• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Budownictwo Rozjazd Piko ver. 2.0

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.317 504 30
stopa iglicy jest równie szeroka co wysoka mniej więcej
Tak, ale proszę zauważyć, że sama iglica jest znacznie niższa od normalnej szyny - od pewnego momentu stopka jest wyżej i podkładki ślizgowe są wyższe niż tuż przy osadzie. A w osadzie stopki w ogóle nie ma (pisałem o tym wcześniej).
 
OP
OP
P

Pawelec

Aktywny użytkownik
Reakcje
276 0 1
Tak, ale proszę zauważyć, że sama iglica jest znacznie niższa od normalnej szyny - od pewnego momentu stopka jest wyżej i podkładki ślizgowe są wyższe niż tuż przy osadzie. A w osadzie stopki w ogóle nie ma (pisałem o tym wcześniej).
Faktycznie, nie zwróciłem uwagi.
Tak sobie myślę, czy połowa szerokości stopki będzie ok?:niepewny:
 
OP
OP
P

Pawelec

Aktywny użytkownik
Reakcje
276 0 1
Obecny ściąg jest już nie aktualny, fajnie wyszedł, ale problem to wytrzymałość materiału.
Zamieniłem materiał na o wiele wytrzymalszy, czyli łączniki starych "Ururek":)
Tak wygląda nowa wersja klamry, oraz suwak iglicowy.
20240331_202050.jpg
20240331_202257.jpg
20240331_210728.jpg

Suwak będzie wyglądał następująco, razem z głowicą.
20240401_093227.jpg
20240401_092933.jpg
20240401_092843.jpg

Mam wrażenie że jestem coraz bliżej wersji ostatecznej.
Póki co, na razie jest jedna strona zrobiona, aczkolwiek nie wykończona.
Mam prośbę, mógłby któryś z kolegów/koleżanek polecić porządne wiertła precyzyjne?
Przez obecne, robota stoi.
Te od Chińczyka są w miarę tylko do plastiku, do metalu się jednak nie nadają:)
Wzoruję się na tym:
Screenshot_20240331_163233_Adobe Acrobat.jpg

Screenshot_20240331_163216_Adobe Acrobat.jpg
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
P

Pawelec

Aktywny użytkownik
Reakcje
276 0 1
Dzisiaj dotarłem na spacerku na bocznie, kawałek od domu, i musiałem porobić wymiary:)
Pare rzeczy mnie interesowało, oraz dokładnie namacalnie, zrobić oględziny rozjazdów, co i jak to wygląda.
Głównie ciekawiło mnie, jaka jest odległość między jedną a drugą iglicą itp.
20240401_115947.jpg
20240401_120006.jpg
20240401_120023.jpg

20240401_120613.jpg
20240401_120401.jpg
20240401_154743.jpg

Aż tak dużego przeskalowania nie ma:)
20240401_123259.jpg
 
OP
OP
P

Pawelec

Aktywny użytkownik
Reakcje
276 0 1
Dzisiaj troszkę praktyki jak działa mój suwak iglicowy.
Odciąga bardzo dobrze iglice, gorzej w drugą stronę, niewystarczający docisk, ale z tym się uporam. Mam zamiar dodać od spodu jakiś "stuczny" docisk aby iglica była dopychana do opornicy.
Póki co sprawa wygląda tak.
20240402_222340.jpg
20240402_222202.jpg
20240402_222709.jpg
20240402_222620.jpg

Docisk od spodu, coś w ten deseń.
20240402_222202.jpg

Wszystko działa jak trzeba, tylko ten docisk psuję cały efekt, ale będę pracował dalej nad tym :mamdola:
 
OP
OP
P

Pawelec

Aktywny użytkownik
Reakcje
276 0 1
Mam pytanie odnośnie zasilania, czy waszym zdaniem jest możliwość ominięcia zwarcia, w momencie kiedy suwak jest w drugiej fazie przestawiania iglic? jak poniżej:
20240404_211932.jpg

Od spodu wszystko jest izolowane, tzn prowadnica.
Tak poszedłem w realizm, że zapomniałem o zasilaniu :)
Lewą klamrę muszę jeszcze poprawić, ale ogólnie rzecz biorąc fajnie to działa, w trzech fazach.
20240404_211948.jpg
20240404_211932.jpg
20240404_212044.jpg

Najgorsze jak nie będzie ratunku w zasilaniu, i tyle pracy na marne:X3:
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
P

Pawelec

Aktywny użytkownik
Reakcje
276 0 1
Zakończyłem kombinację, ostatecznie cały mechanizm będzie na "sztywno"
Nie można mieć wszystkiego:), zostanie dopieszczenie wszystkiego i waloryzacja, i na tym koniec.
Wydaje mi się, że i tak dobrze wyszło
20240405_181723.jpg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.317 504 30
W prawdziwych rozjazdach tam, gdzie są obwody torowe, dwa toki szynowe też muszą być od siebie odizolowane. Ściąg iglicowy jest dzielony na środku, a połączenie dwóch połówek jest zrobione z izolacją. W modelu cały ściąg iglicowy robi się zwykle z tworzywa sztucznego, może i tu dałoby się tak zrobić?
 
OP
OP
P

Pawelec

Aktywny użytkownik
Reakcje
276 0 1
Dało by się zrobić, nawet miałem szczerze dwa takie ściągi zrobione, testowe.
Ale problem jest taki że nie wytrzymały prób docisku, przy tak małej średnicy.
Nawet ta wersja z lutowanym suwakiem, też nie dała rady.
Więc została opcja szlifowanej szyny, jak się okazało, najmocniejszy materiał.

Mam pytanie, posiada może ktoś wymiary/dane techniczne takiego mechanizmu przestawiania zwrotnicy
20240401_115542.jpg

Super jakby miał ktoś gotowca z wymiarami pod h0
Z góry dzięki.
 

Alana

Aktywny użytkownik
Reakcje
270 2 1
W prawdziwych rozjazdach tam, gdzie są obwody torowe, dwa toki szynowe też muszą być od siebie odizolowane. Ściąg iglicowy jest dzielony na środku, a połączenie dwóch połówek jest zrobione z izolacją. W modelu cały ściąg iglicowy robi się zwykle z tworzywa sztucznego, może i tu dałoby się tak zrobić?
Stary dobry laminat do robienia plytek drukowanych? Wystepuje w roznych grubosciach - tutaj np dac 1mm grubosci i to wykozystac jako izolacje pomiedzy szynami?
 

Podobne wątki