• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

SP/SU45

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.427 512 30
Według źródła, z którego korzystałem, była to seria 75 wagonów z lat 1948-51. A wagon rozpoznałem po układzie okien i długości żółtego paska nad 1 klasą - po powiększeniu zdjęcia da się to zauważyć. Pasek kończy się nad węższym, niż inne, oknem przed oknami 2 klasy. Właśnie ten nietypowy, krótki pasek zwrócił moją uwagę i doczytałem się tej informacji.
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.372 474 107
Według źródła, z którego korzystałem, była to seria 75 wagonów z lat 1948-51. A wagon rozpoznałem po układzie okien i długości żółtego paska nad 1 klasą - po powiększeniu zdjęcia da się to zauważyć. Pasek kończy się nad węższym, niż inne, oknem przed oknami 2 klasy. Właśnie ten nietypowy, krótki pasek zwrócił moją uwagę i doczytałem się tej informacji.
Tak jest Panie Andrzeju, wszystko się zgadza. Mnie chodziło o to, że serie wagonów krótkich DEV AO były oznaczone U46, 48, 50, 52, 53 i 54 oraz 55. Faktycznie wagony o których mówimy powstały w ilości 75szt. Wg tego można ustalić że to seria U46. Zaskoczyła mnie tylko informacja, że zbudowano je w latach 48-51 a nie w latach 46-...
A tak na marginesie jeszcze. Która lokomotywa Piko: SP45-082 czy 234 będzie prawidłowa dla tego pociągu ze zdjęcia?
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.372 474 107
No dokładnie tak mi się wydawało. Chyba jednak przydział powinien decydować w tym przypadku prawda?
A co do wagonów RZD. Czy te od ACME nr kat. 52100 będą ok? Mają datę rewizji z maja 1979 roku. Czy coś mogło się zmienić w oznaczeniach lub innych atrybutach tych wagonów od 1977 roku?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.427 512 30
Nie studiowałem aż tak dokładnie historii tych wagonów, by znać oznaczenia serii. Wyczytałem, że te 75 wagonów zbudowano w 1948-51 i nie mam powodu, żeby to podważać. A co do wagonów D (nie: RZD), to jak najbardziej, ten ACME jest OK. Nie sądzę, żeby były jakiekolwiek różnice między ich wyglądem w 1977 a 1979 rokiem. Poza tym, w 1979 roku Ost-West też wyglądał tak samo, jak dwa lata wcześniej. Pytanie tylko, czy dogmatykom będzie pasował np. przydział tego wagonu, ale ja nawet nie wiem, jaki jest wypisany na modelu. A poza ACME, są jeszcze stare modele Sachsenmodelle/Tillig. Wprawdzie to nie ta sama półka, ale wagony ogólnie są niezłe.
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.372 474 107
Nie studiowałem aż tak dokładnie historii tych wagonów, by znać oznaczenia serii. Wyczytałem, że te 75 wagonów zbudowano w 1948-51 i nie mam powodu, żeby to podważać. A co do wagonów D (nie: RZD), to jak najbardziej, ten ACME jest OK. Nie sądzę, żeby były jakiekolwiek różnice między ich wyglądem w 1977 a 1979 rokiem. Poza tym, w 1979 roku Ost-West też wyglądał tak samo, jak dwa lata wcześniej. Pytanie tylko, czy dogmatykom będzie pasował np. przydział tego wagonu, ale ja nawet nie wiem, jaki jest wypisany na modelu. A poza ACME, są jeszcze stare modele Sachsenmodelle/Tillig. Wprawdzie to nie ta sama półka, ale wagony ogólnie są niezłe.
I tu właściwie można by skończyć, tylko że z tego co wyczytałem w kapitalnym artykule w Świecie Kolei wagony które wykonało ACME są odwzorowaniem wagonów z trzeciej ostatniej serii, która była produkowana w latach 1978-1983. W 1977 roku dostarczono SZD 5 prototypowych wagonów tej serii. Oczywiście można by przyjąć że wagon kolei radzieckich o który pytałem wyżej mógł poruszać się już spokojnie w pociągu Ost-West AD1979, lecz zastanawiam się nad jego oznakowaniem.
Mianowicie widnieje na nim (prócz nr RIC) numer Mck7777. Tak znakowane były wagony z pierwszej serii i prototypy z drugiej. Też wagon byłby wówczas wagonem 1 serii. Jednak jak można przeczytać w artykule wagony pierwszej serii miały 9, a drugiej i trzeciej 10 przedziałów. Wagon ACME biorąc pod uwagę oznaczenia powinien mieć 9, a ma 10 przedziałów.
Czy jest stanie w stanie wyjaśnić tą zagadkę?
Przyznam że mam wielką ochotę złożyć skład że zdjęcia. :)
 

przemek tabisz

Znany użytkownik
Reakcje
920 60 10
Tak, widzę, ale po prawej stronie na stopklatce widać też siatkę/maskownicę sygnału dźwiękowego. Chyba, że w budach wcześniej były przygotowane dziury pod trąbki, ale ostatecznie umieszczono je na dachu.
Za informację o "wklęsłych" reflektorach dziękuję.
 

Dobrzyn

Moderator Forum Prawdziwa kolej wąskotorowa.
Zespół forum
Reakcje
1.217 3 1
Ha! Zblewo! Byłem tam trzy lata temu na wakacjach, Ostbahn ma do tej pory jakąś magiczną aurę, tylko fotografować nie było już co...
 

newermind

Łowca cech
Zespół forum
ŁKMK
Reakcje
3.602 45 1
11. 08. 2005 r. SU45-159 podczas rozruchu silnika na stacji Olecko. Niebawem lokomotywa odjedzie w kierunku Ełku, a docelowo "drewienko" trafi do Kwidzyna.
DSCF0076.JPG

18. 09. 2003 r. Lokomotywownia Poznań Gł. SU45-198 opuszcza halę przeglądową, przejeżdżając przez charakterystyczną przesuwnicę.
PICT0102.JPG
 

Podobne wątki