• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny Schlesienmodelle - modele wagonów typu 408W

OP
OP
Robert Reschka
Reakcje
3.509 345 18
#3
Takiego też znalazłem w Atlasie Pana Terczyńskiego pod 408W.

EDIT: Ktoś posiada zdjęcia podłogi wagonów 408W? Były drewniane, czy tylko stalowe?
 
Ostatnio edytowane:
Reakcje
1.161 135 15
#4
Ja mam garstkę pytań...

1) Czy można spodziewać się pełnego odwzorowania podwozia wagonu?
2) Dlaczego wnętrze wagonu jest płaskie i nie widać w nim wewnętrznych skrzydeł drzwi? Z czego to wynika?
3) W jakich epokach planujecie wykonać 408W? Czy będą kolejne polskie węglarki?
4) Czy modele będą posiadały wkładki pod ładunki sypkie, jak jest to zamieszczone na modelu nr 1? Jeżeli tak, to z jakiego materiału planujecie je wykonać?

Pozdrawiam!
M
 

Arekmiz

Znany użytkownik
Reakcje
1.518 149 0
#5
Ładnie wyglądają. (y)

1. Będą w setach, czy pojedynczo? (Nie ukrywam - biorę 2 sety po 3 sztuki)
2. Jako pierwsze będą w V epoce? (Nie ukrywam, że na to liczę, a nie jak w talbotach, że jest VI a V nie wiadomo kiedy)
3. Czy będą też wersje na wózkach 25TN?
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.416 478 107
#6
Ja mam garstkę pytań...

1) Czy można spodziewać się pełnego odwzorowania podwozia wagonu?
2) Dlaczego wnętrze wagonu jest płaskie i nie widać w nim wewnętrznych skrzydeł drzwi? Z czego to wynika?
3) W jakich epokach planujecie wykonać 408W? Czy będą kolejne polskie węglarki?
4) Czy modele będą posiadały wkładki pod ładunki sypkie, jak jest to zamieszczone na modelu nr 1? Jeżeli tak, to z jakiego materiału planujecie je wykonać?

Pozdrawiam!
M
Ty poważny jesteś z tymi pytaniami ?
 
OP
OP
Robert Reschka
Reakcje
3.509 345 18
#10
Ja mam garstkę pytań...
1) Czy można spodziewać się pełnego odwzorowania podwozia wagonu?
2) Dlaczego wnętrze wagonu jest płaskie i nie widać w nim wewnętrznych skrzydeł drzwi? Z czego to wynika?
3) W jakich epokach planujecie wykonać 408W? Czy będą kolejne polskie węglarki?
4) Czy modele będą posiadały wkładki pod ładunki sypkie, jak jest to zamieszczone na modelu nr 1? Jeżeli tak, to z jakiego materiału planujecie je wykonać?
1) Tak. Tu jest dół wagonu na stan dzisiejszy.
408W Eaos dół.png
2) Bo model CAD znajduje się w naj wczesnym stadium tworzenia. Jeszcze będzie wiele dopracowań i zmian, ja wam ten wagon tylko dlatego pokazałem, bo przyznaje, że nie jestem ekspertem od tych wagonów, i akurat nie jestem w stanie w Polsce sobie je dokładnie pooglądać. Wnętrze zostanie jeszcze dopasowane.
3) No powiem tak. W tych eopkach, w jakich jeździły. Pierw planuje Epokę V w tlenkowym kolorze potem Epokę VI w niebieskim PKP Cargo.
4)Będą dwie wkładki. Jedna czarna imitująca węgiel, druga szara imitująca kamienie/tłuczeń. Wkładki będą wykonane z tworzywa ABS.

Ładnie wyglądają. (y)

1. Będą w setach, czy pojedynczo? (Nie ukrywam - biorę 2 sety po 3 sztuki)
2. Jako pierwsze będą w V epoce? (Nie ukrywam, że na to liczę, a nie jak w talbotach, że jest VI a V nie wiadomo kiedy)
3. Czy będą też wersje na wózkach 25TN?
1. Planuje jak Falnsy. Set po 3 sztuki.
2. Pierw epoka V.
3. Są w planach, tak. Wózki mam z 440V.
 
Ostatnio edytowane:

ffox

Administrator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
3.745 15 0
#12

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
2.164 155 7
#16
@Robert Reschka - gratulacje parcia na produkcję kolejnych nowych form modeli. To jest wielkie co Pan robi.

Mam następujące pytanie: Czy wagony na wizualizacji CAD, w pierwszym Pana poście, są zwiastunemy zestawu? Tzn. czy te zaprezentowane różne warianty węglarek, będą w ramach jednego zestawu? Byłoby super.

Mam taką sugestię: Czy można zastosować nieco lżejszą sztabkę czy płytkę obciążeniową, aby waga modelu była porównywalna z produkatmi konkurencji, a nie jak w przypadku Falns, gdzie jak wiemy, obciążenie jest troszkę przesadzone i wagony SM są znacząco cięższe od konkurencji? Chodzi o niepotrzebną wagę, oczywiście w żadnym razie odciążanie nie powinno wpływać negatywnie na właściwości jezdne.

Taka ciekawostka, niektóre węglarki firmy Liliput miały otwierane drzwi.
A po co coś takiego? Czy w ruchu zdarzały się otwarte drzwi? Wg mnie zbędny bajer. Co innego wagony typu Gags czy Gbs. To samo dotyczy się lokomotyw. Zupełnie niepotrzebny bajer.
 
Reakcje
188 1 0
#18
Czy uda się zainicjować patent na nakładanie na węglarki numerów tak aby każda miała inny numer niezależnie od ilości kupionych zestawów o którym rozmawiałem z Panem na Trybunałach w Piotrkowie?
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
3.745 15 0
#19

Podobne wątki