Drodzy koledzy ODSZCZEKUJĘ to co wyżej, coś mocno pomieszałem
z "zasięgiem" wbudowanych reflektorów. Składam samokrytykę i biję się w pierś.
Aż tak !!!
Wszyscy jesteśmy tylko ludźmi i nie ma osób nieomylnych, tak jak napisałem wyżej, po to właśnie jest m.in. te Forum, aby wymieniać się informacjami i upewniać się w tym, czy dysponujemy poprawną wiedzą na dany temat czy nie.
Szanowny Przemku, Twój model SP45-002 jest po prostu jedyny w swoim rodzaju i niesamowicie prezentuje się na makiecie. Pozwolisz, że zamieszczę link, do jego narodzin i tworzenia, bo praca jaką wykonałeś wzbudza mój szacunek i nostalgię do czasów sprzed 20-25 lat , kiedy „bawiłem się” modelami, choć nie były to lokomotywy, a głównie czołgi i pancerniki...
https://kskwroclaw.pl/przemyslaw-ta...lskiej-lokomotywy-czyli-sp45-204-na-sp45-002/
Np. moim „największym osiągnięciem”
jakiego dokonałem w temacie modelarstwa, był sporych rozmiarów HMS „Warspite”, z czasów bitwy pod Matapanem, sklejony samodzielnie, jednak już nie pomalowany do końca
, który powoli dogorywał, "porzucony" na półce w piwnicy, a po jakimś czasie skończył swój "żywot" w dłoniach mojego wówczas 3-letniego syna
Co do szczegółów budowy SP45-002, to w latach 70-tych oprócz pierwotnego osadzenia (górnego) wycieraczek i braku rynienki (lokomotywa "dożyła" wycofania ze służby w 1989 bez niej) nie miała ona też czterech, charakterystycznych uchwytów na dachu, pomiędzy dużymi, okrągłymi otworami nad agregatami chłodzącymi (a przynajmniej nie ma ich na rysunkach wersji fabrycznej, seryjnych egzemplarzy 001 – 006).
Wracając na moment do syren wbudowanych w pudło i ilości lokomotyw posiadających pierwotne mocowanie reflektorów, była już dyskusja o tym, tu, w tym temacie, odsyłam do wpisu
#429 gdzie Ktoś
słusznie zauważył, że SP45-017 pomimo posiadania trąbek nad górnym reflektorem, miała jeszcze na czole charakterystyczny otwór (zaślepiony już), miejsce gdzie pierwotnie, we wnętrzu ukryta była syrena dźwiękowa, a co wynikało zapewne z tego, że czoła (kabiny) lokomotyw produkowano szybciej, w stosunku do wprowadzanych zmian na konkretnych lokomotywach.