• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Prosta makieta 2,7 x 1,3 m

OP
OP
MaRoco

MaRoco

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#41
Nie bardzo - ograniczasz w ten sposób długość peronu.
Widzę, że masz sporą wiedzę, więc mam dla Ciebie zadanie : znajdź zastosowanie dla bocznicy, która już jest na planie ;-)
 

Mateusz B

Moderator Grupy KKMK
Zespół forum
KKMK
H0e
Reakcje
334 2 0
#42
Pisałem już chyba że nie o to Ci chodzi
np.: magazyny np. zakładu przetwórstwa owoców, fabryki np. mebli, , kopalnia węgla brunatnego, zakład tekstylny, huta stali, przetwórnia ryb, zakłady chemiczne, mleczarnia, wytwórnia serów, papiernia, rafineria, elektrownia, cukiernia, tartak, browar, możliwości jest duuużo
A ten wariant po prawej, raczej sie nie zmieści ?
 
OP
OP
MaRoco

MaRoco

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#43
Nie bardzo - to jest upychanie na siłę. Mam trochę miejsca, ale na dole, nie na tyle jednak, aby tam weszła rafineria 8)
Nie musi być szopa, jest tyle urządzeń stacyjnych, coś postaram się wymyslić - ważne żeby mi się spodobało, czyż nie ?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.856 525 30
#45
MaRoco napisał(a):
Nie wiem czy zdecyduję na te wszystkie sygnalizatory, nie można zmniejszyć ich ilości ? Wyprawianie z budynku stacyjnego na rozkaz, ograniczenie tylko do jednego kierunku ruchu ? Np. na zdjęciu powyżej: skąd maszynista wie, że ma się zatrzymać, przecież nie ma tam żadnego sygnalizatora.
Nie bardzo, jeżeli ma to mieć cokolwiek wspólnego z rzeczywistością, to sygnalizacja wg kolegi Paparazzi 97 to absolutne minimum (ew. bez To, o czym też kolega Paparazzi wspomniał). Jak linia jest 2-torowa to ograniczenie do jednego kierunku jest bez sensu (na linii 1-torowej zresztą także).

Na podanym zdjęciu z Niemiec jest przystanek osobowy, nie stacja, a maszynista zatrzymuje się przy końcu peronu, gdzie stoi odpowiedni wskaźnik (odpowiednik naszego W 4) - za plecami fotografującego.

Paparazzi 97 napisał(a):
No tu 2 pomysły na bocznice. Zarówno + jak i -
MaRoco napisał(a):
Nie bardzo - ograniczasz w ten sposób długość peronu.
Niekoniecznie. Zdarzały się takie tory ładunkowe, odchodzące w środku peronu i go przecinające, do rampy przy budynku stacyjnym.
 

garcia ramirez

Znany użytkownik
Reakcje
1.219 51 6
#46
Andrzej Harassek napisał(a):
Niekoniecznie. Zdarzały się takie tory ładunkowe, odchodzące w środku peronu i go przecinające, do rampy przy budynku stacyjnym.
A jak fajnie to wygląda. Ja tak mam u siebie. Bocznica w bruku przechodzi przez plac na drugą stronę dworca i dalej do elektrowni.
 
OP
OP
MaRoco

MaRoco

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#47
Dzięki za pomoc.
Biorę pod uwagę pomysł przejścia bocznicy przez peron przy torze nr 1 i poprowadzenia jej na dolną częśc makiety.
Gdy pytałem o sygnalizatory, nie sądziłem, że będzie ich aż tyle. W związku z tym na razie z nich zrezygnuję. W założeniu to ma być prosta szkoleniowa makietka. Dołączenie do tego 6 sygnalizatorów zwiększa stopień komplikacji projektu, na dodatek kilka z nich będzie poza polem widzenia operatora w centrum makiety.
Jak na razie policzyłem 4 przełączniki do zwrotnic (3 pary łukowych przełączanych jednocześnie oraz 1xWR), może dojdzie kilka lamp czy latarni i to by było na tyle z elektryki.
 
OP
OP
MaRoco

MaRoco

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#48
Zamieszczam aktualną wersję mojego planiku, mam nadzieję, że już ostatnią.

Po pomiarach w mieszkaniu okazało się, że poprzednia zajmuje jednak zbyt dużo miejsca.
Tym razem obmyśliłem makietkę składającą się z 4 modułów. Zalet takiego rozwiązania jest bardzo dużo, chyba nie trzeba ich tu wymieniać, a nawiększą jest "mobilność" makiety.

Wszelkie uwagi jak zwykle mile widziane.
 

Załączniki

  • 49,4 KB Wyświetleń: 139

Mateusz B

Moderator Grupy KKMK
Zespół forum
KKMK
H0e
Reakcje
334 2 0
#49
Ja to ostateczny plan to bardzo fajnie wyszedł, wszystko oki :D
Jedyne czego się obawiam to wąskie międzytorze tego toru dodatkowego na stacji, ale chyba jest oki nie wiem, ale lepiej sprawdź.
Plan jest fajny, nie za duży, nie za mały :D
 
Reakcje
0 0 0
#51
Układ trochę podobny jak u mnie więc do środka na pewno sięgnie, pytanie tylko czy sięgnie do końca o ile nie ma możliwości obejścia makiety naokoło (tego nie wiemy)?
 
OP
OP
MaRoco

MaRoco

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#52
To międzytorze ma ok. 30 mm szerokości, już sprawdziłem z wagonikami - mijają się bez problemu.
Perony będą jednokrawędziowe z przejściem przez tory jak na małym przystanku osobowym.
Nie sądzę by dozwolone było przyjmowanie naraz 2 pociągów osobowych na takiej stacyjce, muszą być odprawiane pojedyńczo.

Rozmiary makiety po złożeniu to 240,5 na 125 cm.
Moduły skrajne mają po 125 na 62,5 cm a moduły środkowe 115,5 na 62,5 cm.
Dojście do makiety będzie z 3 stron - "południową" stroną będzie przylegać do ściany.
 

Mateusz B

Moderator Grupy KKMK
Zespół forum
KKMK
H0e
Reakcje
334 2 0
#55
Niestety muszę Cię zmawrtwić :|
to międzytorze faktycznie jest za wąskie
może wagony się bezpiecznie mijają, a czy większe lokomotywy też?
szerokość międzytorza pomiędzy osiami torów wynosi ok. 42mm (mierzyłem w programie :p ) według skrajni taboru odległość od osi toru to 24mm (x2) więc brakuje ok. 6mm może to nie wydaje sie duzo i raczej nie powinno być problemów chyba że pojeździsz czymś większym albo czymś co nie trzyma skrajni ;)
Gorzej jak postanowisz tam umieścić semafory to już wogóle masakra
Lepiej dmuchać na zimne więc radzę przesunąć wszyskie rozjazdy bardziej na łuk by uzyskać odpowiednią szerość międzytorza.
 
OP
OP
MaRoco

MaRoco

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#56
Spokojna Twoja rozczochrana.
Będę to i inne sprawy oczywiście testował. Możliwe że przy wyjeździe na 3-ci tor zastosuję łuki R3 lub R4, ucierpi na tym modularność makiety, lecz nie będę się martwił o skrajnię.
Ale dzięki za zainteresowanie.
 

speedylelek

Aktywny użytkownik
Reakcje
5 0 0
#57
Co do modułów - proponuję 4 moduły inaczej zestawione.
Ponieważ obecny układ powoduje - żeby wyjąć środkowy moduł, trzeba odłączyć skrajny.
Lepiej 4 moduły połączone tymi samymi bokami.
 
OP
OP
MaRoco

MaRoco

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#58
Speedylelek, nie mogę się zgodzić - obecnie jest zachowany podział logiczny i spójrz na planik oraz połączenia torów a potem podziel to na 4 części wszerz - chyba przyznasz mi rację.
Co do modułowości mojej makiety: zastanawiałem się jak często będę ją rozkładał i wyszło mi na to, że będzie to prawdopodobnie tylko 1 raz w celu przewiezienia jej w inne miejsce. Nie będą to więc klasyczne moduły zbudowane zgodnie ze sztuką a jedynie domowy placek przystosowany do rozłożenia bez zbytniej demolki.
 

Mateusz B

Moderator Grupy KKMK
Zespół forum
KKMK
H0e
Reakcje
334 2 0
#60
Po pierwsze tory można ciąć, i ma to szczególne zastosowanie przede wszystkim przy używaniu flexów i przy makietach modułowych. W ostateczności możesz jeden z torów wymienić na dwie połówki np. tor G231 można z powodzeniam zastąpić 2xG115 i analogicznie rzecz ma się z G239 na 2xG119
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Planuję 18
B
Planuję 14
Planuję 117
Planuję 272
Planuję 31

Podobne wątki