• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny ROBO - modele wagonów pasażerskich typu 101A/102A

Reakcje
18 2 6
Seryjną produkcję z wózkami 4ANb rozpoczęto w 1963 roku (Świat Kolei 2003-09 str. 16)
Wagon o numerze 4210 został wypodukowany w 1964
Dziękuję Koledze za odpowiedź i wyjaśnienie
tematu. Teraz model będzie mnie cieszył.
Kolor dachu nieistotny jest tak bardzo dla mnie
jak dla niektórych, no i to DOKP Gdynia też ujdzie. Tym bardziej że wagon jest wykonany na wysokim poziomie.
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
2.209 49 4
Gdzież wyśmiewam? Z tego co czytam to Pan mnie tu od przedszkolaka... pyta Pan jaki kolor - napisałem we wcześniejszym wpisie - taki jak kolor środkowego pasa, czyli ciemnozielony. Wiadomo, że fotografia nie jest najlepszej jakości, ale w ogóle nie rozumiem jak można mieć na jej podstawie wątpliwości jakiego koloru był dach w EU07-025...
Remik Proszę nie obrażaj się ale jak nazwać polemikę "Jeśli to jest ciemny popiel, to ja jestem kobietą!"
Dla mnie na EU07 jest popiel w zależności od padania światła jaśniejszy bądź ciemniejszy a nie zielony. Tak ja widzę, może nie mam oka do kolorów ale to moje odczucie. A tym bardziej że mam jedno zdjęcie prototypu nr 002 i z dwa kolorowe z 1974/6 roku.
 

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.871 173 19
Remik Proszę nie obrażaj się ale jak nazwać polemikę "Jeśli to jest ciemny popiel, to ja jestem kobietą!"
Napisałem tak, bo tutaj sprawa jest po prostu jasna i oczywista - w tym przypadku nie ma miejsca na polemikę, bo o czym tu dyskutować.
Dla mnie na EU07 jest popiel w zależności od padania światła jaśniejszy bądź ciemniejszy a nie zielony. Tak ja widzę, może nie mam oka do kolorów ale to moje odczucie. A tym bardziej że mam jedno zdjęcie prototypu nr 002 i z dwa kolorowe z 1974/6 roku.
Proszę nie generalizować, bo ja też nie generalizuję i nie twierdzę, że wszystkie EU07 typu 4E miały zielone dachy, ani że wychodziły tak fabrycznie, ale ogółem w trakcie eksploatacji były lokomotywy, zarówno typu 4E jak i 303E, które miały zielone dachy i jedną z nich jest właśnie EU07-025.
 

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
5.339 34 1
Czy zdarzało się, aby te ryflaki z Jarocina jeździły z ostatnimi Tkt48 albo Ol49?
Tak patrz post wyżej

I kilka zdjęć z Czempinia - na ostatnim zdjęciu można odczytać numer taborowy " Ryflaka"
TKt48-90 na linii Jarocin -Czempiń.jpg TKt48-90 tyłem.jpg img121 (2)Tkt48 168 and 90 Oct-90_2.jpg

Ryflaki z Jarocina:
Podobno ciężko znaleźć w sieci zdjęcia ryflaków z Jarocina. Mi to zajęło kilka sekund:
Zobacz załącznik 1148245
Źródło: flickr.com
Tutaj 100% pewności nie ma ;) Wydaje mi się, że są to "Ryflaki" leszczyńskie (102A)
 

SP45-166

Aktywny użytkownik
Reakcje
973 41 3
to powyższe to chyba tak w kwestii tego czy się nie dało zorganizować dokumentacji dla ryflaków w obiecanej wersji IVc zamiast Va. I to Va z datami rewizji które rozmijają się końcem eksploatacji parowozów w Kępnie i Jarocinie dosłownie o miesiące... kolejny strzał w stopę pana Roberta, a szkoda
 

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.871 173 19
To proste zmienić na modelach trafaretę z datą przeglądu na wcześniejszą i będzie ok. Numer taborowy i seria się nie zmienia ;)
Pozostaje pytanie czy układ oznaczeń był identyczny? Na zdjęciu modelu oraz pierwowzoru jest inny... pytanie czy zdjęcie oryginału przedstawia pierwowzór modelu z tego samego okresu eksploatacji?
 

Podobne wątki