To jest lokomotywa do testowania systemu ETCS, co widać z naklejki na boku. Lokomotywa jest wykorzystywana do testów przez czeski ośrodek naukowy kolejnictwa VÚŽ - odpowiednik polskiego Instytutu Kolejnictwa (dawniej CNTK). Widać też skrót UIC ORE, co jest o tyle dziwne, że ośrodek badawczy ORE w Utrechcie już dawno nie należy do UIC i nosi inną nazwę: ERRI - European Railway Research Institute.
O ile wiem, lokomotywa jest dostosowana do prędkości 200 km/h i te kraty mają na celu ochronę okien czołowych. Trochę to dziwne, gdy np. pociągi TGV rozwijające prędkość do 320 km/h takich zabezpieczeń nie mają. Ciekaw jestem, co ta lokomotywa robi w Polsce i jakie badania mają (lub już były) być prowadzone. O ile dobrze pamiętam, ta albo podobna lokomotywa testowała parę lat temu dostosowanie CMK do 200 km/h, przed uruchomieniem jazd Pendolino.