Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Witam, nie udzielam się na forum ale też bardzo lubię SM31. Lokomotywy te z lok. Kraków- Płaszów również miały swój epizod przy pociągach osobowych na lini 117 Kalwaria Lanckorona - Bielsko Biała. Pod koniec lat 80-tych miałem okazję prowadzić taki pociąg nr. 43214 Bielsko Biała - Kraków Płaszów. W porównaniu z "tandemem" SP42 było to niezłe doświadczenie.
Z tego co pamiętam nie były one uwzględniane w SRJP , jeździły w okresie letnim gdy SP42 były w naprawach. Kraków Płaszów do obsługi tej linii miał dedykowane tylko SP/SM42 i one pojawiały się w SRJP.
05. 02. 2019 r. Łódź Olechów SM31-143 kolejna niespodzianka/zieleninka na polskich torach! Oficjalna prezentacja odbędzie się 09. 02. 2019 r. na terenie Zakładu Taboru Łódź Olechów.
Pozdrawiam.
16. 05. 2007 r. Szlak Szołdry- Grabianowo, na linii 369 i leszczyńska SM31-087 z pociągiem do Śremu, a w zasadzie na teren zakładu "Oflor" produkującego meble i posiadającego bocznicę szlakową, tuż przed stacją Śrem.
Pozdrawiam.
Warszawa Praga 05.04.2019r. SM31-009 na czele krótkiego, ale dosyć ciekawego składu (co prawda na zdjęciu tego nie widać, ale na ostatnim wagonie były sygnały końca pociągu).
Cieszę się że powstał ten wątek bo jestem związany zawodowo z tą serią lokomotyw od ponad 30 lat. Najpierw pracowałem na warsztacie silników spalinowych Lokomotywowni Gliwice, a potem pracowałem jako pomocnik maszynisty i jako maszynista (tą pracę wykonuję do dzisiaj). Mam bardzo wiele pięknych wspomnień związanych z serią SM31. Miałem okazję pracować chyba na wszystkich lokomotywach tej serii jakie stacjonowały w Gliwicach (no może z wyjątkiem przekazanych do innych jednostek zanim zacząłem pracę w drużynach trakcyjnych).
Na dobry początek rok 1995 stacja Ruda Chebzie SM31 084.
Tak przy okazji to sporą ciekawostką dla mnie jest lokomotywa numer 087. Dotychczas uważałem że ostatnim egzemplarzem z oblachowaną ramą jest właśnie przedstawiona przezemnie 084 bo 085 już ma ramę bez blach, tak jak i 086 i 088, które już w tym wątku się pojawiły.
Tymczasem 087 ma blachy na ramie jak wszystkie lokomotywy do numeru 084 włącznie.
Szczerze powiedziawszy nigdy na to nie zwróciłem uwagi, aż wstyd do tego się przyznać. Bardzo pożyteczna jak dla mnie informacja. Jeżeli to możliwe to prosiłbym o więcej "smaczków" dotyczących tej serii lub konkretnego numeru.