• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

skład osobowy DB Intercity

KSK 1982

Kustosz Sali Pamięci
Zespół forum
GGM
Reakcje
172 4 0
#1
Witam
Chciałbym się dowiedzieć czy z podanych wagonów osobowych DB Intercity firmy Roco można utworzyć jeden realny skład 8-członowy, pytam ponieważ pomimo tej samej kolorystyki występują widoczne różnice.
44780
44780.jpg

44790
44790.jpg


44649
44649.jpg


44785
44785.jpg

44789
44789.jpg

44794
44794.jpg

44784
44784.jpg
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.392 544 30
#2
Malowanie z fioletowym wąskim pasem było jedno i stosowane na DB w stosunkowo krótkim okresie czasu, ale 1) prawdziwe wagony mogły mieć troszkę różniące się odcienie (chociaż na DB te różnice nie były bardzo duże) i 2) wierność wykonania modeli też bywa różna. Jest jeszcze trzecia możliwość: różne warunki wykonania i jakość zdjęć mogą dać taki efekt. Mam też wrażenie, że niektóre modele są w wersji skróconej (np. oba zdjęcia oznaczone tym samym numerem 44780). Według mnie najlepsze są kolory na zdjęciach 44790 i 44649.
 
OP
OP
KSK 1982

KSK 1982

Kustosz Sali Pamięci
Zespół forum
GGM
Reakcje
172 4 0
#3
Malowanie z fioletowym wąskim pasem było jedno i stosowane na DB w stosunkowo krótkim okresie czasu, ale 1) prawdziwe wagony mogły mieć troszkę różniące się odcienie (chociaż na DB te różnice nie były bardzo duże) i 2) wierność wykonania modeli też bywa różna. Jest jeszcze trzecia możliwość: różne warunki wykonania i jakość zdjęć mogą dać taki efekt. Mam też wrażenie, że niektóre modele są w wersji skróconej (np. oba zdjęcia oznaczone tym samym numerem 44780). Według mnie najlepsze są kolory na zdjęciach 44790 i 44649.
Generalnie kolory są takie sama bardziej chodzi mi o różnice w składach tych samych klas a przedstawione numery to symbole roco, w ostatnim zdjęciu numer to mój błąd już poprawiony, 44780 i 44784 już posiadam resztę mogę dokupić stąd to pytanie
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.392 544 30
#6
czy chodzi o różnice w malowaniu czy samej konstrukcji?
No właśnie, ja też nie wiem, o co chodzi:
Generalnie kolory są takie sama bardziej chodzi mi o różnice w składach tych samych klas
Zwłaszcza, że:
czy z podanych wagonów osobowych DB Intercity firmy Roco można utworzyć jeden realny skład 8-członowy, pytam ponieważ pomimo tej samej kolorystyki występują widoczne różnice.
Więc czy chodzi o kolory, czy o coś innego? O jakie różnice konstrukcyjne chodzi?
 

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
153 0 0
#7
Proponowałbym wypisać sobie typy wagonów na kartkę i przeszukiwać poszczególne pociągi
https://sites.google.com/site/harzerode/epoche-va-eisenbahn/produkten/intercity
To że mamy np dwie różne 1 klasy nie oznacza ze nie mogły razem jeździć.
Co do restauranta to nie jestem pewny czy będzie pasował do każdego pociągu, ten wagon z pantografem czesto był na EC do i z Szwajcarii.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
KSK 1982

KSK 1982

Kustosz Sali Pamięci
Zespół forum
GGM
Reakcje
172 4 0
#8
eh te tablety:mad::mad:

właśnie chodzi iż te same klasy różnią się konstrukcja np. daszka lub podwozia, mam możliwość kupienia tych składów które podałem, 44840 i 44844 jużmam dodatkowo w przyszłości zamierzam w całości składu zamontować oświetlenie wykonane przez witkoma wiec generalnie wydatek będzie niemały i stąd te pytanie
[DOUBLEPOST=1426981988,1426981487][/DOUBLEPOST]
Proponowałbym wypisać sobie typy wagonów na kartkę i przeszukiwać poszczególne pociągi
https://sites.google.com/site/harzerode/epoche-va-eisenbahn/produkten/intercity
To że mamy np dwie różne 1 klasy nie oznacza ze nie mogły razem jeździć.
Co do restauranta to nie jestem pewny czy będzie pasował do każdego pociągu, ten wagon z pantografem czesto był na EC do i z Szwajcarii.
Strona bardzo przydatna dzięki
 

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
153 0 0
#9
Pogoogluj np pociąg IC600 do i z Bazylei, tam chyba był restaurant. Było chyba 10 wagonów ale czy 3 różne 1klasy? Tego nie pamiętam.
Czym to kolega będzie ciągnął? BR120?

Tak jak pisał Pan Andrzej, wagony w takim malowaniu jezdzily krotko. Moze warto zmenic kolekcje na późniejsze biale malowanie DB,
I łatwiej będzie z zestawieniem. Np dziś widziałem te dwie pierwsze jedynki z modeli w jednym skladzie...
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.392 544 30
#10
Ale to malowanie było bardzo ładne. To białe z czerwonym paskiem to już DB AG, czyli epoka V. A jeszcze było malowanie "przejściowe", góra czerwona i dół jasnoszary, bez wąskiego pasa fioletowego. W składach IC zawsze były wagony przedziałowe i bezprzedziałowe, często różnej budowy. Generalnie w pociągach IC jeździły wagony dostosowane do V=200 km/h, ale zdarzały się inne. Poza tym w tych czasach w IC zawsze więcej było wagonów 2 klasy. Na 8 wagonów dałbym skład 2x1 kl,(jeden przedziałowy i jeden bez) + rest. + 5x2 kl, (także przedziałowe i bez) albo ewentualnie 3x1 kl. + rest. + 4x2 kl.
 

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
153 0 0
#11
Oba czerwone malowania mi się podobają, stad do dziś fotografuje nocne DB bo tam pozostało. Tak to malowanie to epoka Va czyli bardzo ciekawa na kolejach niemieckich, ze wzgledu na relokacje taboru DR.
Jeszcze jedno mi się przypominało, bezprzedziałowa jedynka i te dwie nowocześniejsze dwójki jeździly w pociągu z Paryża ( z gare de l'est) przez Nancy do Strasburga i dalej do Niemiec, ale to pomysł na inne zestawienie z wagonami SNCF.

Oba zestawienia "Andrzeja" są realne, a skład jeszcze podświetlony będzie się prezentował okazale. Ps.pantograf w restaurancie był używany na postoju.
 

Michał_P

Znany użytkownik
Reakcje
182 27 0
#12
44780 i 44784 odpadają ze względu na to, iż są to wersje skrócone.
Schemat malowania został wprowadzony przez Bundesbahn w 1988r. i zniknął mniej więcej na przełomie wieków. W kombinacji z logo Deutsche Bundesbahn, wagony te reprezentują okres 1988-1994 r.
Pantograf na wagonie restauracyjnym stosowany był podczas podstoju ale w przypadku braku zasilania z lokomotywy, np. podczas zmiany kierunku jazdy pociągu-częstego przypadku w realiach niemieckiej sieci kolejowej (duża ilość stacji czołowych).
Różnice konstrukcyjne wagonów to rzecz naturalna, biorąc pod uwagę różnych producentów oraz różne lata produkcji. Mamy tu wagony generacji "Rheingold" (Avmz121), podrasowane standardu "X" (Bm235), popularne bezprzedzialowce Bpmz291, tzw. "Eurofimy" (Avmz209) a także hybrydy-bezprzedziałowce z częścią przedziałową (Bvmz185).

Generalnie w pociągach IC jeździły wagony dostosowane do V=200 km/h, ale zdarzały się inne.
Generalnie wszystkie relacje IC przebiegały (częściowo) po liniach dostosowanych do prędkości 200km/h, co wymuszało stosowanie odpowiedniego taboru. Wyjątkiem była relacja 4a, czyli Hanower-Brema-Bremerhaven /Oldenburg.
Dla przykładu schemat sieci IC z 1989 r.:
http://de.wikipedia.org/wiki/Intercity_(Deutschland)#/media/File:DB_IC-Netzplan_1989.png

Dlatego do prezentowanych wagonów pasują niemal wyłącznie lokomotywy serii 103 oraz 120, dla linii 4a- serii 110.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
KSK 1982

KSK 1982

Kustosz Sali Pamięci
Zespół forum
GGM
Reakcje
172 4 0
#13
Niedziel spędziłem w pracy dlatego odpisuje teraz:
Jeżeli chodzi o loko to chwilowo będzie to BR 215 ( taki obecnie posiadam w DB ), docelowo miał być BR 101 bądź BR 152.
Panowie pomijając już cały ten realizm składu( temat jak widać niełatwy) a biorąc pod uwagę technikę modelarską czy będzie błędem połączenie wagonów o długości 265 mm ( 44784, 44780 ) z wagonami o długości 303 mm (4478, 44789,44794,44790,44649)


Pozdrawiam ludzi z pasją
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.392 544 30
#14
BR215 może być (choć lepsza byłaby 218), ale już BR101 i BR152 na pewno nie. Pierwsze maszyny obu serii 101 i 152 pochodzą z 1996 roku, więc dwa lata po połączeniu DB i DR w DB AG. Seria 152 jest to w dodatku lokomotywa towarowa o prędkości maksymalnej 140 km/h, więc do IC średnio się nadaje.
 
OP
OP
KSK 1982

KSK 1982

Kustosz Sali Pamięci
Zespół forum
GGM
Reakcje
172 4 0
#15
Początkowe założenia były takie iż ma być to BR 101 lub 152, teraz zgodnie z tym co napisali poprzednicy będzie to BR 103, 110 bądź 120 zakup tego loko zostawiam na później ze względu na budżet )
Pana zdaniem połączenie dwóch różnych długości wagonów będzie błędem?
 

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
4.240 117 11
#16
A zainteresowaniem czytam ten wątek gdyż sam posiadam parę wagonów tego malowania (z fioletowym pasem) i docelowo zakupiłem lokomotywy serii 101. Czyżbym aż tak bardzo się mylił?

Czy to co na załączonym zdjęciu nie jest składem z wagonami z fioletem?



http://www.rig-bahn.jp/db-page/db-photo/101photo26.jpg

Żeby nie było, nie jestem żadnym znawcą wagonów DB a wybór lokomotywy i malowania był bardziej podjęty ze względów estetycznych niż historycznych:)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.392 544 30
#17
połączenie dwóch różnych długości wagonów będzie błędem?
Te skrócone wagony nie trzymają skali, są wykonane w skali mniej więcej 1:100 jeśli chodzi o długość. Trudno tu mówić o "błędzie", te modele są po prostu wykonane z założenia niezgodnie z oryginałem. Nie będzie dobrze wyglądał skład, w którym część wagonów ma pełną długość, a część jest za krótka. Można byłoby się zgodzić, że wszystkie wagony są jednakowo skrócone (jak np. modele Fleischmanna, czy Trixa), ale mieszanie różnych źle wygląda.

Czy to co na załączonym zdjęciu nie jest składem z wagonami z fioletem?
Owszem jest, ale wagony mają z pewnością już nowe logo DB AG, a nie stare Deutsche Bundesbahn. Wagony w starym malowaniu nie zostały przecież przemalowane z dnia na dzień, ale miały zmienione oznaczenia. Poza tym widać, że tylko niektóre wagony w tym składzie zachowały jeszcze te kolory. Kolega KSK 1982 ma wszystkie modele w oznaczeniu Deutsche Bundesbahn.
 

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
4.240 117 11
#18
Dziękuję Panie Andrzeju. Muszę sprawdzić loga na moich wagonach ale już zaczynam się martwić ze nie zwracając uwagi na takie detale jak logo DB, zapewne pomieszalem epokowo moje składy (na pewno nam restauracjy z pantografem od ROCO).

Mam nadzieję że założyciel wątku się nie pogniewa jeśli podłącze moją listę wagonów z fioletowym paskiem (niektóre z logo DB AG). Z tego co przed chwilą przeglądałem to mam następujące wagony ROCO:

44757,44785, 45249, 45252, 45255, 45257, 45260, 45263. Z powyższych tak na szybko to wagon sterwniczy 45260, 44785 (2kl) i 45263 (1/2kl) mają nowe logo.

Czy w takim razie taki mieszaniec mogły wystąpić w rzeczywistości z lokomotywami 101 np w malowaniu Aspiryna? Zakładam że malowanie tejże lokomotywy z okazji Mistrzostw Świata 2006 jest zbyt odległe czasowo od lat 90tych żeby mieć miks wagonow z przed i po połączeniu zarządów niemieckiej koleji byłby niemożliwy:(
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.392 544 30
#19
Czy w takim razie taki mieszaniec mogły wystąpić w rzeczywistości z lokomotywami 101 np w malowaniu Aspiryna
Stare logo utrzymywało się na wagonach przez jakiś czas po połączeniu obu kolei, ale było to stosunkowo krótko w wypadku taboru pasażerskiego. Nie sądzę, żeby mogło dotrwać do początku wprowadzania nowej serii lokomotyw 101 (co najmniej dwa lata). To była w końcu sprawa również prestiżowa: zjednoczona kolej w zjednoczonym państwie. Nowe logo było wykonywane w postaci naklejek na stary znak, więc zamiana postępowała naprawdę szybko, zwłaszcza w taborze obsługującym najbardziej prestiżowe połączenia jak ICE i IC. Co innego w wagonach towarowych, na niektórych stary znak DB był widoczny jeszcze kilka lat po połączeniu DB z DR.

Reasumując: mieszaniec tak, jeśli chodzi o kolory, nie jeśli chodzi o logo.
 
OP
OP
KSK 1982

KSK 1982

Kustosz Sali Pamięci
Zespół forum
GGM
Reakcje
172 4 0
#20
A czy kolega mikl mógłby umieścić zdjęcia składu który posiada, jestem ciekaw( pewnie nie tylko ja ;)) jak wygląda w realu.
Poza tym zastanawiam się czy cena 100 zł za szt. jest atrakcyjna?
 

Podobne wątki