Bardzo ciekawy i chyba trochę nietypowy skład, a właściwie to nietypowy jest ten drugi wagon SNCF (nr 4 wyżej). Nie wiedziałem, że ten typ w ogóle u nas się pojawiał, ciekawy jestem, czy regularnie, czy to wyjątkowa sytuacja. Jest to wagon DEV-A0 u nietypowym układzie przedziałów A2i1/2B6 (A-dwa i jedna druga, B-sześć). Pochodzi z jednej z najwcześniejszych dostaw wagonów DEV, zbudowano ich 75 sztuk w latach 1948-51. W Ost-West zawsze był wagon 1/2 klasy SNCF, ale zwykle był to "normalny" wagon, z podziałem przedziałów A3B5 (DEV "krótki") lub A4B5 (DEV "długi" i Y). A w późnych latach siedemdziesiątych i później do Polski przyjeżdżał zwykle wagon nowszego typu, Y, w malowaniu srebrnoszaro-zielonym, dlatego pojawienie się w tym składzie starszego wagonu, w dodatku z tak nietypowym układem przedziałów, wydaje mi się raczej wyjątkowe.
Wagon nr 3 to najprawdopodobniej zmodernizowany, przedwojenny wagon dawnej 2 klasy (B8), w latach sześćdziesiątych przebudowany na bagażowo-osobowy B4D. Z ciekawostek został nam jeszcze wagon 5, czyli belgijski AB, prawdopodobnie I3 - chociaż białego paska nad częścią 1 klasy nie bardzo widać. A może wyjątkowo była to dwójka, a nie jedynko-dwójka?