• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Fotografie SKODA

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.948 121 22
Odwrotnie - Skody już od dawna taki schemat malowania otrzymywały. Dragonowi nadano taki sam, by się komponował z innymi lokomotywami tej firmy.
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.948 121 22
Ta data jaką podałeś, jest datą wstawienia fotki, a nie jej wykonania. Trudno, by to co widać na zdjęciu było sfotografowane po godzinie 22-giej. :)
Zdjęcie wykonano 02.08.2012, zgodnie z opisem z linku.

Co do schematu, to byłoby trzeba sprawdzić, od kiedy na innych lokomotywach zaczęto je stosować.
 

daromaro

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.705 124 86

Załączniki

Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.870 525 30
To jest lokomotywa do testowania systemu ETCS, co widać z naklejki na boku. Lokomotywa jest wykorzystywana do testów przez czeski ośrodek naukowy kolejnictwa VÚŽ - odpowiednik polskiego Instytutu Kolejnictwa (dawniej CNTK). Widać też skrót UIC ORE, co jest o tyle dziwne, że ośrodek badawczy ORE w Utrechcie już dawno nie należy do UIC i nosi inną nazwę: ERRI - European Railway Research Institute.

O ile wiem, lokomotywa jest dostosowana do prędkości 200 km/h i te kraty mają na celu ochronę okien czołowych. Trochę to dziwne, gdy np. pociągi TGV rozwijające prędkość do 320 km/h takich zabezpieczeń nie mają. Ciekaw jestem, co ta lokomotywa robi w Polsce i jakie badania mają (lub już były) być prowadzone. O ile dobrze pamiętam, ta albo podobna lokomotywa testowała parę lat temu dostosowanie CMK do 200 km/h, przed uruchomieniem jazd Pendolino.
 

BoGneR

Znany użytkownik
Reakcje
3.237 29 2
O ile wiem, lokomotywa jest dostosowana do prędkości 200 km/h i te kraty mają na celu ochronę okien czołowych. Trochę to dziwne, gdy np. pociągi TGV rozwijające prędkość do 320 km/h takich zabezpieczeń nie mają.
Najpewniej szyby nie spełniają wymogów wytrzymałościowych dla tak dużych prędkości i zastosowano najprostsze rozwiązanie chroniące obsadę lokomotywy.
 

kilanziom

Znany użytkownik
Reakcje
926 9 0
Przytoczona parę wpisów wcześniej maszyna 124.601-6 to w istocie rzeczy przekonstruowana i nowocześniej wyposażona lokomotywa serii 123. W Polsce była parokrotnie, ale akurat powyższe zdjęcia pochodzą z końca kwietnia 2007 r. kiedy to brała udział w testach jakichś systemów przy wysokich prędkościach na odc. Kutno-Konin:

http://www.prototypy.cz/rady/124/obr/124601s.jpg
http://www.prototypy.cz/rady/124/obr/124601n.jpg
http://www.prototypy.cz/rady/124/obr/124601o.jpg
http://www.prototypy.cz/rady/124/obr/124601t.jpg

Natomiast jeśli chodzi o 'zwyczajniejsze' przypadki, dwa spotkania z dnia wczorajszego:

DSC01527.jpg
181.107-4 / Iława-Główna / 25.07.2016

DSC01579.jpg
182.071-1 / Iłowo / 25.07.2016
 

kilanziom

Znany użytkownik
Reakcje
926 9 0
Co nieco z moich wycieczek,

DSC03057.jpg
122.012-8 / Česká Třebová / 27.06.2015 r.

123.020-0.jpg
123.020-0 / Děčín / 29.04.2012 r.

DSC05802.jpg
263.005-1 / Nové Zámky / 21.09.2014 r.

DSC06081.jpg
350.004-8 / Žilina / 4.10.2015 r.

DSC06520.jpg
183.025-6 / Spišská Nová Ves / 5.10.2015 r.

Od kilku miesięcy zaobserwować można gwałtowny spadek liczby czynnych elektrowozów serii 122/123, które ČD Cargo zastąpiło odkupionymi od ČD maszynami serii 163. Także trzeba się spieszyć, bo najprawdopodobniej seria 122 będzie przewidziana w najbliższych latach do wycofania.