• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

skład osobowy DB Intercity

OP
OP
KSK 1982

KSK 1982

Kustosz Sali Pamięci
Zespół forum
GGM
Reakcje
172 4 0
#42
Zgadza się ( taki zresztą ma opis) żaden natomiast zestaw niema opisu IC, dlatego sugerowałbym porównanie tych naklejek z tymi na twoim składzie. Sugerowałbym takż wybranie takiego który ma białe wypełnienie aby można zakryci stare logo, w 2420 nie pasuje mi tło poza logo, w 2410 już tego tła niema, ale to tylko moje zdanie i mogę się mylić. Dobrze by było aby jeszcze ktos bardziej doswiadczony sie wypowiedział bo nie chciałbym kolegi wprowadzi w błąd.
 

Michał_P

Znany użytkownik
Reakcje
182 27 0
#43
Wagon półbagażowy to Bdms273, pomalowany w barwy IC z przeznaczeniem obsługi relacji Berlin-Westerland. Wagon na wózkach MD36 bez dodatkowego wyposażenia a więc przystosowany do maksymalnej prędkości 160 km/h. Na wymienionej trasie w tamtych latach i tak nie jeździło się szybciej, niż 140km/h (prędkość maksymalna lokomotyw serii 218).
 
OP
OP
KSK 1982

KSK 1982

Kustosz Sali Pamięci
Zespół forum
GGM
Reakcje
172 4 0
#48
Witam ponownie
Jako ze skład lada dzień będzie skompletowany przymierzam się do zakupu loko.
Niestety nie umiem dokupić 120 z DB a 218 jest jednak trochę oklepana:), zastanawiam się nad 111 167-3.
Pytanie czy ta będzie dobra pod ten skład i czy da się przerobić na dcc z dźwiękiem?

1_f.jpg
 

karol_mar

Znany użytkownik
Reakcje
69 1 0
#49
W zeszłym tygodniu montowałem dekoder do takiej, chociaż trochę nowszej, da się na pewno przerobić, pod warunkiem, że jest wszystko sprawne, szczególnie silnik.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.462 552 30
#50
Ja już się trochę w tym gubię: w której w końcu epoce ma być ten IC? Kolega szukał przecież naklejek z nowym logo DB AG z epoki V. Ta lokomotywa nie dość, że jest z epoki IV, to jeszcze w wersji dla S-Bahn (szybka kolej miejska), więc do IC się średnio nadaje. Nie mówiąc o tym, że jest to dość stary model, bez gniazda dekodera i przeróbka na DCC, aczkolwiek możliwa, będzie jednak wymagała sporo pracy. Może być też kłopot z wygospodarowaniem miejsca na głośnik, jeżeli ma być z dźwiekiem.

A dlaczego kolega "nie umie dokupić BR120"?
 
OP
OP
KSK 1982

KSK 1982

Kustosz Sali Pamięci
Zespół forum
GGM
Reakcje
172 4 0
#51
Naklejek DB AG szukał kolega mikl, ja pozostaje w DB czyli ep IV a wszystkie 120 są już niestety z DB AG
Poza tym daty rewizji na wagonach to lata 90-93
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.462 552 30
#52
Faktycznie, większość modeli 120 w malowaniu całym czerwonym to już epoka V DB AG. Ale na ciekawej stronie http://www.gamos81.altervista.org/ znalazłem dwie z epoki IV:
1) Trix 22603, 120 125-0 (epoka IVb-Va)
2) ACME 60370, 120 112-8 (epoka IVb-Va).
Jak jest z dostępnością Fl, nie wiem. Ta druga już nieprodukowana, ale jeszcze jest dostepna, np. tu: http://www.modellbahnshop-lippe.com/produkt/A.C.M.E, Art.-Nr. 60370/69-4-005001-188931-0-0-0-0-0-0-0-gatt-de-p-0/produkt.html
Poza tym są oczywiście prototypowe, kremowo-czerwone, ale a latach 1990-93 już raczej nie jeździły w normalnym ruchu.

PS. A dlaczego nie BR103 lub 112 (stara, nie ta pochodząca z NRD), w latach 1990-tych oznaczona jako 113? W tym czasie jeszcze jeździły z IC.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
KSK 1982

KSK 1982

Kustosz Sali Pamięci
Zespół forum
GGM
Reakcje
172 4 0
#53
PS. A dlaczego nie BR103 lub 112 (stara, nie ta pochodząca z NRD), w latach 1990-tych oznaczona jako 113? W tym czasie jeszcze jeździły z IC.
Przyznam szczerze ze 111 wpadła mi w oko no i cena całkiem przyzwoita, poza tym to poprzednik 120 a biorąc pod uwagę cenę 120 ACME to 111 mam taką z dekoderem.
Pozwolę sobie jeszcze przytoczyć Pana słowa:
Stare logo utrzymywało się na wagonach przez jakiś czas po połączeniu obu kolei, ale było to stosunkowo krótko w wypadku taboru pasażerskiego. Nie sądzę, żeby mogło dotrwać do początku wprowadzania nowej serii lokomotyw 101 (co najmniej dwa lata). To była w końcu sprawa również prestiżowa: zjednoczona kolej w zjednoczonym państwie. Nowe logo było wykonywane w postaci naklejek na stary znak, więc zamiana postępowała naprawdę szybko, zwłaszcza w taborze obsługującym najbardziej prestiżowe połączenia jak ICE i IC.
A wiec czy jest możliwe aby loko z DB AG ciągnęło skład DB np taka 111:
63717e.jpg
63717e.jpg


Niestety daty rewizji nie znam
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.462 552 30
#54
Jest możliwe, że w stosunkowo krótkim okresie po połączeniu DB z DR i utworzeniu DB AG, czyli w ciągu 1994 roku, zdarzało się, że lokomotywa miała już nowe logo, a wagony jeszcze stare. Ale były to raczej sytuacje wyjątkowe i pewnie nie cały skład miał jednolite, stare oznaczenia. Poza tym, ten model jest w malowaniu tzw. "Verkehrsrot", stosowanym, o ile wiem, dopiero od końca lat 1990-tych. Wcześniej, jeszcze za czasów starego DB, wprowadzono wzór malowania "Orientrot", z białym pięciokątem (szpicem w dół) z przodu. Ale nie czuję się tu ekspertem, może ktoś z kolegów bardziej interesujących się kolejami niemieckimi mógłby pomóc.

Lokomotywy serii 111 nie były zasadniczo przeznaczone do pociągów IC, choć niejednokrotnie takie pociągi prowadziły. I nie podzielam zdania, że były one poprzednikami serii 120. Ta ostatnia miała być uzupełnieniem, a potem zastąpić starzejące się lokomotywy BR103, miały bowiem podobne parametry (Vmax 200 km/h, podczas gdy BR111 miała Vmax 150, podniesioną później do 160 km/h).
 

Michał_P

Znany użytkownik
Reakcje
182 27 0
#55
Baureihe 111 to zasadniczo następca serii 110. Ta w malowaniu Verkehrsrot ma przydział DB Regio Monachium a więc do opisywanych wcześniej wagonów IC nie pasuje w żaden sposób.

BR111 w malowaniu S-Bahn dostarczono do Bw Duesseldorf zasadniczo z przeznaczeniem do obsługi ruchu aglomeracyjnego z wagonami tzw. "x",jednak wykorzystywane były nierzadko również w inny sposób:
http://www.bahnbilder.de/1200/f252r-s-bahn-verkehr-rhein-ruhr-gebiet-erhielt-bw-840320.jpg
Tutaj ciekawy wątek:
http://www.stummiforum.de/viewtopic.php?t=51268
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
KSK 1982

KSK 1982

Kustosz Sali Pamięci
Zespół forum
GGM
Reakcje
172 4 0
#56
Wcześniej udało mi się znaleźć takie zdjęcie z przedstawionymi wagonami stad moja propozycja 111 z pomarańczowym pasem.
111098ffmsued0896.jpg
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.462 552 30
#57
Ciekawa fotka. Ale ciekawe też, jakie logo jest na tej lokomotywie i na wagonach. Czy wiadomo, kiedy zrobiono to zdjęcie? To wszystko nie zmienia jednak faktu, że 111 z IC nie jest typowym zestawieniem.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.462 552 30
#60
Ja z uporem maniaka wracam do lokomotyw, które moim zdaniem najbardziej nadają się do tych wagonów: BR103 i BR120 w kolorze Orientrot. Nie jest to moje ulubione malowanie (wolę tradycyjne, kremowo-czerwone), ale do tych wagonów pasuje najbardziej. Na zachętę kilka zdjęć oryginałów z lat 1991-92. Na ostatniej fotce kolory są trochę przekłamane, czerwień powinna być bardziej malinowa, jak na pozostałych.

img857b.jpg
img868b.jpg
img882b.jpg
img861b.jpg
BR120b.jpg
 

Podobne wątki