• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Mój ZNTK Roco Ty2 Precyzyjna Przeróbka

jezyzie

Znany użytkownik
Reakcje
555 13 0
#25
mój postęp jest nieco powolny. Czekam na nowy silnik, więc nie mogę rozpocząć montażu. Silnik, który znalazłem, pasuje tak, jakby był do niego stworzony.

To bardzo dobry silniczek, też go używam;
Ośka 13 mm jest wystarczająco długa. Ślimak osadź bezpośrednio na osi silnika. Średnice osi są identyczne. W celu humanitarnego osadzenia ślimaka na osi silnika, otwór w ślimaku kalibruję gwintownikiem M2. Przegub kardana jest tu zbędny. Silnik mocujesz do korpusu przekładni za pomcą elastycznego kleju (ja zastosowałem klej do butów). Zyskujesz sporo miejsca. U mnie silnik musiał być oddalony ze względu na czop skrętu (lokomotywa elektryczna).
Jeżeli będzie brakowało miejsca, silnik można ustawić ukośnie ku górze.
SE15HOSLTP slimak na osi.png
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Arturp

Arturp

Znany użytkownik
Reakcje
1.385 2 5
#26
Znalazłem problem, jedno z otworów na osie jest o 0,65 mm głębszy. Musiałem zrobić nowe osie, ponieważ próba naprawienia oryginalnego projektowania sprawiła, że cały wózek chwiała się. jest teraz znacznie bardziej stabilny.

 
OP
OP
Arturp

Arturp

Znany użytkownik
Reakcje
1.385 2 5
#27
To bardzo dobry silniczek, też go używam;
Ośka 13 mm jest wystarczająco długa. Ślimak osadź bezpośrednio na osi silnika. Średnice osi są identyczne. W celu humanitarnego osadzenia ślimaka na osi silnika, otwór w ślimaku kalibruję gwintownikiem M2. Przegub kardana jest tu zbędny. Silnik mocujesz do korpusu przekładni za pomcą elastycznego kleju (ja zastosowałem klej do butów). Zyskujesz sporo miejsca. U mnie silnik musiał być oddalony ze względu na czop skrętu (lokomotywa elektryczna).
Jeżeli będzie brakowało miejsca, silnik można ustawić ukośnie ku górze.
Zobacz załącznik 856207
Warto wiedzieć dzięki za informacje
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
5.066 449 99
#28
Witam, jestem nowy tu na waszym forum.
Właśnie zaczynam projekt z parowozem Roco Ty2, będzie dużo zmian aby dokładnie wyglądał jak Ty2 911. Tu jest parę zdjęć, jeszcze czekam na reflektory i inne czesci.
Zobacz załącznik 846505
Zobacz załącznik 846506
Zobacz załącznik 846507
Zobacz załącznik 846508
Zobacz załącznik 846509
Zobacz załącznik 846510
Z zaciekawieniem śledzę ten wątek, bo też myślałem o takiej przeróbce gdyż raczej nie doczekamy Ty2 z prawdziwego zdarzenia....
Mam nadzieję, że relacja będzie w miarę dokładna.
Na wstępie zastanawiam się tylko nad sensem zastosowania kół (RP25?) .... pytanie co poza wyglądem to daje? Czy nie sprawi, że model zacznie "wypadać z szyn"? Jednak ta obręcz jest o wiele niższa..... podejrzewam, że przy takich kołach to i tory muszą być Tip-Top ułożone i geometrycznie poprawne.
 

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
3.195 10 1
#30
Z zaciekawieniem śledzę ten wątek, bo też myślałem o takiej przeróbce gdyż raczej nie doczekamy Ty2 z prawdziwego zdarzenia....
Mam nadzieję, że relacja będzie w miarę dokładna.
Na wstępie zastanawiam się tylko nad sensem zastosowania kół (RP25?) .... pytanie co poza wyglądem to daje? Czy nie sprawi, że model zacznie "wypadać z szyn"? Jednak ta obręcz jest o wiele niższa..... podejrzewam, że przy takich kołach to i tory muszą być Tip-Top ułożone i geometrycznie poprawne.
Pytasz co to daje. Min to, że kiedy lokomotywa porusza się po torach modelowych o właściwym CODE, to nie skacze kolami po podkładach.
Taki szyny robi np. TT Filigran itp.
Nie każdy zdaje sobie sprawę z faktu, że sama szyna w H0 jest bardzo przeskalowana, podobnie jak i koła. Od lat z powodzeniem stosujemy nawet w TT kola RP25 i nic nie wypada.
Cale serie 406R szły na takich kołach.

Ciekawy zabieg Roco wykonało w nowszej wersji BR52. Kola parowozu są już RP25 a w tendrze nie. Wiele osób się zdziwiło, że to nie jeździ po torach modelowych.
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.695 112 11
#31
wystarczyło przetoczyć fabryczne , jeśli tak bardzo bolało wizualnie.
Nie wszyscy mają taką możliwość, tokarki i tokareczki wszelkiego rodzaju za wielką wodą to nie lada pieniądze. Serwis jeśli się chce do specjalisty dać to też duże pieniądze. W domowym warsztacie jeśli się zaprojektuje odpowiednie narzędzia, to taka opcja jest bardzo atrakcyjna.
 
OP
OP
Arturp

Arturp

Znany użytkownik
Reakcje
1.385 2 5
#32
Z zaciekawieniem śledzę ten wątek, bo też myślałem o takiej przeróbce gdyż raczej nie doczekamy Ty2 z prawdziwego zdarzenia....
Mam nadzieję, że relacja będzie w miarę dokładna.
Na wstępie zastanawiam się tylko nad sensem zastosowania kół (RP25?) .... pytanie co poza wyglądem to daje? Czy nie sprawi, że model zacznie "wypadać z szyn"? Jednak ta obręcz jest o wiele niższa..... podejrzewam, że przy takich kołach to i tory muszą być Tip-Top ułożone i geometrycznie poprawne.
z kołami rp25 nie będziesz miał problemu, to standard w amerykańskich modelach od lat.
Ja używam kół Proto:87 Code 64. moje szyny będą kodem 83 i 70. Europejski standard kół NEM Nie sądzę, że będzie działał bardzo dobrze na tych szynach. Proto: 87 to w zasadzie poprawa prototypowego wyglądu kolei za pomocą kół i torów, które mają być skalowane. Tak, praca na torze musi być bardzo płynna bez nierówności.
na zdjęciu od lewej do prawej RP25 Kod 110 (Standartowe), RP25 Kod 88 (Semi Scale), Proto:87 Kod 64. (Skalowe)
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
5.066 449 99
#34
Ciekawy zabieg Roco wykonało w nowszej wersji BR52. Kola parowozu są już RP25 a w tendrze nie. Wiele osób się zdziwiło, że to nie jeździ po torach modelowych.
Dzięki za wyjaśnienia. A co do "ciekawego zabiegu Roco" to trochę ich nie rozumiem. Skoro już wymienili koła na "lepsze" w parowozie.... to po kiego diabła zostawili 'stare' w tendrze skoro doświadczenia wskazują na fakt, że nic się nie dzieje na takich kołach.

Rozumiem teraz, że pokazana w tym wątku wymiana kół w tendrze dotyczy takiego właśnie egzemplarza, by wszystkie koła miał RP25 skoro część z nich fabrycznie jest już taka...
 

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
5.008 33 1
#39
Piękna modelarska praca -gratuluję(y)
Mam jednak prośbę do kol @Arturp o zamieszczanie zdjęć bezpośrednio tu na forum.
Zdjęcia takie jak w przedostatnim poście teraz są widoczne ,ale jak z jakiś powodów zniknie strona/serwer na którym są publikowane to tutaj już ich nie zobaczymy -a było by szkoda jak zostaną "dziury" w tak ciekawej relacji z przebudowy.
Pozdrawiam serdecznie
 
OP
OP
Arturp

Arturp

Znany użytkownik
Reakcje
1.385 2 5
#40
Piękna modelarska praca -gratuluję(y)
Mam jednak prośbę do kol @Arturp o zamieszczanie zdjęć bezpośrednio tu na forum.
Zdjęcia takie jak w przedostatnim poście teraz są widoczne ,ale jak z jakiś powodów zniknie strona/serwer na którym są publikowane to tutaj już ich nie zobaczymy -a było by szkoda jak zostaną "dziury" w tak ciekawej relacji z przebudowy.
Pozdrawiam serdecznie
Dziękuję bardzo. nie ma problemu
 

Podobne wątki