• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Realistyczne zestawianie modelowych pociągów pasażerskich z epoki IV i V

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
4.375 122 11
Czy ktoś mógłby się pokosić o teze jak się ma zestawienie pociągów towarowych jeśli chodzi o date rewizji?

Patrząc np na epokę V i jej podkategorie Va rozrzuć czasowy jest tej ostatniej jest dosyć spory (1989-2001). Czy rzeczywiście w jednym składzie można zestawić zarówno wagony z końca epoki komunizmu w Polsce i początku nowego milenium?
 

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.556 145 19
Patrząc np na epokę V i jej podkategorie Va rozrzuć czasowy jest tej ostatniej jest dosyć spory (1989-2001). Czy rzeczywiście w jednym składzie można zestawić zarówno wagony z końca epoki komunizmu w Polsce i początku nowego milenium?
Przyjmując nawet 6-letni okres międzynaprawczy dla wagonów towarowych - nie. Dlaczego? Wagonowi, który w 1989 roku przeszedł naprawę i otrzymał dopuszczenie do jazdy przez następne 6 lat, kolejna naprawa wypadała w 1995 roku, a więc do 2001 roku mógł przejść przynajmniej jedną kolejną naprawę okresową, a to przy założeniu maksymalnego (?) 6-letniego okresu międzynaprawczego. Jeśli wagon przechodził naprawy co 4 lata to między 1989, a 2001 rokiem mógł przejść 2 naprawy, a jeśli co 3 lata to 3 naprawy, itd. Ja przy zestawianiu pociągów kieruję się prostą zasadą - "wyznaczam" okres, w którym modelowy pociąg miałby odwzorowywać oryginał i przystępuję do dobrania pasujących do niego modeli. "Weźmy na warsztat" np. pociąg towarowy z NRD z 1982 roku:

- proponowana lokomotywa:

BRAWA 41092
119 045-3
Rbd Dresden | Bw Dresden
REV ID HI 31.3.81.

Czy lokomotywa nadaje się do poprowadzenia pociągu, który teoretycznie mógł jechać latem 1982 roku?
Tak - model odwzorowuje fabrycznie nową lokomotywę, która na koniec marca 1981 roku została przydzielona do lokomotywowni w Dreźnie. Od tego czasu (mniej niż półtora roku) nie przeszła jeszcze pierwszej naprawy okresowej, a więc jej oznaczenia się nie zmieniły i przy uwzględnieniu - zapewne jeszcze niewielkich - śladów eksploatacji, które powinniśmy nanieść na model, można by go spokojnie zatrudnić do prowadzenia przygotowywanego pociągu.

- proponowane 18 modeli wagonów:

BRAWA 47269
31 RIV OPW 50 DR 199 2018-2
Gags-v [|1992|]
[4|Rev|Ebw|2.5.78]

Czy wagon nadaje się do włączania w skład pociągu, który teoretycznie mógł jechać latem 1982 roku?
Nie - wagon od naprawy okresowej z maja 1978 roku mógł być w eksploatacji przez 4 lata, a więc na początku maja 1982 roku wypadała mu kolejna naprawa okresowa, a nasz modelowy pociąg w założeniu miałby odwzorowywać pierwowzór, który teoretycznie latem (czerwiec, lipiec, sierpień) 1982 roku mógł kursować w odwzorowanym przez nas zestawieniu.

BRAWA 47955
27 MC 50 DR 222 7914-3
Hkms [| 2227 |]
[2|REV|M|23.6.78]

Czy wagon nadaje się do włączania w skład pociągu, który teoretycznie mógł jechać latem 1982 roku?
Nie - wagon miał dopuszczenie do ruchu tylko na okres 2 lat od zakończenia naprawy w czerwcu 1978 roku, a więc najprawdopodobniej latem 1980 roku już był po kolejnej naprawie.

Roco 66837
21 MC RIV 50 DR 070 2742-2[P]
Z [|0700|]
[3|REV|Que|1.10.78]

Czy wagon nadaje się do włączania w skład pociągu, który teoretycznie mógł jechać latem 1982 roku?
Nie - wagon od naprawy okresowej zakończonej w październiku 1978 roku mógł jeździć przez 3 lata, a więc do kolejnej naprawy mógł zostać skierowany na przełomie jesieni/zimy 1981 roku.

BRAWA 47270
31 RIV OPW 50 DR 199 2356-6
Gags-v [|1992|]
[4|Rev|Ebw|24.2.79]

Czy wagon nadaje się do włączania w skład pociągu, który teoretycznie mógł jechać latem 1982 roku?
Tak - następną naprawę wagon planowo mógł przechodzić zimą 1983 roku, a więc latem 1982 roku mógł być jeszcze w ruchu nosząc takie oznaczenia jak jego model. Oczywiście dla pełni realizmu wypadałoby nanieść ślady eksploatacji w stopniu adekwatnym do czasu eksploatacji trwającego ponad 3 lata.

PIKO 54830
21 MC RIV 50 DR 323 0311-1
Kkm [|3230|]
[2|REV|BlnWrs|30 7 79]

Czy wagon nadaje się do włączania w skład pociągu, który teoretycznie mógł jechać latem 1982 roku?
Nie - krótki dwuletni okres międzynaprawczy powoduje, że wagon latem 1981 roku powinien przejść kolejną naprawę, a więc nie nadaje się do pociągu z lata 1982 roku. Gdyby odwzorowywać pociąg z lata 1981 roku to... przyjmując jego pierwszą połowę (czerwiec, lipiec) można by wagon włączyć w skład, przyjmując że pozostawał w eksploatacji niemalże do ostatnich dni przed wypadającą kolejną naprawą okresową, a może właśnie był na nią podsyłany. Najwłaściwszym rokiem, z jakiego można by odwzorować pociąg z tym wagonem wydaje się być 1980 rok, czyli prawie rok od naprawy, a więc z lekką patyną, a gdyby przyjąć sierpień 1979 roku to wagon powinien się wręcz błyszczeć i "pachnieć" świeżą farbą.

Roco 46947
21 MC RIV 50 DR 217 4223-8 [P]
Heimatbahnhof: Bf. Zschopau
[5|REV|Bln Wrs|6.11.79]

Czy wagon nadaje się do włączania w skład pociągu, który teoretycznie mógł jechać latem 1982 roku?
Tak - jak najbardziej można użyć wagonu do pociągu z lata 1982 roku. Co prawda wagon był już po ponad półtora rocznej eksploatacji, ale w jego przypadku kolejna naprawa planowo przypadała dopiero w listopadzie 1984 roku.

Roco 67288
31 MC RIV 50 DR 097 0006-7 [P]
.Uacs [|0970|]
[Bahnhof Großkorbetha]
[4 REV| HAL |20.2.80]

Czy wagon nadaje się do włączania w skład pociągu, który teoretycznie mógł jechać latem 1982 roku?
Tak.

PIKO 54694
21 RIV MC 50 DR 912 4508-8
Ucs-v [|9120|]
[4|REV|M|24.4.80]

Czy wagon nadaje się do włączania w skład pociągu, który teoretycznie mógł jechać latem 1982 roku?
Tak.

PIKO 72173
01 MC RIV OPW 50 DR 150 4610-3
Gbs [|1500|]
[2|REV|Le|20.8.80]

Czy wagon nadaje się do włączania w skład pociągu, który teoretycznie mógł jechać latem 1982 roku?
Tak - mimo tylko dwuletniego okresu międzynaprawczego - tak jak w przypadku modelu PIKO 54830 - może on zostać użyty do odwzorowania pociągu z lata 1982 roku. Oczywiście powodem jest "bliska" 1982 roku data ostatniej naprawy z sierpnia 1980 roku. Następna naprawa to koniec lata 1982 roku, ale przyjmując, że nie odwzorowujemy końcówki lata to wagon mógł jeszcze służyć normalnie w ruchu w naszym pociągu z lata 1982 roku.

Roco 45973 A
01 RIV OPW 50 DR 55 3 7 780-6
Es [|5520|]
[REV|Dr|2.10.80]

Czy wagon nadaje się do włączania w skład pociągu, który teoretycznie mógł jechać latem 1982 roku?
Raczej tak - niestety nie mamy w trafarecie podanego okresu międzynaprawczego, ale zakładając, że wagon nie przeszedł naprawy tylko na okres jednego roku, można spokojnie przyjąć, że nawet, gdyby pozostawał w tych oznaczeniach w eksploatacji tylko dwa lata to do października 1980 roku może być wykorzystywany, a więc "spokojnie" "łapie się" do składu pociągu z lata 1982 roku.

PIKO 58912
21 RIV 50 DR 150 8173-4
Gbs [|1500|]
[4|REV|M|13.10.80]

Czy wagon nadaje się do włączania w skład pociągu, który teoretycznie mógł jechać latem 1982 roku?
Tak.

PIKO 58324 C
21 MC RIV 50 DR 902 1992-8
Uce [|9020|]
[REV|M|11.12.80]

Czy wagon nadaje się do włączania w skład pociągu, który teoretycznie mógł jechać latem 1982 roku?
Tak - podobnie jak w przypadku modelu Roco 45973 A, mimo iż nie znamy "terminu ważności" naprawy to byłoby czymś absurdalnym nie wykorzystać wagonu w składzie pociągu z 1982 roku.

PIKO 54693
21 RIV MC 50 DR 912 4296-0
Ucs-y [|9120|]
[4|REV|M|12.3.81]

Czy wagon nadaje się do włączania w skład pociągu, który teoretycznie mógł jechać latem 1982 roku?
Tak.

Rivarossi HR6056
11 RIV OPW 50 DR 592 3 452 – 6
Eals [5908]
[6|REV|Zw|17.10.81]

Czy wagon nadaje się do włączania w skład pociągu, który teoretycznie mógł jechać latem 1982 roku?
Tak. Wagon posiada długi 6-letni okres międzynaprawczy, a więc mógłby być użyty nawet w składzie modelowego pociągu odwzorowującego prawdziwy pociąg z lata 1987 roku - wówczas oczywiście z bardzo wyrazistą patyną adekwatną do czasu 6-letniej eksploatacji.

PIKO 54866
21 MC RIV 50 DR 529 6994-0
El [|5296|]
[1|REV|Z|14.4.82]

Czy wagon nadaje się do włączania w skład pociągu, który teoretycznie mógł jechać latem 1982 roku?
Tak. To bardzo rzadki przypadek, kiedy wiadomo, że wagon w takim stanie mógł pozostawać w eksploatacji tylko jeden rok, a więc między kwietniem 1982 roku, a kwietniem 1983 roku. Z tej racji, że nasz pociąg planujemy na okres lata 1982 roku "szczęśliwie" możemy go wykorzystać. Gdybyśmy jednak odwzorowywali pociąg z lata 1983 roku ów model wagonu nie powinien się w nim znaleźć... a może dostałby odroczenie na pół roku? Jego stan techniczny by o tym przesądził...

PIKO 58324 A
21 Mc RIV 50 DR 902 2841-6
Uce [|9020|]
[REV|Mei|12.5.82]

Czy wagon nadaje się do włączania w skład pociągu, który teoretycznie mógł jechać latem 1982 roku?
Tak.

Roco 66291
21 MC RIV 50 DR 561 0037-7
El [|5599|]
[3|REV|DR|27.5.82]

Czy wagon nadaje się do włączania w skład pociągu, który teoretycznie mógł jechać latem 1982 roku?
Tak.

PIKO 72178
01 MC RIV OPW 50 DR 150 1508-2
Gbs [|1500|]
[4|REV|M|18.6.82]

Czy wagon nadaje się do włączania w skład pociągu, który teoretycznie mógł jechać latem 1982 roku?
Tak. Ostatni z wagonów, który zaproponowano mógłby zasilić skład naszego pociągu z lata 1982 roku pod warunkiem, że "nie uparlibyśmy się", że na makiecie mamy początek czerwca 1982 roku. W każdym razie - wagon w składzie powinien zdecydowanie odznaczać się wyjątkową świeżością. Nie mamy w zwyczaju prezentować modeli z połyskującą powłoką typową dla niedawno położonej farby podczas naprawy, ale w tym przypadku byłoby to jak najbardziej adekwatne dla odwzorowywanego okresu.

Z 18 zaproponowanych modeli ostatecznie wykorzystalibyśmy 14 wagonów, ale tak "z czystym sumieniem" to w zasadzie 13. To oczywiście bardzo utopijna wizja, bo każdy z wymienionych modeli trzeba by spatynować w sposób adekwatny do czasu jaki upłynął od ich ostatniej naprawy do odwzorowywanego momentu z lata 1982 roku. W ten sposób moglibyśmy uzyskać niemalże perfekcyjnie odwzorowany miniaturowy pociąg towarowy. Oczywiście "kunszt" tego odwozorowania można by przedstawić tylko na odpowiednio dużych planszach ze zdjęciami i opisami szczegółów modeli i całego składu. W przeciwnym razie 99 % obserwatorów musiałby nam po prostu uwierzyć "na słowo", że wszystko się zgadza. Nie mniej w tym przypadku najważniejsza byłaby chyba satysfakcja tworzącego taki skład, nawet jeśli nikt inny nie doceniłby wysiłku jaki został włożony w jego powstanie.

Na koniec poruszę jeszcze jeden aspekt tej "zabawy". Postawię wpierw pytanie - czy poniższe dwa wagony można by wykorzystać do odtworzenia modelowego pociągu z lata 1978 roku?

PIKO 58376.A
11 RIV OPW 51 PKP 195 3 952-2
.Gags
[4|REV|Ow|20.02.78]

PIKO 58376.B
11 RIV OPW 51 PKP 195 3 836-7
.Gags
[4|REV|Ow|30.12.77]

Analizując okres od ostatniej naprawy okresowej do odwzorowywanego momentu można by z całą pewnością rzecz, że tak, ale... jak zwykle diabeł tkwi w szczegółach. Odpowiedź na pytanie brzmi - nie można. Dlaczego? Modele wagonów odwzorowują pierwowzory już jako wagony włączone do wspólnego parku wagonów OPW. Nie nastąpiło to jednak wraz z zakończeniem ostatniej naprawy okresowej, ale później - w przypadku pierwszego wagonu (195 3 952) nastąpiło to 20.02.1979 roku, a w przypadku drugiego wagonu 30.12.1978 roku, a więc pierwszy wagon mimo odbytej w lutym 1978 roku naprawy, z tymi oznaczeniami może zostać włączony do składu pociągu dopiero z lata 1979 roku, podobnie i drugi. Niby szczegół, ale... jak się zagłębić w szczegóły to można się ciekawych rzeczy dowiedzieć.

W przypadku modeli wagonów piętrowych z przydziałem do Leszna (97059, 97060) w ten sam sposób analizując z jakiego de facto okresu modele odwozorowują swoje pierwowzóry, dojdziemy że mimo, iż na ich pudłach widnieją daty napraw zakończonych w 2011 i 2012 roku to modele odwzorowują stan pierwowzorów z przełomu 2012 i 2013 roku, kiedy to niemalże wszystkie pojedyncze wagony piętrowe eksploatowane przez Przewozy Regionalne miały naklejane naklejki z nowym przydziałem do stacji Leszno. Oba pierwowzory modeli w stanie tuż po naprawach miały bowiem przydział do stacji Poznań. Nie wiedząc tego moglibyśmy błędnie użyć tych modeli do odwzorowania pociągu z lata 2012 roku. To tak jeszcze jako ciekawostka ile się trzeba nieraz naszukać by wiedzieć co z czym łączyć, aby "wszystko się zgadzało"... teoretycznie ;) .
 

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
4.375 122 11
Przyjmując nawet 6-letni okres międzynaprawczy dla wagonów towarowych - nie. Dlaczego? Wagonowi, który w 1989 roku przeszedł naprawę i otrzymał dopuszczenie do jazdy przez następne 6 lat, kolejna naprawa wypadała w 1995 roku, a więc do 2001 roku mógł przejść przynajmniej jedną kolejną naprawę okresową, a to przy założeniu maksymalnego (?) 6-letniego okresu międzynaprawczego
Dziękuję ja zawsze za obszerna odpowiedz! Rzadko na tym forum niestety już bywa ze się takowa dostaje. W takim razie bede brał pod uwagę 6-letni okres jako maksymalny w moich zestawieniach, zakładając ze okresy miedzynaprawcze były takie same zarówno w epoce IVa jak i VI
 

eddy

Aktywny użytkownik
Reakcje
499 5 2
A czy w zestawieniu Neptuna przy "jedynkach" w tamtych latach nie ma uwagi "kursuje na zarządzenie"? Chociaż, o ile pamiętam lata 90. - bardzo często popyt na miejsca w wagonach 1. klasy przekraczał ich podaż. Pociągów Ex było wtedy niewiele a Neptun z racji godzin kursowania cieszył się dużym powodzeniem.
Pomijam już zupełnie zestawienie w porze letniej kiedy faktycznie jechały dwa pociągi w jednym składzie. 16 pudeł plus 2xEU07 od W-wy do Gdyni, 8 do Helu...
Uwaga jest tylko przy barowym, że jest na zarządzenie. Cztery wagony były tylko dla niepalących. W zestawianiu jest podane 12 pudeł i EU07.
 

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
4.375 122 11
Witam,

Czy ktoś mógłby mi doradzić czy wagony PIKO 95473 ze stacji Poznan (rewizja 2002) mogłyby być ciągnięte przez ET22 z MD Wroclaw? Jeśli ktoś ma dodatek (chyba 2A badz 2B) do RJ 2002 to byłbym niezmiernie wdzięczny. Dziekuje
 

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
4.375 122 11
Dla purystów

TLK 6201/61200 Karkonosze z/do Warszawy Wsch. (kursował w okresie 17-24, 27.XII-28.I, 28.IV-30.IX). Obsługiwała wagonownia W-wa Grochów
2011.12.29 EP08-007 + 111A +112At + 111A + Bautzen84
2011.12.31 EU07-062 + 111A +112At + 111A + Bautzen84
2012.01.08 EP07-482 + 111A +112At + 111A + 111A
2012.01.11 EP07-10xx + Bautzen84 + 112At + 111A + 111A
2012.01.12 EU07 + 111A + 112Am 51 51 39-70 002-2 AB9nou + ...
2012.01.18 EU07 + 111Ah B9ouv + 112Am + 111A + 111A
2012.01.21 EP08-008 + 112At + Bautzen84 + 111A + 111A
2012.01.22 EP07-397 + 111A + 112At + 111A + Bautzen84
2012.01.28 111Arow + 112Ag +...
2012.04.30 EU07-494 + 111A + 112A? + 112At + 111A + 110Ac ???
2012.05.01 EU07-443 + 111A + 111A + 112At + Bautzen84
2012.05.03 EP07-1054 + Bautzen84 + 111A + 112At + Bautzen84
2012.05.15 EP07-344 + 111A + 112At + Bautzen84 + 111A
2015.05.17 EU07-131+ Bautzen84 51 51 20-71 053-5 B10nouz + 111Ah 50 51 29-70 029-7 B9ouv + 112Ar 50 51 39-78 003-3 AB9nou + Bautzen84
2015.05.23 111Ar 51 51 20-00 605-8 B10nouz + + 112At + Bautzen84 + 111A
2015.05.30 EU07-070 + 111Ap B9ouv + 112Am 50 51 39-78 006-6 AB9nou + 111Arow 51 51 84-70 007-5 B8nopuvz + 111A
2012.06.02 EP07-1056 + 111A + 111A + 112At + 111A
2012.06.16 EU07-077 + 111A + 111A + 112At + 111A
2012.06.17 EP07-1011 + 112A? + 112At + 112A? + 111A
2012.06.19 141A 50 51 20-08 473-4 B10nou + 112Am 50 51 39-78 006-6 AB9nou + 111Ar 51 51 20-70 676-4 B10nouz + 111Arow 50 51 84-70 010-0 B8nopuv
2016.06.30 EP07-1051 + 111A + 111A + 112At + 111A
2012.07.01 EU07-369 + 141A 50 51 20-08 473-4 B10nou + 112Am 50 51 39-78 006-6 AB9nou + 111Ar 51 51 20-70 676-4 B10nouz + 111Arow 50 51 84-70 010-0 B8nopuv
2012.07.02 EP07-1056 + 111Ax 50 51 20-10 050-6 B10nou + 112Ar 50 51 39-78 002-5 AB9nou + 111Ar 51 51 20-70 675-6 B10nouz + 111Arow 50 51 84-78 005-2 B8nopuvz
2012.07.05 EP07-1008 + 111A + 112At + 111A + 111A
2012.07.06 EP07-376 + 111Ax 50 51 20-10 050-6 B10nou + 112Ar 50 51 39-78 002-5 AB9nou + 111Ar 51 51 20-70 675-6 B10nouz + 111Arow 50 51 84-78 005-2 B8nopuvz
2012.07.07 EU07-062 + 111Ax 50 51 20-10 050-6 B10nou + 112Ar 50 51 39-78 002-5 AB9nou + 111Ar 51 51 20-70 675-6 B10nouz + 111Arow 50 51 84-78 005-2 B8nopuvz
2012.08.17 EP07-1053 + 111Ar 51 51 20-70 686-3 B10nouz + 112Ar 50 51 39-78 002-5 AB9nou + Bautzen84 51 51 20-70 984-2 B10nou + 111Ah 50 51 29-78 022-5 B9ouv
2012.08.18 EP08-012 + 111Ah 51 51 20-81 067-3 B10ou + 112Am 50 51 29-78 006-6 AB9nou + 111Ar 51 51 20-70 676-4 B10nouz + 111Ah 50 51 29-78 025-8 B9ouv
2012.08.19 EP07-1043 + 111Ar 51 51 20-70 686-3 B10nouz + 112Ar 50 51 39-78 002-5 AB9nou + Bautzen84 51 51 20-70 984-2 B10nou + 111Ah 50 51 29-78 022-5 B9ouv
2012.09.23 EP07-1058 + 111A + 112At + Görlitz78 + 609A 50 51 82-78 048-4 BD4osuv

TLK 86511/68510 Rozewie z/do Gdyni Gł. - kursował 29.II-26.II (zamiast Karkonoszy) wagony ze stacji macierzystej Gdynia
2012.02.06 EP07-1031 + 111Ag 50 51 20-00 104-3 B10ou + 112Ag 51 51 19-70 585-0 A9ou + 111Ah 50 51 20-00 190-2 B10ou + 111Aw 51 51 20-71 040-2 B10nou
2012.02.07 EP07-1001 + 112Ak 50 51 20-78 030-7 B10ou Szczecin + 112Am 51 51 19-70 161-0 A9nou +111Ap 51 51 20-70 924-8 B10ou + 111Ap 51 51 20-70 975-0 B10ou


Wiecej na stronie
http://www.kwszp.info/tabor/111Arow.php
 

OLF

Znany użytkownik
Reakcje
1.350 32 10

OLF

Znany użytkownik
Reakcje
1.350 32 10
A któryś z kolegów orientuje się ile kuszetek/sypialnych stacjonowało we Wrocławiu w latach 2014-2016 ? Bo wygląda na to, że chyba niewiele :confused:
Raczej niewiele, i szybko coraz mniej by był to czas wycofywania tych wagonów z ruchu.
110Ac 51 51 59-70 093-6 Bc9ou (akurat ten wydany przez Robo) widziałem (jedyny raz) 09.11.2016 w składzie IC Matejko - prawdopodobnie jako zastępstwo za planowy sypialny z Lwowa. Jednak to mała pociecha, bo cała reszta składu z wagonów po modernizacji - więc na razie nic zbudować się nie da

które pociągi w latach 2015-2016 były tylko z wrocławskich wagonów zestawione?
Od najłatwiejszego przypadku, wykorzystując 111Ah 50 51 20-78 723-7 B10ou WROCŁAW (odwzorowany w modelu)
28.08.2016 TLK 86154 ŚWIATOWID EU07-085 + 111Ah 50 51 29-08 019-6 B9ouv WROCŁAW +111Ah 50 51 20-78 723-7 B10ou WROCŁAW +111Ap 50 51 20-78 679-1 B10ou GDYNIA + 112Ar 57 51 19-78 123-6 A9nouz WROCŁAW

A bardziej ogólnie z roku 2016 to oprócz Światowida:
- Beskidy : 2 lub 3 wagony, Wrocław + Szczecin, raz trafił się gdyński
- Bolko: 3 lub 5 wagonów Wrocław + Szczecin
- Artus: 5 wagonów Wrocław + Gdynia
- Mamry: ale to już 7 pudeł
- Sztygar: Wrocław/Kraków/Przemyśl - długi skład, ale potencjalnie łatwiejszy do zestawienia dzieki miksowi stacji macierzystych

Przy czym jest to również okres, gdy wymierają wagony z oknami 'kanciastymi', więc znów jeśli korzystać z obecnych form (do tego wszystkie gładkodachowe) to zestawienia wyjdą co najmniej niekoszerne, a generalnie będą nudne.

Oczywiście do tego wszystkiego brakuje aktualnie lokomotywy :(
 

OLF

Znany użytkownik
Reakcje
1.350 32 10
Sztygar jeździ do Lublina a nie Przemyśla.
Wymienione miasta to stacje macierzyste: planowo pół Sztygara wystawiał Wrocław, pół Kraków, ale w praktyce włączane były także wagony z Przemyśla i Katowic (choć nie wiem czy ta wagonówka w ogóle jeszcze wtedy funkcjonowała)
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

M-G

Znany użytkownik
Reakcje
666 35 1
Wymienione miasta to stacje macierzyste: planowo pół Sztygara wystawiał Wrocław, pół Kraków, ale w praktyce włączane były także wagony z Przemyśla i Katowic (choć nie wiem czy ta wagonówka w ogóle jeszcze wtedy funkcjonowała)
Odkąd pamiętam to Sztygar jeździł do Lublina - np. 15 lat temu był łączony w Kielcach z dwóch części: Wrocław i Katowice (weekendowo Bielsko-Biała). Wyjątkiem był niedawny remont linii nr 7, kiedy to chyba z Radomia został skierowany do Warszawy Wschodniej, a do Lublina kursowały autobusy ZKA. Wszystkie składy jadące tamtą trasą do Lublina w zależności od postępu prac remontowych i widzimisię kogoś w PLK albo dojeżdżały do Dęblina albo Radomia (ew. W-wa Wsch). W czasie tego remontu pozostałe składy do Lublina przez Warszawę jeździły objazdem przez Siedlce-Łuków-Parczew-Lubartów po linii jednotorowej i były ciągnięte przez Gamy na odcinku Łuków-Lublin. Gamy wsławiły się dosyć dużą awaryjnością i w szczytowym momencie (chyba drugi rok remontu) z 8-śmiu zostały tylko dwie, a zamiast nich podpinane były stonki, co wiązało się z notorycznymi opóźnieniami 2-3 godzinnymi. Cyrk był niezły, ale mimo tego frekwencja w pociągach była duża.
A co do przydziałów wagonów w zestawianych składach - ja widuję wagony i z Gdyni, mimo że nie ma żadnego połączenia Lublina z trójmiastem, także i w Sztygarze mógł się trafić jakiś z Przemyśla.
(niechcący zapędziliśmy się do epoki VI)
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.692 508 107
No to cały ROBO, zrobię kuszetkę z Wrocławia, ale tak żeby nie dało się jej użyć, bo nie wiadomo w czym mogła by jeździć :niepewny::eek:.
Tak czy owak, mam dwie w obecnym malowaniu PKP IC. Czy w ogóle możliwe, żeby dwie naraz się zdarzyły w pociągu? Bo zastanawiam się czy nie sprzedać jednej ?
 

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.556 145 19
Czy w ogóle możliwe, żeby dwie naraz się zdarzyły w pociągu?
Z moich podróży nie kojarzę dwóch kuszetek bez wagonu sypialnego, ale pewnie były jakieś wyjątki. Generalnie w składach był wagon sypialny i kuszetka, a przy większym zapotrzebowaniu dwa wagony sypialne (czasem jeden z nich w roli kuszetki) i kuszetka lub wagon sypialny i dwie kuszetki, a w "dwuczęściowych" pociągach (dwie stacje początkowe/końcowe) często drugie tyle na drugim końcu składu.

Zimą 2016 roku jechałem pociągiem TLK 45202/45203 WENUS relacji Bielsko-Biała/Zakopane/Kraków - Gdynia Główna. Skład składał się z dwóch części - pierwsza pociągu TLK 45202/45203 WENUS z Bielska-Białej, a druga dołączana w Częstochowie w postaci pociągu TLK 34200/24201 WENUS z Zakopanego/Krakowa. Do Gdyni skład przyjechał w następującym zestawieniu:

sypialny, sypialny (jako kuszetka), kuszetka, 2. klasa z przedziałem rowerowym, 6x 2. klasa, kuszetka, sypialny

Według zestawienia na vagonweb.cz planowo miało jechało 8 wagonów 2. klasy, ale w składzie pociągu, którym jechałem było ich o jednego mniej.
 

techno

Moderator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
1.516 24 0
Z moich podróży nie kojarzę dwóch kuszetek bez wagonu sypialnego, ale pewnie były jakieś wyjątki. Generalnie w składach był wagon sypialny i kuszetka, a przy większym zapotrzebowaniu dwa wagony sypialne (czasem jeden z nich w roli kuszetki) i kuszetka lub wagon sypialny i dwie kuszetki, a w "dwuczęściowych" pociągach (dwie stacje początkowe/końcowe) często drugie tyle na drugim końcu składu.
W czasach, kiedy jeździłem częściej (tj. w latach 1999-2006) trafiałem na składy, gdzie były dwie kuszetki w całej relacji pociągu (np. tu) Był też sypialny, o ile nie padł ;) Z kolei w rzeźni 38210 Przemyśl-Szczecin/Świnoujście kursowały sobie dwa sypialne i kuszteka lub dwie kuszetki i sypialny. Akurat wskazanymi pociągami podróżowałem i ten fakt mogę potwierdzić z pamięci.

Niestety z tamtych czasów nie mam żadnych zdjęć. Aparat zacząłem wozić ze sobą dopiero w 2004 roku. Nie zmienia to jednak faktu, że ciężko było robić zdjęcia nocnych pociągów.
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.692 508 107
Koledzy, a pociąg TLK "Rozewie" w latach 2013-2015, rozpoczynający swój kurs z Wrocławia posiadał w składzie kuszetkę wrocławską?
Podobne pytanie mam odnośnie pociągu TLK "Pogórze" z lat 2013-2015, który również rozpoczynał bieg we Wrocławiu i podobnież miał w składzie kuszetkę?
 

M-G

Znany użytkownik
Reakcje
666 35 1
Koledzy, a pociąg TLK "Rozewie" w latach 2013-2015, rozpoczynający swój kurs z Wrocławia posiadał w składzie kuszetkę wrocławską?
Podobne pytanie mam odnośnie pociągu TLK "Pogórze" z lat 2013-2015, który również rozpoczynał bieg we Wrocławiu i podobnież miał w składzie kuszetkę?
Można sprawdzić: https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=PKPIC&cislo=65200&rok=2014
Dobrze trafiłeś - TLK Rozewie miał kuszetkę i sypialny. Tutaj wersja wakacyjna z dwoma sypialnymi i kuszetką:
https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=PKPIC&cislo=65260&rok=2014
ale i tak mniejszy od mojego ulubionego Posejdona (mam do niego sentyment - nawet chciałem onegdaj zdobyć tablicę kierunkową, ale niestety nie udało się). TLK Pogórze miał za krótką trasę na kuszetkę. :)
Czekamy na polskie sypialne Bautzeny czy tam inne Görlitze - Robo ma otwarte pole do popisu.
Mała uwaga - chyba do tej kuszetki IC z Wrocławia nie pasują "trumienki", tylko PL-PKPIC a tych jak na lekarstwo. Albo tylko malowanie IC, wtedy nowe dwójki Robo akurat będą pasowały.
 
Ostatnio edytowane:

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.692 508 107
Tak tak, naturalnie, że w "Rozewiu" były wagony sypialne/kuszetki, ale czy wrocławskie? Bo na vagonweb tego nie można przeczytac.
Co do TLK "Pogórze" to w 2012 roku w relacji Wrocław-Przemyśl wyglądał on tak, jak poniżej. Znalazłem też rozkład z 2013 roku (już w relacji Wrocław-Zakopane), gdzie widać, że także w składzie posiadał wagony sypialne/kuszetkę.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.808 570 30
Czekamy na polskie sypialne Bautzeny czy tam inne Görlitze - Robo ma otwarte pole do popisu.
Już były, Roco i Tilliga. Inna sprawa, na ile wiernie były wykonane, była już o tym dyskusja na forum. A co do ich zrobienia przez Robo, to są to zupełnie inne wagony, niż polskie Y, więc do tych modeli potrzebna jest całkiem nowa forma. Ale jeżeli Robo by się za to wziął, to efekt mógłby być bardzo dobry.
 

OLF

Znany użytkownik
Reakcje
1.350 32 10
Tak tak, naturalnie, że w "Rozewiu" były wagony sypialne/kuszetki, ale czy wrocławskie?
Na filmie widać (no może prawie: sypialny jest rozmazany, ale naklejka przydziałowa za długa na Wrocław): G81 52 51 70-80 255-3 WLAB10ou W-wa Grochów (?), 110Ac 51 51 59-70 091-0 Bc9ou Wrocław.
To podpowiada druga opcję na problem przydziałów - jeździć szybko ;)
 

Podobne wątki