• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Budownictwo Rozjazd Piko ver. 2.0

OP
OP
P

Pawelec

Aktywny użytkownik
Reakcje
424 0 1
Mam jedno pytanie: jak jeździć po tym rozjeździe bo na razie widzę zwarcie......
Narazie pręt jest do ustalenia wszystkiego w jednej linii, ułatwia to pracę, myślałem że nie będę musiał się tłumaczyć z tego ;)
Jak wszystko będzie porządnie spasowane to oddzielę dwa ściągi, tak jak w orginale(y)
 
OP
OP
P

Pawelec

Aktywny użytkownik
Reakcje
424 0 1
Z braku czasu, niestety ostatnio mało się dzieje w temacie:ostrozny:
Mimo wszystko coś tam poszło do przodu, ale czeka mnie chyba przerobienie iglic, aby przypominały bardziej orginał, chodzi o szlif na początku iglicy.
Zrobiłem taki prowizoryczny narzędz, do ułatwienia sobie pracy:)
20250315_125817.jpg
O wiele lepiej iglica się prezentuję, i co najważniejsze koła nie haczą(y)

Druga kwestia, znalazłem fajny zestaw nakrętek i śrub trawionych firmy Aber do łącznika, tak się prezentuję po pierwszej przymiarce.
20250321_183840.jpg 20250321_183919.jpg 20250321_183621.jpg 20250321_181053.jpg
Na ostatnim zdjęciu, jest zestaw jaki pierwszy zastosowałem, ale był stanowczo przeskalowany, więc użyłem mniejsze nakretki jak powyżej.
Otwór rozwierciłem i jest git;)
Muszę przyznać, że na żywo fajnie się to prezentuje.

A, taka mała ciekawosta, dokopałem się ostatnio do dna internetu:)
I znalazłem taki rozjazd, prawie od podstaw zrobiny, czad.
abendstern-thomas-doube-slip-construction-large.jpg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.330 544 30
Choć w sklepie widnieje jako potrójny
W sklepie jest nieprawidłowa nazwa. Według polskiej terminologii kolejowej jest to rozjazd podwójny (bo to są dwa rozjazdy w jednym), zwany czasem rozjazdem skupionym. Gdyby przyjąć, że jest to rozjazd potrójny (bo rozdziela jeden tor na trzy tory), to konsekwentnie zwykły rozjazd (pojedynczy) należałoby nazywać podwójnym, bo z niego wychodzą dwa tory.
 
OP
OP
P

Pawelec

Aktywny użytkownik
Reakcje
424 0 1
Mam pytanie do posiadaczy torów Weinert-a.
Czy mógłby ktoś zmierzyć szerokość podkładu drewnianego?(Flex).
Zakupiłem, właściwie to wykupiłem wszystko co miał sklep:) podkłady beton/drewno i okazało się że jest dość duża różnica w szerokości podkładów drewnianych.
Myślałem że Weinert ma, nazwijmy to standard w podkładach, a tu taka niespodzianka.
Wiem że są różne rodzaje podkładów, ale łącząc np. beton z drewnem, będzie to wyglądało dziwnie na prostych odcinkach, na łączeniu z rozjazdem jest ok, chyba że to normalne, tu się moja wiedza kończy;)
Dla przykładu odc. prosty beton/drewno:cenzura:
20250405_133234.jpg

Rozjazd/beton, jest ok.
20250405_133853.jpg

Rozjazd zwyczajny, razem z krótkim odc. flexa drewno, już jest gorzej.
20250405_132923.jpg

Szerokość beton.
20250405_141325.jpg

Drewno, odc. krótki flex.
20250405_134033.jpg

Rozjazd zwyczajny.
20250405_134010.jpg

Mógł Weinert trzymać się jednego wymiaru "standardu", np "260cm" dla drewna i "250cm" beton, czy się mylę:niepewny:
Tak trochę dziwnie jest.
Z drugiej strony nie znam regułki, jak powinno się łączyć rodzaje podkładów.
 

mateusz1234

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
2.059 0 0
Nie wiem, czy dobrze zrozumiałem pytanie. Pojedynczy tor elastyczny Weinerta zawiera kilka sekcji podkładów łączonych na wpusty, tak jak pokazałeś wyżej. Takie same sekcje podkładów możesz zakupić bez szyn. Niczym się one między sobą nie różnią.

Innymi słowy, nie ma różnicy pomiędzy podkładami dołączanymi do toru elastycznego 74000, a tymi zakupionymi osobno 74100. A przynajmniej ja się z taką różnicą nie spotkałem.
 
OP
OP
P

Pawelec

Aktywny użytkownik
Reakcje
424 0 1
Drugi suwak gotowy, oraz dwie klamry suwaka.
Po przymiarce uważam że jest nieźle;)
20250409_174931.jpg
20250409_174855.jpg
20250409_175203.jpg

Oczywiście suwak będzie izolowany, myślę aby go przepołowić, nawiercić i wcisnąć pręcik z tworzywa i "zamknąć" wszystko specjalnym klejem, bardzo twardym (Wurth PowerBond)
Używam takiego do łączenia elementów karoserii, więc i tu powinien zdać egzamin:)

Natomiast mocowanie "Klamerek" do suwaka zrobię następująco:
Przewiercę klamrę oraz suwak, wprowadzę pręt mosiężny o średnicy 0,5mm i przylutuję całość od spodu, aby nic nie było widoczne.

Myślę że będzie ok, chyba że ma ktoś inny pomysł, chętnie wysłucham.

Ogólnie Muszę zrobić lewą iglice od nowa chyba, zj... otwór, i jest trochę za daleko, albo ewentualnie zalutować i przesunąć otwór, ten i tak nie będzie wykorzystany:niepewny:

Mam pytanie, czy odległość między iglicą a opornicą, odlegajacą jest taka sama w "Angliku" Jak i rozjezdzie zwyczajnym?

W zwyczajnym jest około 140/160 mm, teoretycznie powinno być tak samo ale nie jestem pewny.
Na zdjęciach zastosowałem wymiar wypośrodkowany, czyli "150"mm.

Wszelkie sugestie i porady mile widziane.
Do następnego;)
 
OP
OP
P

Pawelec

Aktywny użytkownik
Reakcje
424 0 1
Mówią że "niedzielna praca w g... się obraca" ale mnie to nie rusza, bo i kiedy to robić:)

Troszkę podzióbałem dzisiaj, oto efekt:
Klamry już mają wspornik, do późniejszego lutowania.
20250413_151617.jpg 20250413_142846.jpg 20250413_143527.jpg
Patrząc na pierwsze zdjęcie, wygląda jakby otwór był wywiercony po dobrej imprezie z kumplami:)
Spokojnie, wiertło się wygięło pod wpływem ciężaru wiertarki, dlatego taki efekt;)

Kolejna przymiarka, jest już całkiem dobrze, ale trochę nie podobają mi się mocowania ściągu, w porównaniu do "klamerek" suwaka, jakieś takie toporne się wydają.
Zrobie je od nowa, zaopatrzyłem się w mniejsze pręty 1mm więc szybko pójdzie, praktycznie bez obróbki, te obecne były zrobione z pręta 1,5mm więc trochę zabawy było przy nich.
20250413_153049.jpg 20250413_152723.jpg 20250413_154758.jpg 20250413_154701.jpg 20250413_154737.jpg 20250413_154830.jpg
Takie niby nic, a pracy sporo.

Tak sobie przejrzałem wątek z mojego "dłubania" zaczynając od "pikolców" i nie sądziłem że skończę na budowie "Prawie" przez duże "P" rozjazdu Weinert-a i w dodatku DKW, nieźle a będzie jeszcze relacja z budowy dwóch zwyczajnych rozjazdów prawych, ale to jeszcze trochę, prawdopodobnie dość szybko pójdzie, z racji "prostoty":giggle:
Cdn.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
P

Pawelec

Aktywny użytkownik
Reakcje
424 0 1
Dziś od święta wyskrobałem prowadnice kolankowe.
Troszkę upierdliwa sprawa, ponieważ wagon Roco troszkę podskakiwał na nich, za to Piko nie sprawiało problemów.
Problem został usunięty i wszystko jest git(y)
Musiałem troszkę "wycieniować" prowadnice na środku tak jak jest w orginale.

Ogólnie chciałem aby prowadnice wystawały poza główki szyn, lecz niestety muszę się obejść smakiem.
Problem to za grube koła.
A szkoda dodałoby to realizmu.
Chociaż zabieg szlifowania na końcach, daje trochę złudzenie optyczne, jakby wystawały:)
choć zdjęcia tego nie oddają.
Jeszcze troszkę muszę poprawić (zaokrąglić) końce prowadnic, dodać śruby i będą gotowe;) 20250421_113021.jpg 20250421_113033.jpg 20250421_113010.jpg 20250421_112912.jpg 20250421_112843.jpg 20250421_112824.jpg 20250421_112806.jpg
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki