• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

SM03 od Piotr66 w wykonaniu Flotoma

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.093 6 0
#42
- Tomek tak wykonany model nie może mieć tak fatalnego sprzęgu - na litość OSTBANIE!! - jak musi być zaczep to przynajmniej czy nie można wyprowadzić tego ordynarnego drąga spod , spod belki czołowej ?- a koniecznie zamontuj Kluby lub Mirka sprzęg śrubowy no i te tabliczki żółte - są płaskie a powinny być lekko wypukłe - a tak po prostu model rewelacja !!
- znów pomyliłem osobników -przepraszam - chciałem napisać - FLOTOMA -Kolegę OSTBANA - raz jeszcze przepraszam za pomyłkę
- ktoto rozwiń myśl jak potrafisz
 
OP
OP
Flotoma

Flotoma

Znany użytkownik
Reakcje
6.356 5 0
#44
- Tomek tak wykonany model nie może mieć tak fatalnego sprzęgu - na litość OSTBANIE!! - jak musi być zaczep to przynajmniej czy nie można wyprowadzić tego ordynarnego drąga spod , spod belki czołowej ?- a koniecznie zamontuj Kluby lub Mirka sprzęg śrubowy no i te tabliczki żółte - są płaskie a powinny być lekko wypukłe - a tak po prostu model rewelacja !!
Sprzęg, a właściwie hak jest kompromisem pomiędzy rozwiązaniem Piotra, gdzie w ostoi występuje wybranie w którym mieści się gniazdo sprzęgu NEM (zaślepiłem ten otwór), a imitacją urządzenia cięgłowego od Mirka czy Kluby. Z założenia SM-ka ma uczestniczyć w manewrach na makiecie. Hak wypuszczony od spodu moim zdaniem też nie wyglądałby idealnie.
Tabliczki są jak najbardziej wypukłe. Pochodzą od Fenixa.
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.093 6 0
#45
- jezeli tabliczki są wypukłe to nie widac tego efektu na zdjęciach ofertowych , na tych zdjeciach te tabliczki sprawiaja wrażenie płaskich -i co na to poradzic ?- moze sa za mało wypukłe,
- Tomek to własnie jest sztuczka jak zrobic taki sprzęg ,zeby działał i zeby był niewidoczny - to co zrobiłeś ( wygięty dyszel ) w tym modelu sugeruje sprzęganie z jakims innym pojazdem , którego ma ciągać ten SM03 w przemysle ... nie ma to jak sobie to jakos sensownie wytłumaczyc - i odrazu lepiej -
 
OP
OP
Flotoma

Flotoma

Znany użytkownik
Reakcje
6.356 5 0
#46
Hoarcie, te zdjęcia nie są ofertowymi, ponieważ pokazują mój prywatny egzemplarz lokomotywy. Nie planuję oferować takich modeli.
Co do sprzęgu, jak pisałem. Zawsze musi być jakiś kompromis, szczególnie w tej i w większych skalach.
 

Maxeus

Znany użytkownik
Reakcje
251 4 0
#50
Weź już kurczę nie męcz ludzi tymi fotkami! ;)
No weź Irek, przecież na kimś musimy się wzorować, a prace Tomka, to jedne z najlepszych w kategorii "Cudo" (y)
Kupić, nie kupić, ale tak złożony model, to zawsze miło pooglądać, więc przyznaj się Irek, że żal Ci ściska semafor wjazdowy do kolekcji ;)
 
OP
OP
Flotoma

Flotoma

Znany użytkownik
Reakcje
6.356 5 0
#54
Podczas niedawnego spotkania grupy PMMH0 w Czyżowicach powstał film, w którym ma swoje "5 minut" SM03 (od około minuty 2:35).
Zapraszam:
 

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
3.173 10 1
#55
Albo coś jest nie tak z kompresją filmu albo loka szarpie. I dlaczego bez świateł, ani szlakowych, ani manewrowych?
 

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.444 138 19
#56
I dlaczego bez świateł, ani szlakowych, ani manewrowych?
Kiedyś za dnia nie palono świateł, ani dla sygnału czoła pociągu, ani dla jazdy manewrowej. Lampy służyły tylko do podawania sygnałów nocnych. Dopiero od wypadku w 1989 wprowadzono obowiązek jazdy z zapalonymi światłami także w dzień, zrównując tym samym sygnał dzienny z nocnym.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.368 544 30
#57
I to tylko dla jazd pociągowych. Jazdy manewrowe w dzień odbywają się bez żadnych świateł. Nawiasem mówiąc, z tego powodu modele lokomotyw, a zwłaszcza wagonów silnikowych i zespołów trakcyjnych z IV epoki w zasadzie powinny mieć możliwość włączenia czerwonych świateł bez przednich świateł białych. Taka sytuacja występowała przy jeździe luzem na szlaku.
 

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
3.173 10 1
#59
Skąd więc brak konsekwencji przy manewrowaniu ie jeździe SM42 z włączonymi światłami. Chyba dorabiacie teorie do sytuacji koledzy.
Czy nagle w jednej sytuacji jeździmy przed 89 a w innej po?
Miałem to napisać wcześniej ale teraz już chyba się nie powstrzymam, piękne makiety, infrastruktura itd. ale ten tabor (SP42 i BIPY w wersji pudełkowej) pasuje jak pięść do nosa.

Dalej mi nikt nie wyjaśnił czy te przeskoki to za duża kompresja klipu czy odzwierciedlenie zachowania SM03 na torach. Pytanie nie jest zadane z próżności. Poleciłem kolegom H0 z Lublina konstrukcję Piotra i chce wiedzieć czy nie zrobiłem z gęby d..y?
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Flotoma

Flotoma

Znany użytkownik
Reakcje
6.356 5 0
#60
Moja SM-ka ma światła, pociągowe (krótkie, długie), odłączane czerwone, manewrowe tylko... W układzie są zastosowane rezystory o zbyt dużej rezystancji, których wartości pierwotnie zostały dobrane przy opcji sterowania zestawem Roco. Podczas prób na makiecie okazało się, że diody led ledwo tlą się (niższe napięcie w szynach). Na dzień dzisiejszy nie planuję tego zmieniać. Dostęp do płytki jest bardzo utrudniony, właściwie jest ona zalana klejem dwuskładnikowym i bez zniszczenia nie do poprawki. Pogodziłem się z tym. Być może kiedyś przyjdzie wena i to poprawię. Jest to punkt dla Piotra, że trzeba pokombinować z innymi wartościami rezystorów. Poza tym z racji tego, że skupiłem się bardziej na tym, aby reflektory lepiej wyglądały "w stanie spoczynku" (odwzorowany odbłyśnik), one i tak nie będą nigdy idealnie świecić.
Kolego Ranger, wśród zaprezentowanych Bip była jedna moja, w której przemalowałem metalowe srebrne stopnie wejściowe na czarno. One najbardziej raziły. Na więcej prac nie mogłem sobie pozwolić, bo wagon miałem od paru dniu u siebie, podobnie jak druga Bipa z filmu innego kolegi. Na więcej prac przy wagonie po prostu nie było czasu. Z drugiej strony nie można zapominać, że akurat ta Bipa w realiach IV epoki była stosunkowo nowym wagonem i nie zdążyła się jeszcze mocno wybrudzić. Druga strona medalu jest taka, że taką Bipę wcale nie jest łatwo spatynować. Nie piszę tu o uwaleniu modelu. Ciemny kolor nie jest wdzięczny do robienia washy itp. Pozostaje tylko złamać zbyt mocne błyszczenie dachu przez pomalowanie go bardziej matowym lakierem bezbarwnym. Do tego trzeba zamaskować górne powierzchnie szyb. Po prostu jest z tym trochę roboty, a na to potrzeba czasu, którego przed spotkaniem nie było.

Model w warunkach domowych na flexie jeździ dobrze i nie szarpie. Makieta z filmu nie ma zasilanych krzyżownic i tam model miał czasami kłopoty. Zauważmy tylko, że każdy model dwu osiowej lokomotywy z racji małej liczby kół, ich bliskiej odległości od siebie, mniejszej masy może mieć z tym kłopot. SM-ka ma kondensator i mimo, że jest mały, pomagał jej czasami. Poza tym pozostaje kwestia czystości szyn i kół. Podsumowując, jeśli tor i koła są czyste, szarpania nie ma. Jeśli się pojawią, to wynikają z odbioru prądu a nie z konstrukcji napędu.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 13
Tabor 9
Tabor 3
Tabor 340
Tabor 58

Podobne wątki