130845_Easy-Resize.com.jpg


Oraz oryginał, który złapałem w Suwałkach podczas ulewnego deszczu we wrześniu 2018:
E.Wrzesien_IX.18 123_Easy-Resize.com.jpg
 
OP
OP
Spacerowicz

Spacerowicz

Znany użytkownik
Reakcje
3.160 98 2
*SM42-2444 w malowaniu DLA (baza PIKO), H0, dcc. Model powstał na moje zamówienie w 2019 roku. Na jego wykonanie czekałem u TV prawie dwa lata.
D.20190530_200448_Easy-Resize.com.jpg
B.20190530_200255_Easy-Resize.com.jpg

C.20190530_200328_Easy-Resize.com.jpg


I oryginał, który złapałem kilka dni temu w moim rodzinnym mieście:
142IMG_3337_Easy-Resize.com.jpg
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.287 61 2
Chociaż epoka VI to zdecydowanie nie mój temat to ten model bardzo mi się podoba. Metaliczny lakier dobrze położony daje świetny efekt. Szkoda tylko że wasch uwidocznił także niedoskonałości łączenia formy obudowy i są linie których być nie powinno.
 
OP
OP
Spacerowicz

Spacerowicz

Znany użytkownik
Reakcje
3.160 98 2
*EU07-193 Cargo (PIKO 96360), H0, dcc. Moja pierwsza siódemka wydana przez PIKO pod koniec 2014 roku (swoją drogą jak ten czas leci). Model z czasem trafił do waloryzacji, którą wykonał Szakal. Wymieniono lampy oraz trąbki (ZNTK Rybnik), zamontowane zostały lusterka (Osthban), uzupełniono siłowniki pantografów + przewody pneumatyczne i łączenia elektryczne, usunięte z jednej strony gniazdo sprzęgu.

Informacje dodatkowe:
"Model przedstawia lokomotywę EU07-193 w malowaniu spółki PKP Cargo Grupa PKP, z okresu bezpośrednio po naprawie rewizyjnej wykonanej przez PKP Cargo Tabor Ostrów Wielkopolski 07.08.2009 r., kiedy przydzielona była do Wielkopolskiego Zakładu Spółki PKP Cargo S.A. w Poznaniu.
Zgodnie ze stanem faktycznym z tego okresu eksploatacji, na modelu nie będzie jeszcze podanego przydziału, odtworzony będzie natomiast napis "CT Wielkopolski Napr.rew. 07.08.09" oznaczający miejsce i datę wykonania ostatniej naprawy okresowej.
Na modelu nie będzie również jeszcze numeru EVN, którym lokomotywa ta została oznaczona dopiero w czerwcu 2012 roku.
Model - podobnie jak oryginał tej lokomotywy we wspomnianym okresie jej eksploatacji - wyposażony będzie w pantografy typu AKP-4E z pojedynczymi ślizgaczami, które w lokomotywie EU07-193 zmienione zostały na ślizgacze bliźniacze dopiero w roku 2011."


8.20211216_230331_Easy-Resize.com.jpg

9.20211216_230343_Easy-Resize.com.jpg

10.20211216_230408_Easy-Resize.com.jpg


Oraz oryginał, który udało mi się sfotografować w Olsztynie (październik 2020):
193.X.20.IMG_0117_Easy-Resize.com.jpg
 

śledź

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.695 58 9
Zacieki na modelu wyglądają mało naturalnie, są za duże. Powinny być bardziej delikatne, tym bardziej że na zdjęciu oryginału takowych brak tak samo jak i lusterek. Za to żałuje są czarne, zabrudzone, a na modelu wręcz przeciwnie. Są za czyste.
 
OP
OP
Spacerowicz

Spacerowicz

Znany użytkownik
Reakcje
3.160 98 2
Zacieki na modelu wyglądają mało naturalnie, są za duże. Powinny być bardziej delikatne, tym bardziej że na zdjęciu oryginału takowych brak tak samo jak i lusterek. Za to żałuje są czarne, zabrudzone, a na modelu wręcz przeciwnie. Są za czyste.
Model i wstawiona przeze mnie poglądowa fotka oryginału dzieli kilka lat...
Przykładowe foto z tamtego okresu:
http://www.garnek.pl/vidu07/7645195/eu07-193
 
OP
OP
Spacerowicz

Spacerowicz

Znany użytkownik
Reakcje
3.160 98 2
Niestety niewiele widać, fotka jest rozmyta.
Poniżej oryginał na którym wzorował się Mirek:
1022 (3).PNG

Ta lokomotywa w trakcie eksploatacji miała kilka różnych zmian w malowaniu- fotki można zobaczyć w necie.
 

zgodny

Znany użytkownik
Reakcje
370 19 0
Nieźle wygląda (y).Daj więcej fotek , o i przedział maszynowni też dodany , bo w modelu fabrycznym jest tylko szaro .
 
OP
OP
Spacerowicz

Spacerowicz

Znany użytkownik
Reakcje
3.160 98 2
*SM42-3104 w malowaniu Tabor Dębica (baza PIKO), H0, dcc, elementy fototrawione. Model powstał na moje zamówienie w 2020 roku. Odzwierciedla lokomotywę z czasów rewizji po roku 2013.
C.IMG_7957_Easy-Resize.com.jpg

A.20220331_125942_Easy-Resize.com.jpg
B.20220331_130039_Easy-Resize.com.jpg
D.20220331_130004_Easy-Resize.com.jpg


Oraz oryginał (rewizja: 31.07.19) złapany w moich rodzinnych stronach:
F.IMG_7981_Easy-Resize.com.jpg

E.IMG_8006_Easy-Resize.com.jpg
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Kolekcje 12
J
Kolekcje 0
Kolekcje 4
Kolekcje 152
Kolekcje 5943

Podobne wątki