• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny ROBO - modele wagonów pasażerskich typu 101A/102A

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
3.045 55 5
@OLF Dziękuję za obszerne wyjaśnienie. Teraz mam jasność.
Na szczęście w Hobby nie trzeba się tego trzymać tak kurczowo, bo by mi życia nie starczyło, żeby zebrać składy, które chcę mieć, pod tym kątem. :)
 

OLF

Znany użytkownik
Reakcje
1.345 32 10
Na szczęście w Hobby nie trzeba się tego trzymać tak kurczowo, bo by mi życia nie starczyło, żeby zebrać składy, które chcę mieć, pod tym kątem.
Jak najbardziej!
Problem pojawia się, kiedy ktoś nie rozróżnia zestawienia w modelu odwzorowującego rzeczywistość od zestawienia w modelu dającego frajdę.
Tym bardziej jeśli nie chce rozróżniać, albo co gorsza, kiedy chce przekonać że jest inaczej...

Czyli jednak bardziej dwa zestawy po dwa wagony? Zakładam że takie krótkie lokalne składy sie w latach 80tych zdarzały?
Tak i tak.

Co nie przeszkodzi połączyć je razem (po przymrużeniu oczu żeby stacje macierzyste się rozmyły), żeby mieć podłogowy pociąg z Dolnego Śląska, czy też innej linii w Polsce. I to nie tylko lokalnej, bo ryflaki używane były w połączeniach między miastami wojewódzkimi. Szczerze mówiąc ryflakowa jedynka bardziej się do takiego nada, niż dwuwagonowej lokalki.
 

Arekmiz

Znany użytkownik
Reakcje
1.744 172 0
Miałem przyjemność kilka razy widzieć i raz nawet jechać składem 3-4 wagonowym, ciągniętym przez Fiata, zawierającym ryflaka 1 klasy na linii Hel-Reda, w początku lat 90-tych. Pociąg jak najbardziej lokalny, kończył bieg w Redzie przy bocznym peronie a potem do 3M należało wsiąść w SKM. :)
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.667 112 11
@OLF. Czyli jednak bardziej dwa zestawy po dwa wagony? Zakładam że takie krótkie lokalne składy sie w latach 80tych zdarzały?
Takie dwu wagonowe sk£ady to by£y normalne na liniach wychodzâcych z Jelenjej Góry w latach 80tych. Mieszkajâc w Mirsku na linii z Gryfowa do $wieradowa Zdroju, to widywa£em wy£âcznie sk£ady dwu wagonowe i takimi jecha£em. Niektóre pociâgi z Jeleniej by£y bezpo$rednie do $wieradowa ze zmianâ czo£a w Gryfowie. Czêsto by£y to w£a$nie dwa Ryflaki. Wcze$niej by£y kombinacje Ryflak i Zwêzak. W pózniejszych latach dawali czasem pullmana i Ryflaka. Raz pamiêtam przesiadkê w Gryfowie poniewaz pociâg z Jeleniej jecha£ do Wêgliñca (tez dwa wagony). Ku mojemu zdziwieniu pociâg do $wieradowa zestawiony by£ z dwóch Ryflaków pierwszej klasy. Jedyny raz kiedy jecha£em Ryflakiem w siedzeniach "lotniczych":D
 

kociol

Aktywny użytkownik
Reakcje
197 5 0
Przecież Pm2 jest już zapowiedziane i to dość konkretnie: Pm2-21, epoka IVa/b (data rewizji jeszcze nieznana, skreślony w końcu 1978 roku), parowozownia Bydgoszcz. Pytanie, co z oferty Robo do tego pasuje?
Tak właśnie sugerowałem :)tylko raczej jako skład fikcyjny. Taki z przymrużeniem oka ;) Wszak wagony oraz parowóz to różne stacje macierzyste. A i nie wiem czy Pm-a w ogóle jeździła z ryflakami:niepewny:
 

Kamilb

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.438 39 7
ogólnie, pocztowe jeździły z ryflakami, z donnerami i innymi. Należy pamiętać, że dawniej ambulans pocztowy był znacznie częstszym widokiem, niż np w latach '90.
 

browar łódź

Aktywny użytkownik
Reakcje
284 13 9
ogólnie, pocztowe jeździły z ryflakami, z donnerami i innymi. Należy pamiętać, że dawniej ambulans pocztowy był znacznie częstszym widokiem, niż np w latach '90.
To prawda. W ostatniej dekadzie ubiegłego wieku były spotykane głownie w nocnych pociągach dalekobieżnych lub specjalnych pociągach złożonych z ambulansów i nierzadko wagonów GBS. ą W pociągach dziennych lub lokalnych z pewnoscią były niejako normą ale jeszcze w latach 70.
 

Podobne wątki