Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Wielka szkoda, że tak szanujący się producent pokusił się o wykorzystanie zdjęcia bez uzgodnienia tego z autorem. W dodatku wycinając dokładnie "sygnaturkę" z podpisem...
Przepraszam bardzo. Kompletnie mi to uciekło, że program przez formatowanie fotek wywalił stopki… Oczywiście nie chcę, aby Pan się czuł w jakiś kol wiek sposób poszkodowany, więc oczywiście usunąłem tę fotkę. Wielka szkoda, że Pan nie napisał na PW aby wyjaśnić sprawę. Wiec myślę, że usunięcie Pana fotografii jest to, do czego Pan zmierzał, oskarżając na forum publikum (tu i na Facebook’u).
Ja zazwyczaj daje autorom fotek w katalogu jeden model lokomotywy, która jest na zdjęciu jako podziękowanie, jeżeli się udało nawiązać kontakt (w sposób przychylny). Mam nadzieje, że przez usunięcie Pana fotografii usatysfakcjonowałem Pana potrzeby.
Tak, są ale każdy cent który wpłynie do firmy zostanie wykorzystany na następne projekty, i nowe, nietypowe rozwiązania, jak na przykład…
… do INDYWIDUALNYCH Modeli:
Pracujemy nad tym, mamy też pomysł jak to rozwiązać, aby każdy miał swój przydział i numer wymarzony, bez paprania się wodą i zmiękczaczem do kalek. Da się to załatwić, ale trzeba nad tym jeszcze trochę popracować, i to było by częścią edycji „The Special Seven“, którą by się ukazała na koniec 2016, jeżeli obie edycje siódemek, szóstek i jamników się sprzedadzą. Jak się nasze modele nie sprzedadzą i będą leżały na pólkach, to The Special Seven się nie da zrealizować.
Panowie... Może zacznijmy rozmowy, jakie składy można puścić z planowanymi lokomotywami. To rozmarzanie jest bez sensu, Zabkret ma coraz większy dylemat. Dajcie chłopakom oddyhnąć! Przygotujmy się na rozpoczęcie sprzedaży! A to już niebawem!
może przydziały loków powinny być zbliżone do wagonów ACME,LS MODELS,TILLIG(nawet fikcyjne),ROCO,PIKO:
wagony są ze stacji:Gdynia,W-wa,Poznań,Toruń,Chojnice,Szczecin,Lublin,może coś zrobić pod skłądy z ww firm i ich wagonów
Bardzo cieszy fakt, że w planie produkcyjnym na przyszły rok została uwzględniona również ''czekoladowa'' EU07-222. Tym bardzie, że ma być odwzorowana w czasie, kiedy to przypisana była do mojego rodzimego zakładu. Dla amatorów ''czekolady'' zwracających uwagę na przydział mam dobrą wiadomość. ''Czekoladowe'' EU07 pracujące w spółce Przewozy Regionalne jeździły z różnymi pociągami po całym kraju, często z dala od swojego macierzystego zakładu, do którego były przypisane, co nie zmienia faktu, że można je było w miarę często spotkać "u siebie". Także odkładać kasę na przyszły rok, a ja już wpisuję drugą ''czekoladę'' na listę zakupów w 2015 roku.
- źródło: zbiory własne autora
- autor: Remaj12
- opis: 06 października 2013 roku - Toruń Główny - EU07-222 ze składem pociągu R 5738/9 do Poznania Głównego, na kwadrans przed odjazdem ze stacji początkowej.
Jeżeli już jesteśmy w temacie EU07-222, chciałbym zapytać producenta, jaki konkretnie okres eksploatacji pierwowzoru będzie prezentował model? W katalogu napisane jest, że model będzie odpowiadał oryginałowi w stanie na 2013 rok. Niestety nie jest to dostatecznie doprecyzowane aby stwierdzić jak konkretnie będzie wyglądał model, bowiem główną zmianą w wyglądzie EU07-222 jaka zaszła w 2013 roku, było naniesienie dużego białego napisu "Przewozy Regionalne" na ścianach bocznych.
EU07-222
2012-04-16 - wystawiona na sprzedaż przez PKP Intercity
2012-09-26 - zakończenie naprawy głównej G2 w ZNTKiM w Gdańsku
2012-09-28 - przejście na stan Kujawsko-Pomorskiego Zakładu Przewozów Regionalnych w Bydgoszczy
2012-09-29 - jedzie jako podsył w pociągu relacji Toruń Główny - Poznań Główny (zdjęcie poniżej)
2013-06-20 - 2013-06-27 - w tym okresie lokomotywa dostaje duże białe napisy ''Przewozy Regionalne'' na ścianach bocznych
2013-12-18 - przejście na stan Wielkopolskiego Zakładu Przewozów Regionalnych w Poznaniu
Jaki stan oryginału będzie zatem prezentował model? Czy będzie to lokomotywa w stanie po naprawie rewizyjnej, w którym pracowała od 29 września 2012 roku do co najmniej 20 czerwca 2013 roku, czy też w późniejszym z już naniesionymi dużymi napisami ''Przewozy Regionalne'', czyli od najpóźniej 27 czerwca 2013 roku do 18 grudnia 2013 roku? Przy produkcji modelu proszę zwrócić uwagę na białe obwódki tarcz zderzakowych oraz zgarniaczy, a także niebieską [!] cewkę elektromagnesu systemu SHP i przede wszystkim pomalowane na szaro podwozie lokomotywy.
[...] Zrezygnowałem z obu, bo jest to głupota robić te same numery dwa razy. Dlatego opublikowałem cały plan produkcyjny, aby nie doszło znowu do takiego czegoś. Jak się teraz numery/malowania będą dublowały to już nie moja wina…
Jak się tak przyglądam tej EP07-200X to widzę trzy nowe slajdy. Ściany boczne, dach. Ewentualnie nawet pięć, bo ta tablica elektroniczna pod górnym reflektorem wchodzi z dachowego w przedni slajd. Jak moje 4E po 303E się dobrze sprzedadzą to na pewno będzie budżet na taka serię. Pięć różnych numerów powinno się zmieścić.
Mam nadzieję, że tak jak wcześniej Pan zapowiedział, uwzględni Pan w edycji „The Special Seven” choć jedną z lokomotyw EP07P-200X, oczywiście pod warunkiem, że dobrze przebiegnie sprzedaż pozostałych modeli EU07. Liczymy na Pana! ... i na sprzedaż wszystkich wyprodukowanych modeli też ...
Tak, czekolada, a teraz nawet dwie , tylko jednej zmienimy numer , nie chcemy dublować modeli , znaczy producent nie chce . Szkoda, że akurat ''Budynie" dostały takie numerki , no ale cóż, nie można mieć wszystkiego, kupimy za to trzecią "Czekoladę" .
Tu nie chodziło o to że ciągnęła ( dokładnie wiem że nie ciągnęła od Zamościa, tylko miałem na myśli relację tego TLK). Po prostu zaproponowałem numer lokomotywy.
Oczywiście, fajnie jakby powstał i taki wariant, ale tego już chyba producent nie wytrzyma. Jestem ciekaw, ile przeróbek modeli EU07 powstanie i jaki zakres prac będą wykonywali ''przerabiacze" w swoich wymarzonych ''numerkach''?
Na koniec mała uwaga/prośba. Wiem, że jest problem z wagonami i Schlesienmodelle próbuje dopasować swoje lokomotywy do dostępnych na rynku modeli wagonów, dedykując konkretne modele lokomotyw do poszczególnych wagonów. Nic mi do tego i bardzo dobrze, że tak robi, ale w pewnych przypadkach jest to irytujące/denerwujące (dla mnie), a dla innych jest to wprowadzanie w błąd. Nie twierdzę, że producent chce nas oszukać, ale chciałbym aby wytłumaczył się z kilku ''dedykacji''.
Pierwsza sprawa to zaproponowanie złożenia składu z EU07-337 i wagonów piętrowych typu Görlitz 88 w malowaniu spółki Przewozy Regionalne. Wspomniane wagony znajdują się w centrum mojego zainteresowania i co nie co o nich wiem. Nie mówię, że wiem wszystko, bo nie ma chyba takiej osoby, a tym bardziej nie jestem nią ja, jednakże śmiem twierdzić, iż dedykacja ta jest błędna! EU07-337 jeździła z pociągami osobowymi, ale tylko do końca 2009 roku. Od 2010 roku zajmuje się obsługą pociągów towarowych. Dedykowane wagony zaś mają rewizję przeprowadzoną 2011.04.20., 2011.07.28., 2011.10.01. oraz 2012.01.26. Wagony z edycji 2014 nie pasują w żadnym stopniu do EU07-337! Jeżeli producent ma jakieś materiały na poparcie swojej propozycji składu to bardzo proszę aby ją przedstawił. Chciałbym bowiem móc złożyć taki skład, jeżeli faktycznie EU07-337 w 2011 i 2012 roku prowadziła choć raz pociąg złożony z wagonów piętrowych typu Görlitz 88, w co niestety szczerze wątpię.
Natomiast w 2008 i 2009 roku EU07-337 miała kilka razy okazję prowadzić pociągi złożone z wagonów piętrowych typu Görlitz 88, ale w innym schemacie oznakowania jakie wówczas obowiązywało. Szkoda, że nie ma modeli wagonów ze stacji Wrocław, można by wtedy złożyć wraz z EU07-337 ładny pociąg relacji Wrocław Gł. - Görlitz - Wrocław Gł. (lokomotywa oczywiście prowadzi pociąg tylko do Węglińca - tam bowiem następuje zmiana lokomotywy elektrycznej na spalinową i przejazd przez granicę). Poniżej jak to wyglądało w 2009 roku.
Jest jeszcze jedno zdjęcie dokumentujące prowadzenia pociągu relacji Wrocław Gł. - Görlitz przez EU07-337 wykonane 16 lutego 2009 roku, ale jego jakość jest tak skandaliczna, że nie mam odwagi pokazać go społeczności naszego forum.
Rok wcześniej (2008) EU07-337 miała okazję prowadzić także pociąg przyspieszony ''Soła'' relacji Łódź Fabryczna - Bielsko Biała.
- źródło: http://poczta.kpinfo.pl/photogallery.php?photo_id=5199
- autor: Kuba
- opis: ''07.07.2008. - Siódemka w malowaniu PKP Cargo wraz z pociągiem przyspieszonym "Soła" z Łodzi Fabrycznej do Bielsko Białej dojeżdża do stacji Lódź Widzew."
Jeżeli jesteśmy w temacie EU07 w malowaniu PKP Cargo, które jeździły z Bohunami, to także EU07-007 prowadziła pociągi złożone z tych wagonów z przydziałem do stacji Rzeszów, ale tu znowu kłania się nam brak odpowiednich modeli, także ''Sorry Winnetou".
Druga uwaga to dedykowanie trójczłonowego zestawu wagonów piętrowych serii Bhp ze stacji Chojnice do EU07-078. Panowie, gdzie podział się wasz profesjonalizm? Wiem, że jest ciężko, ale nie można odwalać lipy za przeproszeniem. Jak niby EU07-078 miała by poprowadzić pociąg z Chojnic bez sieci trakcyjnej?! Czy macie Panowie, jakieś materiały na poparcie dedykacji? Jeżeli zależy Wam na jakiś wagonach do tej lokomotywy, to proponuję dedykujcie ją do czteroczłonowego zespołu z Gdyni. Ma on naprawę rewizyjną wykonaną w 1980 roku. EU07-078 od 1973 roku stacjonowała już w MD Gdynia Grabówek. Oczywiście jest to tylko pomysł, nie mam zielonego pojęcia czy prowadziła ona kiedykolwiek jakiś zespół serii Bhp? Poniżej jedno zdjęcie tej maszyny z 1992 roku z już żółtym czołem, pytanie kiedy je dostała?
Poniżej cała seria zdjęć EU07-078 z okresu od 1998 do 2002 roku.
- źródło: http://jareks.zonk.pl/pekape/htmls/eu070710.htm
- autor: Jerzy D. Stawarz
- opis: "EU07-078 z MT Gdynia, z pociągiem pocztowo-bagażowym SDŁE 81908/9 z Koszalina do Warszawy Zachodniej, mija Gdańsk Oliwę (20.05.1998)."
- źródło: http://jareks.zonk.pl/pekape/htmls/eu070710.htm
- autor: Jerzy D. Stawarz
- opis: "EU07-078 na torze przelotowym w Poznaniu Głównym, ze składem pociągu 78103 'Słowiniec' (relacji Poznań Główny - Słupsk) (05.06.1998)."
- źródło: http://jareks.zonk.pl/pekape/htmls/eu070710.htm
- autor: Jerzy D. Stawarz
- opis: "EU07-078 z MT Gdynia wraz z EU07-425 z MT Olsztyn na czele pociągu osobowego 97131/97130 z Elbląga do Olsztyna Głównego mijającego Zielonkę Pasłęcką. Jest to pociąg regularnie obsługiwany podwójną obsadą EU07 z mieszanych lokomotywowni (14.05.1999)."
- źródło: http://jareks.zonk.pl/pekape/htmls/eu070710.htm
- autor: Jerzy D. Stawarz
- opis: "EU07-078 z pociągiem sezonowym pospiesznym 45501 i osobowym 454531 z Katowic do Łodzi Kaliskiej, wjeżdża do Tczewa (10.07.1999)."
- komentarz: W opisie jest błędna relacja pociągu. W angielskojęzycznej wersji opisu pociąg jedzie w relacji Katowice - Hel.
- źródło: http://jareks.zonk.pl/pekape/htmls/eu070710.htm
- autor: Jerzy D. Stawarz
- opis: "EU07-078 z 14-wagonowym 'łamańcem' pospiesznym 54102 z Gdyni do Katowic i Łodzi Kaliskiej, mija Różyny (17.02.2002)."
- źródło: http://jareks.zonk.pl/pekape/htmls/eu070710.htm
- autor: Jerzy D. Stawarz
- opis: "EU07-078 odjeżdża z Gdańska Oliwy z pociągiem pospiesznym 55104 'Tur' z Gdyni do Człuchowa (08.05.2002)."
Trzecia kwestia to dedykowanie wagonów samowyładowczych serii Fals do lokomotyw ET41-124A/B, ET41-175A/B, ET41-163A/B oraz ET41-169A/B. Firma TMF robi bardzo ładne modele i sam czekam z niecierpliwością na wagon typu 120A ich produkcji, ale czy mógłby Pan pokazać chociaż jedno zdjęcie każdej z wymienionych wyżej lokomotyw z składem dedykowanych wagonów? Proszę nie zrozumieć mnie źle, ale ładowanie wszędzie reklamy wagonów typu Fals jako "idealnie pasujących"/''dedykowanych'' jest trochę żenujące. Nie siedzę na tyle głęboko w temacie tych wagonów aby być pewnym, iż wymienione lokomotywy z nimi nie jeździły, ale bardzo bym prosił o jakieś poparcie swoich ''dedykacji" aby Ci mniej wtajemniczeni mogli utwierdzić się w swoich planach zakupowych.
może przydziały loków powinny być zbliżone do wagonów ACME,LS MODELS,TILLIG(nawet fikcyjne),ROCO,PIKO:
wagony są ze stacji:Gdynia,W-wa,Poznań,Toruń,Chojnice,Szczecin,Lublin,może coś zrobić pod skłądy z ww firm i ich wagonów
Myślę, że póki co trzeba tak właśnie celować. Natomiast ten kto wprowadzi na rynek modele wagonów typu 111A, 112A, 120A i być może inne, zgarnie najwięcej, bowiem ile modeli lokomotyw jednej serii każdy z nas może kupić? Niektórzy kupią tylko 1, inni 3-4, niektórzy zaszaleją i wezmą 10, ale co im po nich jak nie mają co ciągać? Jeden skład to już z 4 wagony, a prawdziwe pociągi pospieszne to nawet 8-10 wagonów albo i więcej. Tak swoją drogą to popieram kolegę, przydała by się w końcu EU07 do wagonów piętrowych z Torunia, a także Poznania. Mieć taki skład jak poniżej, ahhh...
EU07-007 prowadziła pociągi złożone z tych wagonów z przydziałem do stacji Rzeszów, ale tu znowu kłania się nam brak odpowiednich modeli, także ''Sorry Winnetou".
[DOUBLEPOST=1407829505,1407828269][/DOUBLEPOST]EU06-10
Muszyna. Fotka wykonana w roku 2012 z okna Ośrodka Wypoczynkowego funkcjonującego przy Sądzie Rejonowym, położonego w bezpośrednim sąsiedztwie linii kolejowej nr 105 "Kryniczanki" Muszyna-Krynica. Na marginesie polecam przejazd pociągiem na odcinku Piwniczna-Muszyna, bez wątpienia szlak z jednym z lepszych klimatów kolejowych. Malowniczo jest i basta.
Muszyna, sierpień 2012 rok. Pogorszona jakość z uwagi na pośpiech w wykonaniu zdjęcia. Mówiąc krótko "gdy się człowiek śpieszy, to się diabeł cieszy", filtr z szyby okiennej zrobił swoje.
[DOUBLEPOST=1407831134][/DOUBLEPOST]EU07-538 Koleje Mazowieckie
A na pierwszym planie komórka ryflowana kryta papą, oczywiście nie będąca na stanie CM NOWY SĄCZ.
To i ja zaproponuję 07-483 Warszawa Odolany ,oraz tę z całym żółtym przodem złapaną w 1996 na Olszynce.
A z propzycji na 2015 już znalazłem coś dla siebie
WITAM
Mam na imię Rafał i jako że na forum jestem nowy, chciałbym się ze wszystkimi przywitać. Przyznam, że wracam do modelarstwa kolejowego dzięki ostatnim wypustom modeli lokomotyw w malowaniu PKP.
Jako że z racji zawodu od wielu lat mam styczność z lokomotywami EU/EP07 chciałbym odnieść się do kwestii podniesionej przez kolegę (chyba mogę tak napisać???) Remaj12. Otóż istnieje prawdopodobieństwo, że lokomotywa EU07-078 jeździła z wagonami Bhp z Chojnic na odcinku Gdynia Główna - Tczew, m.in. na pociągu Tur. Oczywiście maszyna nie dojeżdżała do Chojnic, jednak faktem jest, że na części trasy Tur prowadzony był trakcją elektryczną. Jako że był to odcinek obsługi trakcyjnej przydzielonej Grabówkowi, jest wielce prawdopodobne że i EU07-078 pojawiła się na tym pociągu.
Poniżej fotka lokomotywy wykonana w czerwcu 2004 roku, po powrocie maszyny z naprawy awaryjnej w ZNTK Nowy Sącz. W lokomotywie odbudowywana była kabina, która została zmiażdżona podczas zderzenia lokomotywy z ciężarówka. Maszyna za długo w Gdyni nie pojaździła, gdyż jeszcze w tym samym roku, trafiła do Krakowa na stan tamtejszego Zakładu Taboru.
Trochę szkoda, ze nikt nie proponuje (może coś przeoczyłem - jeśli tak, to przepraszam) lokomotyw EP07 których naprawa w ZNTK Nowy Sącz skończyła się dla nich naniesieniem pomarańczowych pasków.
Takie paski posiadały w roku 2004 m.in lokomotywy EP07-370 (Zakład Taboru w Łodzi) oraz EP07-381 (CM Poznań).
Z racji reflektorów, nas interesowałaby lokomotywa EP07-370. W tym czasie lokomotywa była po naprawie G1 ukończonej w ZNTK Nowy Sącz w dniu 20-03-2002.
Poniżej fotka zaczerpnięta z www.kpinfo.pl
Jeżeli już jesteśmy w temacie EU07-222, chciałbym zapytać producenta, jaki konkretnie okres eksploatacji pierwowzoru będzie prezentował model? W katalogu napisane jest, że model będzie odpowiadał oryginałowi w stanie na 2013 rok. Niestety nie jest to dostatecznie doprecyzowane aby stwierdzić jak konkretnie będzie wyglądał model, bowiem główną zmianą w wyglądzie EU07-222 jaka zaszła w 2013 roku, było naniesienie dużego białego napisu "Przewozy Regionalne" na ścianach bocznych.
Tak, czekolada, a teraz nawet dwie , tylko jednej zmienimy numer , nie chcemy dublować modeli , znaczy producent nie chce . [...] no ale cóż, nie można mieć wszystkiego, kupimy za to trzecią "Czekoladę" .
Zmartwiony nie jestem jednak ciekaw ile ludzi kupi sobie 3 czekolady. Chyba będzie można je policzyć na palcach dwóch rąk. Numeru EU07-217 nie zmienię, i też uzasadniam dlaczego:
a) Ja już usunąłem dwie lokomotywy z moich planów. Wystarczy. Teraz niech konkurent się wykaże jak bardzo szanuje potrzeby swoich klientów.
b) Ja opublikowałem jako pierwszy cały plan produkcyjny. Jak konkurent zmieni dwie lokomotywy, które się dublują, to wtedy ja mogę znowu zmienić. Ale jeżeli ktoś jest ZERO skłonny do komunikacji to nie moja wina, że dochodzi do takiej sytuacji. Ja nawet telefonicznie proponowałem jednemu z odpowiedzialnych za ten projekt (nie „przywołuje” tu żadnych nazwisk), aby wymienić się intencjami, co do malowań i numerów, aby zapobiec tej sytuacji, jaka teraz jest.
Pytanie: Dlaczego ja jako jedyny mam zmieniać plany? Ja mam takie samo prawo produkować i wybierać lokomotywy jak i oni. Teraz piłka jest u konkurenta. Niech oni ją teraz fair odegrają.
Ciekawe jest, że Pan wie, jakie lokomotywy są planowane przez konkurenta. Ja nawet nie chcę wiedzieć skąd Pan to wie, i jeszcze mniej chcę wiedzieć, jakie to będą.
Niech oni ją teraz fair odegrają.
[...] Szkoda, że akurat ''Budynie" dostały takie numerki , [...]
Do Budyni nie czuję wielkiego sentymentu, numery wybrałem przypadkowo, Dlaczego Szkoda – Nie ma taboru na rynku, jaki by można powiesić na hak, cyz dublują się znowu z konkurentem?
Mam nadzieję, że tak jak wcześniej Pan zapowiedział, uwzględni Pan w edycji „The Special Seven” choć jedną z lokomotyw EP07P-200X, oczywiście pod warunkiem, że dobrze przebiegnie sprzedaż pozostałych modeli EU07. Liczymy na Pana! ... i na sprzedaż wszystkich wyprodukowanych modeli też ...
Modele edycji „The Special Seven” będą potrzebowały masę nowych slajdów, i nie są takie masówki na PLK jak te ‘ordynarne’ siódemki. Dlatego ta seria się ekonomicznie nie opłaci się tak bardzo jak normalna seria. Jest ona pomyślana jako podziękowanie za zaufanie klientów w nasz produkt jeżeli się nasze normalne edycje sprzedadzą.
Tak, jedna z planowanych siódemek tej edycji jest EP07P-200X.
Pierwsza sprawa to zaproponowanie złożenia składu z EU07-337 i wagonów piętrowych typu Görlitz 88 w malowaniu spółki Przewozy Regionalne. Wspomniane wagony znajdują się w centrum mojego zainteresowania i co nie co o nich wiem. Nie mówię, że wiem wszystko, bo nie ma chyba takiej osoby, a tym bardziej nie jestem nią ja, jednakże śmiem twierdzić, iż dedykacja ta jest błędna! EU07-337 jeździła z pociągami osobowymi, ale tylko do końca 2009 roku. Od 2010 roku zajmuje się obsługą pociągów towarowych. Dedykowane wagony zaś mają rewizję przeprowadzoną 2011.04.20., 2011.07.28., 2011.10.01. oraz 2012.01.26. Wagony z edycji 2014 nie pasują w żadnym stopniu do EU07-337! Jeżeli producent ma jakieś materiały na poparcie swojej propozycji składu to bardzo proszę aby ją przedstawił. Chciałbym bowiem móc złożyć taki skład, jeżeli faktycznie EU07-337 w 2011 i 2012 roku prowadziła choć raz pociąg złożony z wagonów piętrowych typu Görlitz 88, w co niestety szczerze wątpię.
Dobra. Nie można wiedzieć wszystkiego, więc fajnie, że Panto tak dokładnie opisuje.
Ale tylko że nie ma fotki, nie można wykluczyć że tak nie było. Jak zaczniemy tak, to 99% składów w świecie modelarskim, nie mają racji bycia, jeżeli nie istnieje fotka, która pokazuje mój skład na makiecie dokładnie z tymi numerami, i proszę jeszcze w tej samej kolejności.
Dobrze, może nie prowadziła w realu takiego składu. Ale nie jest wykluczone, że by mogła, bo ona była w Poznaniu w tym samym czasie jak te wagony, i jak by PR potrzebowały spontanicznie lokomotywę to 337 by mogła wkroczyć w akcie. Nie zapominajmy, że to jest modelarstwo kolejowe, i chcemy się też trochę pobawić modelami. Oczywiście, że dla purysty, który dokładnie dopasowuje składy w witrynce, jest to nie do przyjęcia. Ale większość podwiesi te wagony do tej lokomotywy z samego faktu, że one są na tej fotce (tak jak EU07-045), nawet jak ich przydział był by z drugiej strony polski, i data rewizji za 10 lat.
Zmieniłem tekst w katalogu:
model mógł by prowadzić skład wagonów Bmnopux ze stacji Poznań
(PIKO 97034
PIKO 97035
PIKO 97036
PIKO 97037)
Tak może być ?
Szkoda, że nie ma modeli wagonów ze stacji Wrocław
Po ukazaniu się mojego modelu EU07-337 też nie będzie już można na to liczyć…
Druga uwaga to dedykowanie trójczłonowego zestawu wagonów piętrowych serii Bhp ze stacji Chojnice do EU07-078. Panowie, gdzie podział się wasz profesjonalizm? Wiem, że jest ciężko, ale nie można odwalać lipy za przeproszeniem. Jak niby EU07-078 miała by poprowadzić pociąg z Chojnic bez sieci trakcyjnej?! Czy macie Panowie, jakieś materiały na poparcie dedykacji? Jeżeli zależy Wam na jakiś wagonach do tej lokomotywy, to proponuję dedykujcie ją do czteroczłonowego zespołu z Gdyni. Ma on naprawę rewizyjną wykonaną w 1980 roku. EU07-078 od 1973 roku stacjonowała już w MD Gdynia Grabówek. Oczywiście jest to tylko pomysł, nie mam zielonego pojęcia czy prowadziła ona kiedykolwiek jakiś zespół serii Bhp? Poniżej jedno zdjęcie tej maszyny z 1992 roku z już żółtym czołem, pytanie kiedy je dostała?
Wagony piętrowe z Chojnic trafiały się w składach do Gdyni Głównej Osobowej i na odcinku od Tczewa do Gdyni (tam jest drut...) mogły być prowadzone EU07 z MD Gdynia Grabówek. A co do Gdyńskich piętrusów, to już przecież będzie EU07-400 z Gdyni. Po co robić jeszcze jedną?
Trzecia kwestia to dedykowanie wagonów samowyładowczych serii Fals do lokomotyw ET41-124A/B, ET41-175A/B, ET41-163A/B oraz ET41-169A/B. Firma TMF robi bardzo ładne modele i sam czekam z niecierpliwością na wagon typu 120A ich produkcji, ale czy mógłby Pan pokazać chociaż jedno zdjęcie każdej z wymienionych wyżej lokomotyw z składem dedykowanych wagonów? Proszę nie zrozumieć mnie źle, ale ładowanie wszędzie reklamy wagonów typu Fals jako "idealnie pasujących"/''dedykowanych'' jest trochę żenujące. Nie siedzę na tyle głęboko w temacie tych wagonów aby być pewnym, iż wymienione lokomotywy z nimi nie jeździły, ale bardzo bym prosił o jakieś poparcie swoich ''dedykacji" aby Ci mniej wtajemniczeni mogli utwierdzić się w swoich planach zakupowych.
Widziałem składy Fals za ET41 na własne oczy w Chałupkach. Podstawiały je dwie złączone manewrówki Serii 740 przewoźnika AWT, na które czekało już para ET41.
ale ładowanie wszędzie reklamy wagonów - Prosił bym wytłumaczenie „wszędzie”
Trochę szkoda, ze nikt nie proponuje (może coś przeoczyłem - jeśli tak, to przepraszam) lokomotyw EP07 których naprawa w ZNTK Nowy Sącz skończyła się dla nich naniesieniem pomarańczowych pasków.
Takie paski posiadały w roku 2004 m.in lokomotywy EP07-370 (Zakład Taboru w Łodzi) oraz EP07-381 (CM Poznań)