• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny Schlesienmodelle - modele lokomotyw serii EU07/EP07

Wojciech49

Aktywny użytkownik
Reakcje
234 3 0
Dużo zależy o jakim okresie dyskutujemy. Przejrzałem swoje zdjęcia z pierwszych lat po wprowadzeniu nowej struktury czyli zakładów taboru. Nigdy na to nie zwracałem uwagi ale panowała chyba dowolność w oznaczaniu pojazdów. Najczęściej oznaczano lokomotywy napisem np. Zakład Taboru Lublin, Zakład Taboru Olsztyn, Zakład Taboru Tarnów (ET21 tak były ocechowane) ale w Poznaniu spotkałem się z oznaczeniami typu: PKP Zakład Taboru w Poznaniu i w kółeczku literka sekcji np. L (Leszno).

Tu znalazłem lokomotywę z MZ Tarnów, ale jakoś nie wygląda w tym białym to na Lok. Tarnów szczerze mówiąc, nigdy nie widziałem Lok. Tarnów napisane. Dlatego mnie ten temat tak nurtuje.
Tu najprawdopodobniej jest napis "Zakład Taboru Tarnów". Lokomotywy ET22 nie były nigdy na stanie lokomotywowni Tarnów a to jest maszyna z Dębicy, więc nie może być inaczej oznaczona.

To by mogło być…?
Lok Tarnów
Południowa DOKP - czy tam coś innego pisze?
No nie mogło być Lok. Tarnów a to dlatego że EU07 nigdy nie stacjonowały w Tarnowie tylko w Dębicy. Na tym zdjęciu jest Lok. Dębica, Południowa DOKP. Ponieważ lokomotywownia w Dębicy została wchłonięta w 1997 r. w skład utworzonego MT Tarnów, więc mogła otrzymać napis Zakład Taboru Tarnów i pewnie taki otrzymała (jak ET21).
 

Wizard

Nowy użytkownik
Reakcje
2 0 0
Takie pytanie. Jak lokomotywa stacjonowała w MZ Tarnów według ilostanu. Co było napisane w białym prostokącie?

Lok. Tarnów
DOKP ??

Czy one miały pod Lok. coś innego niż Tarnów? Bo nie łapie dokładnie różnicy między MZ i MT.
Swego czasu siódemki stacjonujące w Tarnowie miały napis 'Zakład Taboru Dębica'' lub ''Zakład Taboru w Dębicy'',
 

Wojciech49

Aktywny użytkownik
Reakcje
234 3 0
Swego czasu siódemki stacjonujące w Tarnowie miały napis 'Zakład Taboru Dębica'' lub ''Zakład Taboru w Dębicy'',
Nigdy z czymś takim się nie spotkałem. W Dębicy nie było zakładu taboru tylko lokomotywownia. Poza tym na logikę to jedno wyklucza drugie, skoro siódemki stacjonują w Tarnowie, to nie mogą być ocechowane oznaczeniem innego zakładu taboru niż macierzysty. A sam Zakład Taboru w Tarnowie przetrwał zaledwie dwa lata i w 1999 r. został wchłoniety przez CM Nowy Sącz, z tym że EU07 przeszły pod Zakład Taboru Żurawica.
 
Ostatnio edytowane:

Wizard

Nowy użytkownik
Reakcje
2 0 0
Nigdy z czymś takim się nie spotkałem. W Dębicy nie było zakładu taboru tylko lokomotywownia. Poza tym na logikę to jedno wyklucza drugie, skoro siódemki stacjonują w Tarnowie, to nie mogą być ocechowane oznaczeniem innego zakładu taboru niż macierzysty. A sam Zakład Taboru w Tarnowie przetrwał zaledwie dwa lata i w 1999 r. został wchłoniety przez CM Nowy Sącz, z tym że EU07 przeszły pod Zakład Taboru Żurawica.
Na własne oczy widziałem w połowie lat 90 (mniej więcej 94, 95, 96 i może 97) na kilku siódemkach oraz bykach takich napis. Jako młody wówczas człowiek zaczynałem robić zdjęcia i postaram się poszukać, być może znajdzie się taka fotografia gdzie byłoby to widoczne, same fotografie natomiast nie nadają się do publikacji z racji moich początków z obiektywem. ;)
 

Wizard

Nowy użytkownik
Reakcje
2 0 0
A to chętnie zobaczę takie zdjęcie, w połowie lat 90-tych to mógł być tylko napis "Lok. Dębica" ale jest może coś o czymś nie wiedziałem :)
Oczywiście masz rację co do tego z lok. Dębica, a nie Zakładem Taboru. Chodziło mi jedynie o fakt umieszczenia nazwy Dębica zamiast Tarnów w pewnym czaso-okresie.
Z tego co pamiętam to zakłady taboru powstały w 1997 więc może stąd utkwiło mi to w pamięci. Postaram się oczywiście poszukać dowodu na potwierdzenie mojego zdania. Jeśli znajdę i okaże się, że nie mam racji to naturalnie przyznam się do pomyłki.

Odchodząc od tematu akurat tarnowsko-dębickich maszyn z tymi napisami przynależności różnie było. Przez pewien okres na ST44 949 po rewizji w 1997 roku był napis ''Zakład Taboru Białogard'', mimo że maszyna stacjonowała w Szczecinku. Połowa lat 90 zwłaszcza pod tym względem (i innymi także) to absolutny bałagan. Nawet w późniejszym okresie gdy maszyna była już w CM Szczecin nosiła na burcie taki napis, formalnie powinna mieć Zakład Taboru w Szczecinie.
 
Ostatnio edytowane:

Wojciech49

Aktywny użytkownik
Reakcje
234 3 0
Oczywiście masz rację co do tego z lok. Dębica, a nie Zakładem Taboru. Chodziło mi jedynie o fakt umieszczenia nazwy Dębica zamiast Tarnów w pewnym czaso-okresie.
To że była nazwa Dębica nie ulega wątpliwości do 30.06.1997 r. Tylko na pojazdach EU07 i ET22, bo takie tam stacjonowały.

Odchodząc od tematu akurat tarnowsko-dębickich maszyn z tymi napisami przynależności różnie było. Przez pewien okres na ST44 949 po rewizji w 1997 roku był napis ''Zakład Taboru Białogard'', mimo że maszyna stacjonowała w Szczecinku. Połowa lat 90 zwłaszcza pod tym względem (i innymi także) to absolutny bałagan. Nawet w późniejszym okresie gdy maszyna była już w CM Szczecin nosiła na burcie taki napis, formalnie powinna mieć Zakład Taboru w Szczecinie.
No tak nie do końca było z tym bałaganem. Należy zauważyć że zakłady taboru powstałe w 1997 r. mogły się składać z jednej bądź nawet dwóch lub trzech lokomotywowni z danego regionu kraju. Zakład Taboru Białogard był zakładem wiodącym, w którego skład weszła lokomotywownia w Szczecinku, która stała się sekcją podległą pod Białogard, mimo że fizycznie maszyna należała do sekcji w Szczecinku i tam stacjonowała. Faktycznie po wchłonięciu Białogardu przez CM Szczecin, powinna nosić oznaczenie Zakład Taboru Szczecin. To że jeździła z nieaktualnym przydziałem wynikało najpewniej z braku czasu lub zwykłego niedopatrzenia osób odpowiedzialnych za prawidłowe oznakowania przydziału lokomotyw. No i lokomotywa dalej stacjonowała w Szczecinku.
Dla przykładu mogę dodać, że w tym okresie szopa w Zajączkowie Tczewskim podlegała pod Chojnice i cały tabor był oznakowany jako Zakład Taboru Chojnice. Nie było by w tym nic dziwnego, ale takie ocechowanie dostało również kilkanaście lokomotyw ET22, które oczywiście dalej stacjonowały w Zajączkowie.
 

Robert Reschka

Znany użytkownik
Reakcje
3.183 260 17
Jeżeli ktoś jeszcze chce Model EU07 z serii numerów 400 i powyższych, to w malowaniu IC zostało tutaj jeszcze 8 modeli.

Rynek modelami z tej serii numerów jest ewidentnie nasycony, dlatego klasycznych 400-setek już nie planuje. Najwyżej z klimatyzatorem z Ep VI w malowaniu retro jak by się jedna trafiła.

Rozwiązania na problem z reflektorami przy 466 i 442 jakoś nie znaleźliśmy na dużą skalę. Modele dla kolekcjonerów dlatego może odpadają, ale zdolny modelarz sobie z tym lekko poradzi. Obje wstawiłem z powrotem do sklepu za 750 zł (upust 40%). Szkoda, że akurat tą 466 spartaczyli, jest to jedyne żółte czoło z halogenami o ile wiem.
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki