Jeżeli założyłeś, że semafory wyjazdowe B, C, D i E podają sygnał S10 na wyjazd (tak wynika z rysunku), to semafory wjazdowe A i F powinny być czterokomorowe z układem komór świetlnych od góry: pomarańczowa, czerwona, pomarańczowa, biała, bo będą one podawały sygnał S13 na wjazd, gdy semafor wyjazdowy podaje sygnał S1 oraz sygnał S12, gdy semafor wyjazdowy będzie podawał sygnał S10.
Pomysł z bocznicą szlakową jest dobry, ale wykonanie nieszczęśliwe. Lokomotywa ciągnąc wagony wyjeżdża ze stacji w lewo i jedzie na tor 21 za rozjazd 7, zatrzymuje się i spycha wagony na tor 22. Jednak operacja ta może się nie udać, bo za rozjazdem 7 stoi semafor F z sygnałem S1 i pociąg bocznicowy nie mieści się między semaforem a zwrotnicą rozjazdu 7...
Proponuję zatem wykonanie tej bocznicy według następującego pomysłu.
Lokomotywa ciągnąc wagony wyjeżdża ze stacji w lewą stronę, po czym (gdy obsługa pociągu bocznicowego ustawi odpowiednio zwrotnice rozjazdów) wjeżdża z wagonami na tor 104, następnie spycha wagony na tor 103, odpina się, luzem jedzie na tor 104 i wyjeżdża na tor szlakowy. Obsługa ustawia i zamyka zwrotnice na bocznicę w położeniu zasadniczym i lokomotywa wraca luzem do stacji (w jedną lub druga stronę). Teraz do akcji przystępuje lokomotywa manewrowa bocznicy, która stoi na torze 102, jedzie ona na tor 104 i rozpoczyna sortowanie wagonów na torach 101 i 103. Tor 104 pracuje jako tor wyciągowy. Po zakończeniu prac ładunkowych na bocznicy lokomotywa bocznicowa zestawia skład wagonów do zabrania i odstawia go na tor 103, po czym zjeżdza na swój tor 102. Kolejna obsługa bocznicy to jazda kolejnego pociągu bocznicowego ze stacji w lewą stronę, jak poprzednio wjeżdża ona z wagonami na tor 104, spycha wagony na tor 101, luzem wraca po wagony na tor 103, wyciąga je do toru 104 i wraca z nimi na tor szlakowy. Po zabezpieczeniu zwrotnic rozjazdów na bocznicę wraca z wagonami do stacji (najlepiej ciągnąc je w prawo).
Szczegółowy sposób obsługi takiej bocznicy szlakowej opisuje paragraf 33, dział A instrukcji Ir-1(R-1).