• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta modułowa wg norm Racławice Śląskie

BoGneR

Znany użytkownik
Reakcje
2.273 28 2
#25
Racławic Śląskie są bardzo bliskie memu sercu. W 2008 roku miałem okazję obsługiwać parowóz TKp 4422 podczas imprezy pod nazw "Koleją po pograniczu polsko-czeskim". Chyba był to jeden z ostatnich wjazdów na most nad rzeczka Osobłoga. Duża wysokość i trzeszczące podkłady sprawiały, że będę to wydarzenie wspominał do końca życia.
W tamtejszej stacji działa formalnie lub mnie spora grupa miłośników w tym emerytów pamiętających czasy świetności. Polecam przywołana tu stronę o Racławic ach oraz kolejpodsudecka.pl. Obie prowadzi Stanisław Stadnicki. Polecam kontakt z nim i wizytę, która na pewno zaowocuje wieloma materiałami.

Pamietalem film z lat 90-tych i udało mi się go znaleźć!
Polecam 3:06 i 4:05 filmu, które powinny pomóc sprawie. ;)
 

tomekkor

Znany użytkownik
Reakcje
5.510 31 1
#26
Racławic Śląskie są bardzo bliskie memu sercu. W 2008 roku miałem okazję obsługiwać parowóz TKp 4422 podczas imprezy pod nazw "Koleją po pograniczu polsko-czeskim". Chyba był to jeden z ostatnich wjazdów na most nad rzeczka Osobłoga. Duża wysokość i trzeszczące podkłady sprawiały, że będę to wydarzenie wspominał do końca życia.
W tamtejszej stacji działa formalnie lub mnie spora grupa miłośników w tym emerytów pamiętających czasy świetności. Polecam przywołana tu stronę o Racławic ach oraz kolejpodsudecka.pl. Obie prowadzi Stanisław Stadnicki. Polecam kontakt z nim i wizytę, która na pewno zaowocuje wieloma materiałami.

Pamietalem film z lat 90-tych i udało mi się go znaleźć!
Polecam 3:06 i 4:05 filmu, które powinny pomóc sprawie. ;)
W 4:05 filmu ^^ widać skrzynki elektryczne, które przeżyły nastawnię. Poniżej zdjęcie samych skrzynek:
 

Zdrada69

Moderator Skala 1:220 (Z)
Zespół forum
Reakcje
6.192 39 0
#27
Racławic Śląskie są bardzo bliskie memu sercu. W 2008 roku miałem okazję obsługiwać parowóz TKp 4422 podczas imprezy pod nazw "Koleją po pograniczu polsko-czeskim". Chyba był to jeden z ostatnich wjazdów na most nad rzeczka Osobłoga. Duża wysokość i trzeszczące podkłady sprawiały, że będę to wydarzenie wspominał do końca życia.
W tamtejszej stacji działa formalnie lub mnie spora grupa miłośników w tym emerytów pamiętających czasy świetności. Polecam przywołana tu stronę o Racławic ach oraz kolejpodsudecka.pl. Obie prowadzi Stanisław Stadnicki. Polecam kontakt z nim i wizytę, która na pewno zaowocuje wieloma materiałami.

Pamietalem film z lat 90-tych i udało mi się go znaleźć!
Polecam 3:06 i 4:05 filmu, które powinny pomóc sprawie. ;)
Zapachniało parowozem
 
OP
OP
F

feymo

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
475 3 0
#29
no to żeby rozpalić ciekawość pierwsze podejście do układu:)
Generalnie chciałbym trochę dostosować układ do zabawy modułowej i FREMO wiec jest kilka zmian: trochę inaczej wygląda okolica parowozowni, dodałem jeden tor odstawczy od strony prawej, w planie jest też ustawienie magazynu za rampą na górze.
No i przede wszystkim w planie jest też elektryfikacja linii 2 torowej i całej południowej części stacji - "FREMO zelektryfikowana nitka polska". ( to co było w planie w realu ale nigdy nie zostało zrealizowane :))

1654250115703.png
 

tomekkor

Znany użytkownik
Reakcje
5.510 31 1
#31
no to żeby rozpalić ciekawość pierwsze podejście do układu:)
Generalnie chciałbym trochę dostosować układ do zabawy modułowej i FREMO wiec jest kilka zmian: trochę inaczej wygląda okolica parowozowni, dodałem jeden tor odstawczy od strony prawej, w planie jest też ustawienie magazynu za rampą na górze.
No i przede wszystkim w planie jest też elektryfikacja linii 2 torowej i całej południowej części stacji - "FREMO zelektryfikowana nitka polska". ( to co było w planie w realu ale nigdy nie zostało zrealizowane :))

Zobacz załącznik 899161
Ja bym głowicę wyjazdową w stronę Głubczyc przesuną bliżej wiaduktu - jak w rzeczywistości
 

dec87

Aktywny użytkownik
ŁKMK
Reakcje
231 5 0
#33
Zapowiada się okazały projekt. Jakiego materiału torowego zamierzasz użyć? ROCO, jak większość przy tak rozbudowanych projektach, czy coś innego? Podpytuje głównie pod kątem rozjazdów DKW, których jest sporo w Twoim projekcie. Sam stanąłem przed dylematem bo jak oglądałem DKW od ROCO to niestety, ale te iglice nie dolegają do końca i obawiam się wykolejeń lub jazdy w innym niż założonym kierunku :confused:
 

Krzysztof Fiałka

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
1.082 19 0
#34
Sam stanąłem przed dylematem bo jak oglądałem DKW od ROCO to niestety, ale te iglice nie dolegają do końca i obawiam się wykolejeń lub jazdy w innym niż założonym kierunku :confused:
Właściwie to Rafał się w tej kwestii wypowie.
Ja od siebie dodam, że problem, o którym piszesz ja miałem z anglikami Tillig'a i dlatego na swojej makiecie zmieniłem je na Roco.
 
OP
OP
F

feymo

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
475 3 0
#39
Przed wypaleniem skrzynek zrobiliśmy walidację najbardziej skomplikowanych skrzynek zaprojektowanych przez kolegę Efekt na fotkach
Dodatkowo podrzucam fotki z projektu
 

Załączniki

Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Planuję 11

Podobne wątki