• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

sm 48

aqws9

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#21
ciekma napisał(a):
Blachy projektuje się w CorelDRAW
O właśnie o to pytałem w innym temacie, ale nie uzyskałem odpowiedzi ... szkoda, że nie w AutoCad... a czy wiesz może, jak dokłądnie trzeba to narysować? Wystarczy czarną linią zaznaczyć miejsca, które mają zostać ,,wypalone" ? Chciałem narysować potrzebną mi blaszkę i zlecić komuś...
 

aqws9

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#23
Meggido dzięki... no mógłbym bezpośrednio w Corelu narysować, tylko chyba musiałbym widzieć jakiś przykładowy projekt, jak to ma wyglądać... jak ktoś ma takie coś to proszę na prv
 

ciekma

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
7 1 0
#24
Jak już pisałem, "tamarę" czeka wymiana sprzęgu na jakiś sensowny, z jarzem i przede wszystkim samocentrujący.
Ktoś podesłał mi właśnie mailem sugestię, aby przyjrzeć się sprzęgom w fabrycznych modelach.
I faktycznie, taki np. tender p-poż Liliputa/Conrada posiada gniazdo sprzęgu (ze sprężystymi wąsami), mocowane na śrubkę.
Co prawda całość jest zbyt długa dla SM48, ale można by poprzerabiać albo kupić jakieś krótsze, ale właśnie - gdzie takie coś można dostać luzem?
Może to ma jakąś specyficzną niemiecką nazwę?
 

Załączniki

Sebastian B.

Aktywny użytkownik
Reakcje
73 9 2
#25
Witam.Pomysl podeslalem wczoraj tobie ja.Ale jeszcze moze mozna by zobaczyc czy da rade zamocowac gniazda tak jak w pikowskim SU16 (BR218) bezposrednio na wozkach loka.Pytanie czy byloby na tyle mejsca.Jesli tak to sprawa moze byc latwiejsza.
 

M.Smoczkiewicz

Użytkownik
KKMK
Reakcje
0 0 0
#26
Z częściami do Liliputa - dramat :devil: - jeśli chodzi o krótsze jarzmo mocujące to Roco w takie wyposaża te malutkie lokomotywy BR 80 - mam takich parę. Zrobię zdjęcia, zwymiaruję, pogadamy - mają otwór średnicy 2-3 mm (na śrubkę), wąsy stabilizujące - można spróbowac - ja będę takim uzupełniał urwane jarzmo w "Liliputowej" TKi3
 

ciekma

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
7 1 0
#28
Sebastian B. napisał(a):
Witam.Pomysl podeslalem wczoraj tobie ja.Ale jeszcze moze mozna by zobaczyc czy da rade zamocowac gniazda tak jak w pikowskim SU16 (BR218) bezposrednio na wozkach loka.Pytanie czy byloby na tyle mejsca.J
Witam, dziękuję za maila i cieszę się że się zalogowałeś na forum.
Modelu BR218 nie mam, ale problem ogólnie jest taki, że w SM48 sprzęg jest bardzo krótki,
a fabryczne sprzęgi składają się z 2 części - gniazdo+sprzęg wyjmowalny, więc są zbyt długie, patrz foto:
 

Załączniki

Sebastian B.

Aktywny użytkownik
Reakcje
73 9 2
#30
Patrzylem,szukalem i znalazlem tego typu sprzegi.Moze bedzie cos pasowac.Sprzegi sa mocowane na srube lub na trzpien.Do sprzegow mozna dolozyc sprezyne lub blaszke sprezynujaca do centrowania sprzegu.Mysle,ze bedzie w czyms to pomocne. :smile:
 

Załączniki

viva

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#31
Fleischmany nie pasują sprawdzałem u siebie. Ja darowałem sobie przerobienie tego sprzęgu. Przykręciłem go tylko na sztywno na wprost aby ułatwić sprzęganie z wagonami.
To samo rozwiązanie widziałem w Lipsku na Polskiej makiecie gdzie też jeździła SM48.
 
Reakcje
0 0 0
#32
Sprubuj takiej obcji: po załozeniu sprzegu w gniazdo przewierć otwor przez to gniazdo odpowiednio dobierając doświadczalnie odległość otworu od brzegu, no i tylne oczko musiało by być obcięte.Sprzęg przy przykręconej śrubie przez gniazdo nie będzie wymienny, ale po odkręceniu przy odpowiednio cienkiej śrubie to może nawet się udać.
 

Fiki-Miki

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#34
Gratuluję wszystkim wytrwałości komu trafiło sie to badziewie Mnie tez trafiło to nieszczęście, ze nabyłem od "rocetmena" odlew TAMARY (PATRZ OFERTA NA ALLEGRO) Z tego produktu (odlewu) nie da sie nic zrobić. Przy najblizszym spotkaniu z tym indywidum po prostu spojżę mu prosto w oczy.... !!!!
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.969 122 22
#35
Fiki-Miki, mylisz w tym momencie pewne fakty.
Otóż oryginalne modele lokomotywy TEM2 oraz SM48 zostały stworzone przez Pana Chris'a White'a w USA. Modele te trafiły w sporej ilości do naszego kraju. Zresztą, produkcja modelu SM48, na podstawie większości elementów TEM2 z tego co mi wiadomo nastąpiła po inincjatywie polskich modelarzy. W każdym razie, już u nas w kraju elementy modelu skopiowano (podobnie jak kilku innych modeli PKP różnych producentów). Obecnie odlewy można nabyć na giełdach i na Allegro. Problem ten był już nie raz szerzej opisywany i poruszany.
To o czym Ty piszesz, to odlewy. Odlewy, nazywane nie bez powodu "pirackimi". Zaś ten wątek dotyczy oryginalnych wersji tego modelu, oraz rozwinął się w rozmowę na temat jego przeróbek. To dlatego, że model jest stosunkowo uproszczony i nie zawiera wielu rzeczy, jakie obecnie stanowią standard. Same wspomniane odlewy są marnej jakości. Tak więc poprawianie oryginałów już jest problematyczne, zaś praca nad odlewami to już koszmar nie warty straty czasu.
I tyle. :smile:
 
D

Dariusz

Gość
#38
Ja mysle ze Chris tego modelu w tym roku nie zrobi. Ostatnio widzialem sie z nim na gieldzie w Timonium (MD) i mial te lokomotywy wystawione (6 sztuk) ale w wersji rosyjskiej. Modele sa OK jedyne co mnie razilo to sprzegi. W koncu tabor rosyjski jezdzi na sprzegach automatycznycj podobnie jak wiekszosc swiata wiec dziwie sie ze nie zainstalowal Kadee 58 albo przynajmniej 5.
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.969 122 22
#39
Mamy już niemal połowę lutego, a o wspominanej w tym wątku edycji modelu cisza.
A zatem, czy może ktoś z Was wie coś nowego o modelach SM48? Może ktoś z Was ostatnio się kontaktował z Panem Chris'em w tej sprawie? Bo jestem ciekaw, czy spodziewać się jakoś w najbliższym czasie tego modelu.
Sam jak kiedyś wspomniałem słabo się dogaduję po angielsku, dlatego pytam innych o ten model. A może ktoś, kto już kiedyś nawiązywał kontakt z autorem, zrobiłby to ponownie, by się rozeznać w jego planach?