• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Budownictwo Rozjazd Piko ver. 2.0

OP
OP
P

Pawelec

Aktywny użytkownik
Reakcje
295 0 1
"Załącznik" to jest styk izolowany klejono-sprężony stosowany w rozjazdach z elektryczna kontrolą nie zajętości, natomiast to o co pyta kol. garou to jest element który w oryginale w rozjazdach z iglicami "osadowymi" służył do przytrzymywania iglicy w osadzie. Powinny być dwa takie elementy po obu stronach iglicy. Nie mają one kształtu klasycznych łubek, są przykręcone z jednej strony do szyny łączącej.
Trochę odkopię temat "łubków"
Z racji że dzisiaj byłem na starej boczni nieopodal domu, zrobiłem zdjęcie o jakie połączenie iglic, mnie chodziło.
20240921_113424.jpg
20240921_113653.jpg
20240921_113700.jpg

Dla przypomnienia, zdjęcie rozjazdu piko z przymiarką łubka.
Screenshot_20240921_122259_Chrome.jpg
 
Ostatnio edytowane:

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.612 443 99
Skąd bierzesz te konkretne łubki, które widać na rozjeździe PIKO? Nawet spoko wyglądają, chociaż widać, że rozstaw imitacji śrub (tych wewnętrznych) jest inny niż na zdjęciach które pokazałeś.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
P

Pawelec

Aktywny użytkownik
Reakcje
295 0 1
Ale to nie jest żadne połączenie iglic, lecz zwykłe łubkowe łączenie szyn (podparte).
Sądząc po liczbie i orientacji względem siebie, jest to komplet połączeń szyn łączących w rozjeździe z szynami krzyżownicy.
Trochę perspektywa zdjęcia może być myląca.
Mało tego, są dwa takie połączenia, w połowie iglicy i w obrębie krzyżownicy.
20240925_161907.jpg
20240921_113808.jpg
 

t_domagalski

Znany użytkownik
Reakcje
1.518 19 9
Mało tego, są dwa takie połączenia, w połowie iglicy i w obrębie krzyżownicy.
Nie chcę brnąc zbyt głęboko w offtopiczną dyskusję, żeby nie zaśmiecać wątku.... :rolleyes:
ALe to co nazwałeś "połączeniem w połowie iglicy" jest w rzeczywistości połączeniem łubkowym zwrotnicy z szynami łączącymi rozjazdu.
Iglica (na zdjęciu jest akurat szynosprzężysta) jest częścią zwrotnicy. Charakterystyczną cechą iglicy jest to, że jej "tępa" część jest przytwierdzona nieruchomo do podrozjazdnic i w miejscu łączenia łubkami z resztą rozjazdu nie następuje żadne przemieszczanie się elementów, Połączenie to jest sztywne.
Wyginanie (iglica szynosprzężysta) lub obracanie (iglica czopowa) następuje bliżej "ostrego" końca iglicy.

Cała dyskusja zaczęła się od tego, że połączyłeś w jednym elemencie swojego rozjazdu funkcje dwóch różnych elementów rozjazdu - osady czopowej iglicy (ruchomej) oraz łupkowego połączenia szyn (z założenia sztywnego)... ;)
 
OP
OP
P

Pawelec

Aktywny użytkownik
Reakcje
295 0 1
Nastąpiła zmiana planów odnośnie przeróbki DKW Piko, stwierdziłem że szkoda czasu na ten rozjazd i postanowiłem stworzyć "Własny" opierając się na budowie Weinert-a.
W czasie prac natknąłem się na dokładnie taki wzór, o jaki mnie chodziło:
Baulos2_Einf.links_2018.04.17.1441bk.jpg
Baulos2_Einf.links_2018.04.17.1441ck.jpg


Co prawda nie jest to "Anglik" ale chodzi o budowę.
Za dużych postępów umnie narazie nie ma, ale pomału do przodu;)
20240924_202603.jpg
20240926_175745.jpg
20240928_155238.jpg

Myślę aby trochę pójść na "łatwiznę"
I wykorzystać krzyżownicę z gotowych podkładów Weinert-a, jako bazę i został by "Tylko" środek do ogarnięcia.
Jako bazę wykorzystał bym dwa takie elementy:
Screenshot_20240915_210147_Adobe Acrobat.jpg

Przy takim rozwiązaniu dużo problemów i kosztów odchodzi.
Do pozostałych podrozjazdnic wykorzystam raczej "blaszki" gotowe Weinert-a, ponieważ wątpię żeby znalazł się ktoś kto to wydrukuję/wytrawi, mowa o takich:
Screenshot_20240915_210250_Adobe Acrobat.jpg

A Weinert ma wybór dość dobry, choć ilość sztuk w opakowaniach trochę komplikuje sprawę.
Fajnie że są zrobine z mosiądzu.
Jedno z wielu pytań się nasuwa: jaką szynę zastosować aby kształt był jak najwierniej odwzorowany:niepewny: Peco/Tillig?
Raczej wolałbym iść w code 83, tak abym mógł zastosować śruby od wewnętrznej strony, brak w oryginale Weinert-a bardzo kłuje mnie w oczy.
Chyba że code 75 pozwoliłby na to:niepewny:
Dużo do obgadania będzie :)
Liczę na pomoc fachowców;)
Cdn.
 
OP
OP
P

Pawelec

Aktywny użytkownik
Reakcje
295 0 1
Dziś podliczyłem koszta "Podkładek" Weinert-a, i niestety nie jest zbyt kolorowo, taki sobie schemat zrobiłem, aby się nie pogubić:)
DKW Weinert Kalkulacja.PNG

Jest to wyliczone jako całość.

Jak już wspomniałem, lipnie trochę są pakowane, przez co podbija to cenę.

Również naczytałem się na zagranicznych forach, że nie są "idealne" i bywa różnie z jakością, pokrzywione itd.
Więc raczej chyba odpuszczę temat, no chyba że ktoś druknie cały podkład;)

Porównując sam podkład Weinert-a, zwykłego rozjazdu (70zł) to jest przepaść, dodając parę złotych do szyn, zrobić ściąg, i mamy rozjazd w cenie Pikolca (nie liczę roboty, to akurat przyjemność)
Jak już pisałem, myślałem jeszcze aby kupić dwa podkłady "Y", wykorzystać krzyżownicę i wykończyć środek, ale tu także wystąpił problem, jeszcze nie zrobiłem dokładnych pomiarów, ale zauważyłem że podkłady "Y" I inne "puste" mają wydłużoną krzyżownicę (kierownica na 5-ciu podkładach), względem Dkw(4 podkłady)

Pozostaje mi chyba tylko zrobić wszystko od podstaw, z blaszek miedzianych, śruby może znajdę trawione, ale nie będę ukrywał, bardzo przydały by się dane techniczne DKW bo niestety nic w moich książkach nie mam, tylko dane zwyczajnych rozjazdów:ostrozny:

Co mi jeszcze zostało, dalej:mamdola: aż w końcuo_O od myślenia:LOL:
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.612 443 99
Nastąpiła zmiana planów odnośnie przeróbki DKW Piko, stwierdziłem że szkoda czasu na ten rozjazd i postanowiłem stworzyć "Własny" opierając się na budowie Weinert-a.
W czasie prac natknąłem się na dokładnie taki wzór, o jaki mnie chodziło: Zobacz załącznik 1077336
Cdn.
Z trabanta nie zrobisz Porsche (to PIKO). Nie chciałem nic pisać by nie zniechęcać, ale wydaje mi się, że słuszną decyzję podjąłeś, choć budowa od podstaw to dość wymagające wyzwanie. Powodzenia.
 
OP
OP
P

Pawelec

Aktywny użytkownik
Reakcje
295 0 1
Pytanie mam:)
Jaką szerokość stopki mają szyny Tillig 85500 ?
sklepy nie mają takich danych, jak pytałem, dziwne troszkę.
Podejrzewam że będzie pomiędzy 1,7-1,73 ale wolałbym precyzyjną odp.
drugie pytanie, które "szyneczki" lepiej wyglądają itp. omawiane Tillig-a czy Peco?
Podobno Weinert i Peco z tych samych szyneczek korzystają, prawda czy mit?
 
OP
OP
P

Pawelec

Aktywny użytkownik
Reakcje
295 0 1
Dostałem ciekawą wiadomość od Weinert-a.
Jakiś czas temu wysłałem wiadomość z zapytaniem, czy jest szansa zakupienia samego podkładu DKW 8,6°
Odpowiedź brzmi że tak, cena 35 euro plus koszt wysyłki.
Fajnie że jest taka możliwość;)
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.612 443 99
Dostałem ciekawą wiadomość od Weinert-a.
Jakiś czas temu wysłałem wiadomość z zapytaniem, czy jest szansa zakupienia samego podkładu DKW 8,6°
Odpowiedź brzmi że tak, cena 35 euro plus koszt wysyłki.
Fajnie że jest taka możliwość;)
Jak za te "piniendze" to lepiej sobie samemu zrobić imitację tłucznia pod rozjazdem. Ja bym zaryzykował. 35 EURO na ulicy nie leży. O ile pisząc "podkładu" kolega ma to właśnie na myśli. Chyba że kolega pisze o imitacji podkładów drewnianych to rozumiem.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
P

Pawelec

Aktywny użytkownik
Reakcje
295 0 1
Więc tak, DKW w wersji (BS) do samodzielnego montażu raczej nie będzie w ofercie, Weinert tłumaczy się, że to są bardzo trudne rozjazdy do montażu.
Problematyczne jest również stworzenie Instrukcji, tak aby "każdy" sobie z tym poradził.
Kolejna kwestia, z pewnością pojawią się reklamacje, z powodu nieumiejętnego montażu, w pełni to rozumiem.
Reasumując, nie chcą sobie dokładać problemów.
Ale jest szansa, aby pojawiła się sama "Baza" do DKW.
To już był by sukces, wydaje mi się:niepewny:
 
OP
OP
P

Pawelec

Aktywny użytkownik
Reakcje
295 0 1
Orientuję się ktoś, gdzie można zakupić szyny PECO IL-3_6 code75?
Pomijając sklep Lokland, chyba że coś się poprawiło.
Interesują mnie "Nasze" sklepy jakby co.
 
OP
OP
P

Pawelec

Aktywny użytkownik
Reakcje
295 0 1
Po krótkiej przerwie (a będzie ich sporo jeszcze:))
postanowiłem ruszyć z tematem, a mianowicie złożyć do kupy rozjazdy od Weinert-a.
A te z kolei trafią na przyszłą makietę/diorame która już była omawiana, dla przypomnienia bocznica Lotos-u Poznań Górczyn.
Ale do sedna, dzisiaj tylko na "luźno" powtykałem parę szyneczek, aby zobaczyć co i jak pasuje i powiem szczerze bardzo przyjemnie pracują w mocowaniach, żadnych zacięć itp.
Pomiary/kąty biorę z "szablonów" dostępnych na stronie Weinert-a, przymiarka poniżej jeszcze bez wydruku, w PDF ustawienie na 82% daje idealnie wyskalowany rozjazd;)
20241226_185043.jpg

20241226_193316.jpg
20241226_193341.jpg

Trochę pracy będzie, ale myślę że tragedii nie będzie :)
Muszę zamówić jeszcze trzy zestawy kierownic, na cztery podkłady, środkowa kierownica jest taka sama tylko jest wygięta i ma kąt 170°.
Jeszcze pozostanie kwestia ściągu iglicowego, chciałbym aby był bardziej zbliżony do realnego, ale z "biedy" Jak skończy mi się cierpliwość, może znowuż się zgłoszę do dziadka Weinert-a i może mi sprzeda, dlaczego by nie, podkłady sprzedał to i ściągi pewnie tyż.
Zostanie później jeszcze jeden rozjazd poskładać 8,6° i drugi który już mam 6,3° długi skubany jest.
20241212_173837.jpg

Tu tylko kierownice przymierzałem narazie, ale te są już na 5-ciu podkładach.
Trochę obróbki wymagają, ale ogólnie bardzo ładne są.
Narazie to tyle, plan jest pozostało w końcu coś podłubać:mamdola::)
 

Podobne wątki