• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Rozważania o modelach z katalogu Roco na 2022r.

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
7.758 128 1
#21
W bieżącym roku czeka nas kolejny pojedynek Roco kontra PIKO;)
Tym razem w szranki stanie model lokomotywy EU46/Vectron w najnowszym malowaniu PKP Cargo z okolicznościowym emblematem z okazji 20-lecia założenia spółki:)
Tylko... czy PIKO w swoim fabrycznym modelu zainstaluje nowe koła i pantografy a Roco zrobi pełne oświetlenie kabiny i wyposaży swój model we wszystkie piasecznice na podwoziu (na zaprezentowanej wizualizacji znowu ich brak:(). Czy znowu obydwie firmy pójdą po łatwiźnie (oszczędnościach) i potraktują nas jak klientów "gorszego sortu":niepewny:
I jeszcze jedna sprawa dotycząca dołączonych do modelu lokomotywy 754 (Nurek) naklejek. To chyba jest jakiś żart:mad: Czy mam to rozumieć, że tak naprawdę model jest dedykowany na rynek czeski a jak przy okazji kupują go polacy i będą chcieli aby wyglądem był zbliżony do taboru poruszającego się po naszych szlakach to niech sobie we własnym zakresie zmieniają:eek: Jak dla mnie jest to niestety duży minus i... potwierdzenie, że Roco nie traktuje nas, klientów, z należytym szacunkiem:(
 
Ostatnio edytowane:

Kriz8

Aktywny użytkownik
Reakcje
521 5 3
#26
Czy ktoś posiada informacje nt. dat rewizji wagonów ze składu Donnerów?
Skład z Gniezna - rewizje z II połowy 1972 i I połowy 1973 roku.

Szkoda, że nie ma boczniaków z budką...
W IIIc raczej nie będzie boczniaków z budką. Każdy z dotychczas (niewielu) wypuszczonych miał zdemontowaną budkę. Przypuszczam, że na przełomie lat 50/60-tych (albo i wcześniej) demontowano po prostu budki z boczniaków (bo i po co były potrzebne?).
 

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.476 139 19
#27
Ty4 zapewne z MD Bydgoszcz lub Toruń.
Na fotomontażu jest: DOKP Gdańsk Par. Bydgoszcz Wsch.
To będzie model lokomotywy Ty4-40, której fotografię ze Świata Kolei pokazywał @Hoart w swoim wpisie w temacie o lokomotywach serii Ty4 :) . Odnośnik do wpisu z fotografią pierwowzoru => klik. Bardzo się cieszę z tej zapowiedzi :D ! Nie dość, że z moich rejonów :giggle: , to jeszcze z epoki IVa :) , w której nie mam jeszcze żadnej lokomotywy PKP do pociągów towarowych :cenzura: . Będzie stanowić doskonałe uzupełnienie do wagonów towarowych z IVa, których generalnie nie brakuje :podstepny: , a także umożliwi odwzorowanie na makiecie pewnego wycinku kolejowej rzeczywistości początku lat 70-tych :gwizd: , w połączeniu z Oi2 oraz OKo1 i odpowiednimi wagonami pasażerskimi :) . Ciekawe czy Roco usunie przegrzewacz :niepewny: ? Jeśli model miałby odwzorowywać pierwowzór z okresu po naprawie w czerwcu 1973 roku, to względem wizualizacji powinni wprowadzić jeszcze nieco zmian. Poczekamy, zobaczymy, ale zapewne rękę na pulsie trzyma pan @Krzysztof Koj :).
Tylko... czy PIKO w swoim fabrycznym modelu zainstaluje nowe koła i pantografy
Oczywiście że takie zamontuje! Odkąd wprowadzili "poprawki" w swoich modelach, to we wszystkich kolejnych edycjach modeli Vectronów montują nowe zestawy kołowe oraz pantografy. Co do tego nie ma najmniejszej wątpliwości, że takie właśnie będą w zapowiedzianym modelu :cool: .
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.491 553 30
#29
To będzie model lokomotywy z wpisu @Hoart'a :) . Odnośnik do wpisu z fotografią pierwowzoru => klik. Bardzo się cieszę :D ! Nie dość, że z moich rejonów, to jeszcze z epoki IVa
A skąd przypuszczenie, że będzie z epoki IVa? Na stronie Roco jest informacja o epoce III, a wizualizacja to potwierdza, co więcej, wskazuje na wczesną epokę III. Parowóz ma całkowicie oryginalny osprzęt kotła wciąż z podgrzewaczem wody przed kominem, niemieckie reflektory, wywietrzniki na dachu budki itd. Jedyne, co do tego nie pasuje, to tabliczki ostrzegające o wysokim napięciu. Również w opisie nie ma wzmianki o specyficznych polskich cechach modelu, więc obawiam się, że to nie będzie epoka IV. Proszę sobie porównać wygląd parowozu na zdjęciu zamieszczonym przez kolegę @Hoart z wizualizacją modelu na stronie ROCO.
 

sun71

Aktywny użytkownik
MSMK
Reakcje
763 10 1
#30
I jeszcze jedna sprawa dotycząca dołączonych do modelu lokomotywy 754 (Nurek) naklejek. To chyba jest jakiś żart:mad: Czy mam to rozumieć, że tak naprawdę model jest dedykowany na rynek czeski a jak przy okazji kupują go polacy i będą chcieli aby wyglądem był zbliżony do taboru poruszającego się po naszych szlakach to niech sobie we własnym zakresie zmieniają:eek: Jak dla mnie jest to niestety duży minus i... potwierdzenie, że Roco nie traktuje nas, klientów, z należytym szacunkiem
nie przesadzajmy Roco "od zawsze" praktykowało dołączanie kalkomanii np. z tablicami kierunkowymi do wagonów w modelach na różne rynki, Super, że ten model zapowiedzieli, do tego w zapowiedziach pojawia się jako pierwszy z nową elektorniką i gniazdem Plux22, miejmy tylko nadzieję, że nie skończy się jak z Traxxem Kolei Mazowieckiech, który też miał byc taki super, aż się w końcu nie ukazał.
 

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.476 139 19
#31
A skąd przypuszczenie, że będzie z epoki IVa? Na stronie Roco jest informacja o epoce III, a wizualizacja to potwierdza, co więcej, wskazuje na wczesną epokę III. Parowóz ma całkowicie oryginalny osprzęt kotła wciąż z podgrzewaczem wody przed kominem, niemieckie reflektory, wywietrzniki na dachu budki itd. Jedyne, co do tego nie pasuje, to tabliczki ostrzegające o wysokim napięciu. Również w opisie nie ma wzmianki o specyficznych polskich cechach modelu, więc obawiam się, że to nie będzie epoka IV.
Hmm... rzeczywiście :oops: , podana jest III epoka :( . Zasugerowałem się tymi tabliczkami charakterystycznymi dla IV epoki :cenzura: . Zatem pytanie czy wizualizacja jest niedokładna - nie ukazuje zmian, którym zostanie poddany model, aby odwzorowywać lokomotywę z epoki IVa, a także na stronie jest podana błędna epoka, czy - co pewnie jest bardziej prawdopodobne - model będzie z III epoki, a jedynie na wizualizacji nie usunięto tabliczek ostrzegawczych... mam nadzieję, że nie ucieszyłem się przedwcześnie :ostrozny: .
Proszę sobie porównać wygląd parowozu na zdjęciu zamieszczonym przez kolegę @Hoart z wizualizacją modelu na stronie ROCO.
Porównywałem - na szybko to rzuciły mi się w oczy oczywiście reflektory i przegrzewacz. Roco ma odpowiednie reflektory, więc to akurat nie problem. Pytanie co z resztą? Pytanie bezzasadne, jeżeli rzeczywiście model ma być z epoki III, a tak zapewne będzie :cry: . Parowóz został zapowiedziany już na I kawartał tego roku, więc teoretycznie niedługo powinniśmy się dowiedzieć. Tak czy siak - z racji, że ma bydgoski przydział - pozycja (dla mnie poniekąd ;) ) obowiązkowa :X3: .
 
Ostatnio edytowane:

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.827 53 2
#32
Z rysunków wynika, że boczniaki z Inowrocławia wykonane są z form Fleischmanna liftingowanych ok 2015 i zbliżonych jakościowo do poziomu Brawy. W odróżnieniu od prastarej formy Roco wszystkie poręcze są przestrzenne!

Co do Nurka - to zapowiedź Q4 2022, to jeszcze dużo czasu. Proponuję zmasowaną akcję składania propozycji dotyczącej produkcji Roco na ich własnej stronie:
https://www.roco.cc/en/profile/requestmodell/index.html
 

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
3.283 88 0
#34
Wagony Bi/ABi/D to hit dla wielbicieli epoki IVa.

Świetne rozszerzenie starego składu:

1642166138993.png
,
jeżeli przymkniemy oko na (niezbyt duże) różnice w rewizji i przydziale.

Wtedy Roco wypuścili także Oi2 pasującą do tego składu. Teraz, jak widzę, wypuszczają Oi2 do boczniaków z epoki III/IV.

Poza tym, PIKO OKo1 również pasuje do w/w Donnerów.
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.491 553 30
#35
Porównywałem - na szybko to rzuciły mi się w oczy oczywiście reflektory i przegrzewacz.
Podgrzewacz wody. A poza tym, na zdjęciu Ty4-40: brak wywietrzników na budce, prądnica przeniesiona na pomost przy budce, założone inżektory (widać Friedmanna-Metcalfe'a po lewej stronie), a więc usunięta pompa wodna, o takich drobiazgach, jak prasa smarna na pomoście nie wspominając.
Z rysunków wynika, że boczniaki z Inowrocławia wykonane są z form Fleischmanna liftingowanych ok 2015 i zbliżonych jakościowo do poziomu Brawy. W odróżnieniu od prastarej formy Roco wszystkie poręcze są przestrzenne!
Przyznam, że nie kojarzę takich modeli Fleischmanna. te, które znam, to inny typ boczniaków, trochę krótsze. Natomiast faktycznie, te nowe Roco są poprawione, przynajmniej jeśli chodzi o poręcze, ale poza tym wyglądają na ten sam typ, co stare modele. Ale, co ciekawe, jeden wagon ma dwie osie i podciąg - to nowość dla mnie. Za to nie ma 1 klasy ani wagonu 2 klasy dla podróżnych z większym bagażem (mniejsza liczba drzwi).
Zgaduję, że Kolega ma na myśli te wagony:
Raczej nie. Te w tabeli to nie są boczniaki i są z IV epoki. Myślę, że chodzi o boczniaki z III epoki Roco 45535, 45763 i 45764 z Grudziądza i Torunia.
 

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
3.283 88 0
#36
Raczej nie. Te w tabeli to nie są boczniaki i są z IV epoki. Myślę, że chodzi o boczniaki z III epoki Roco 45535, 45763 i 45764 z Grudziądza i Torunia.
Ach, faktycznie - przepraszam, nie wiem dlaczego sądziłem, że mowa o donnerkach - a przecież jest napisane "boczniaki". Mój post był w zamyśle o donnerkach. Zmieniam post powyżej.

Ten post można wywalić.
 
Ostatnio edytowane:
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 234
Tabor 8
Tabor 14
Tabor 0
Tabor 2

Podobne wątki