P
Ilustrując fragment pracy stacji celowo użyłem abstrakcyjnego schematu,a nie fragmentu Twojego planu, bowiem ten nie spełnia żadnych kryteriów i jest całkowicie niejasny. W swoim drugim poście w tym temacie napisałem tak:
9. W pierwszej kolejności należy zaprojektować układ torowy wg prawideł przewidzianych dla stacji (choćby najmniejszej), następnie określić sposoby ruchu pociągowego i manewrowego, i dopiero do tych założeń próbować zaprojektować sygnalizację, również stosując podstawowe prawidła rozmieszczania sygnalizatorów przytorowych.
Prawidłowo wykonany projekt musi być czytelny dla wszystkich, którzy będą go oglądać, a więc musi posiadać wiele elementów, których do tej pory nie posiada - i tak w największym skrócie i uproszczeniu:
1. Dokładną numerację oraz charakterystykę wszystkich torów stacyjnych (układ torowy musi jasno wskazywać granice szlaku i stacji);
2. Numerację zwrotnic;
3. Zdefiniowane urządzenia srk, jakie na stacji są eksploatowane (będą modelowane);
4. Opis pracy stacji - opis ruchu pociągowego oraz projektowanej pracy manewrowej;
5. Stosownie do powyższych punktów projekt sygnalizacji.
Bez tych elementów jakakolwiek próba wyrywkowych działań na dowolnym układzie torowym nie ma żadnego sensu.
Jeszcze raz zachęcam do wnikliwego zapoznania się z podlinkowanymi materiałami, przede wszystkim w zakresie opanowania podstawowych pojęć, związanych z ruchem kolejowym, budową infrastruktury kolejowej i zasadami kolejowej sygnalizacji. Lektura takich instrukcji, jak Ir-1(R-1), Ie-1(E1), Ie-4(WTB-E10) oraz poznanie stosowanej symboliki graficznej na planach schematycznych i sytuacyjnych jest obowiązkowa.
9. W pierwszej kolejności należy zaprojektować układ torowy wg prawideł przewidzianych dla stacji (choćby najmniejszej), następnie określić sposoby ruchu pociągowego i manewrowego, i dopiero do tych założeń próbować zaprojektować sygnalizację, również stosując podstawowe prawidła rozmieszczania sygnalizatorów przytorowych.
Prawidłowo wykonany projekt musi być czytelny dla wszystkich, którzy będą go oglądać, a więc musi posiadać wiele elementów, których do tej pory nie posiada - i tak w największym skrócie i uproszczeniu:
1. Dokładną numerację oraz charakterystykę wszystkich torów stacyjnych (układ torowy musi jasno wskazywać granice szlaku i stacji);
2. Numerację zwrotnic;
3. Zdefiniowane urządzenia srk, jakie na stacji są eksploatowane (będą modelowane);
4. Opis pracy stacji - opis ruchu pociągowego oraz projektowanej pracy manewrowej;
5. Stosownie do powyższych punktów projekt sygnalizacji.
Bez tych elementów jakakolwiek próba wyrywkowych działań na dowolnym układzie torowym nie ma żadnego sensu.
Jeszcze raz zachęcam do wnikliwego zapoznania się z podlinkowanymi materiałami, przede wszystkim w zakresie opanowania podstawowych pojęć, związanych z ruchem kolejowym, budową infrastruktury kolejowej i zasadami kolejowej sygnalizacji. Lektura takich instrukcji, jak Ir-1(R-1), Ie-1(E1), Ie-4(WTB-E10) oraz poznanie stosowanej symboliki graficznej na planach schematycznych i sytuacyjnych jest obowiązkowa.